Contes Coeducatius

• A la Biblioteca Municipal podrem trobar informació referent a la Guia de contes coeducatius. Aquesta guia està emmarcada dins del projecte “Biblioteca Igualitària” que és fruit del treball transversal entre la regidoria d’Igualtat i la biblioteca municipal. No dubteu en passar a donar un cop d’ull.

Publicat dins de 3. Biblioteca pública, 4. Famílies, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Berenar Solidari, Càncer infantil

• Un cop més des de l’escola col·laborem amb aquesta bona causa. El 15 de febrer de 2018 és el Día Internacional del Cáncer Infantil. Per aquest motiu a l’escola hi haurà un BERENAR SOLIDARI.

“El Lazo Dorado simboliza el cáncer infantil comparando la fortaleza y resistencia de los niños con cáncer con el oro. “

Publicat dins de 1. Educació infantil, 2. Educació primària, 4. Famílies, 5. Professorat, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Recomanacions hàbits amb les famílies

• Des de l’escola estem d’acord en que els hàbits familiars marquen la vida de tots els infants, per això hem recopilat i adaptat les recomanacions en relació a la lectura.

Recomanacions perquè els vostres fills

trobin el gust per la lectura:

1. Intenteu que us vegin llegir a casa. El contagi més eficaç és l’exemple.
  2. Llegiu en veu alta als vostres fills quan l’extensió del llibre que escullen és força llarga.
  3. Practiqueu la lectura de deu a vint minuts cada dia amb ells. És més beneficiós llegir un temps curt cada dia que no pas llegir una hora seguida un cop a la setmana.
  4. Valoreu el vostre fill quan estigui llegint, d’aquesta manera el motiveu perquè ho segueixi fent i consolideu el seu hàbit lector.
  5. Cal que tingueu a casa llibres que els interessinperquè són l’instrument més poderós per convidar a la lectura.
  6. És important que disposeu d’un lloc agradable per llegiramb llum adequada, amb tranquil·litat i sense sorolls que poden distreure la lectura.
  7. Ajudeu-los a planificar un temps per a la lecturai penseu que fora de casa també hi ha llocs i moments per llegir: a la biblioteca, a l’autobús, a la consulta mèdica…
  8. Doneu-los a conèixer altres formats, com els llibres digitals, els blogs, les pàgines web… com una manera diferent d’acostar-se a la lectura.
  9. Interesseu-vos per les seves lectures de classei compartiu-les amb tanta naturalitat com pugueu, sense convertir-les únicament en un deure escolar.
  10. Feu amb ells activitats al voltant dels llibres, com ara dibuixar sobre els personatges dels llibres que llegeix, anar al teatre o al cinema a veure obres relacionades amb llibres.
  11. Mireu amb els vostres fills pel·lícules basades en llibres.Quan alguna pel·lícula els agradi molt, aprofiteu per explicar-los que està basada en un llibre que inclou moltes més coses que no apareixen en la pel·lícula per falta de temps. Podrà ser una motivació per a la lectura. Adaptació del decàleg del Departament d’Ensenyament.
Publicat dins de 2. Educació primària, 4. Famílies | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari