Lectures per a la segona quinzena de maig

En aquesta ja gairebé recta final de curs, us volem recomanar tres llibres que són tot un clàssic, però que no us podeu perdre:

Cicle Inicial: La Plis Plau i el monstre del malson. En aquesta aventura, la vaca Plis Plau no pot dormir perquè té un malson… el superarà? Segur que sí. Recordeu que la Plis Plau és una col·lecció complerta que aborda els temes més interessants per a nens de entre 4 i 7 anys. A més, són llibres escrits en lletra lligada i els primers lectors en podran treure molt de suc!

Cicle Mitjà: Les aventures del Capità Calçotets. La primera aventura de la saga del Capità Calçotets, que enganxarà els joves lectors (de entre 7 i 10 anys) amb el seu humor i escenes divertides.

Cicle Superior: El meu carrer. Aquest és un llibre molt interessant, en especials per a aquells lectors que gaudeixin aprenent de la Història. La Mònica i el Luka són companys de classe, dues personetes molt diferents que gairebé ni es parlen i als quals tocarà treballar junts per fer un treball per a l’escola. Si us va agradar Un petó de mandarina i altres llibres com El diari d’Anna Frank o Molsa, segur que gaudireu amb aquesta història.

Esperem que us agradin! Us esperen a la biblioteca de Colors!

Recomanacions!

Ep!

Des de la biblioteca del Colorete us recomanem tres llibres (un per a cada cicle de Primària):

• El gat vermell, el gat blau, llibre en què els alumnes de Cicle Inicial descobriran que cadascú és com és i que en la diferència es troba la riquesa.
  • Els diaris de la Cirera: “Em dic Cirera, tinc onze anys i el meu somni és ser escriptora. El truc que jo tinc per explicar històries és observar la gent, imaginar-me la seva vida, els seus secrets…” Així se’ns presenta la protagonista d’aquest llibre! Interessant, no, nois i noies de Cicle Mitjà?
  • Molsa, en què un gos molt espavilat ens farà patir i somriure en la seva recerca dels amos en un món afectat per una guerra… Per als alumnes de Cicle Superior.

D’aquí a uns dies, noves recomanacions!

Llegir és tot un plaer!

Actualitzem la biblioteca!

La comissió de Biblioteca de l’escola porta molts mesos actualitzant el fons de la biblioteca Colorete, així com fent alguns canvis a la morfologia de l’espai.

El curs 2017-18, com ja sabeu, es va fer una important inversió en llibres, i a principis del curs 2018-19 es van retirar algunes taules i es va crear un espai més diàfan i acollidor per a la lectura.

Actualment, s’estan adquirint també alguns llibres més, principalment de continguts (animals, cos humà, univers, etc.). Així mateix, s’està actualitzant i ampliant la retolació de les prestatgeries.

A poc a poc aconseguirem una biblioteca acollidora, un espai obert a la imaginació que permeti a petits i grans gaudir de la lectura i ampliar coneixements.

Novetats literàries del curs 2017-2018

Enguany tenim noves novetats literàries a la biblioteca per a totes les edats. Esperem que les gaudiu molt!

Sant Jordi 2016

Ja s’acosta el 23 d‘abril, la Diada de Sant Jordi. Els elements centrals d’aquesta celebració són la cultura i l’amor representats pel llibre i la rosa.

Des de la biblioteca us fem arribar la llista dels llibres recomanats per l‘associació de mestres Rosa Sensat, presentats en el seu butlletí de literatura infantil i juvenil “El Garbell 7“.

Agraïment a l’associació Harmonia 2.0

L’Escola Colors vol agrair la col·laboració de l’associació Harmonia 2.0 per ajudar-nos a catalogar els llibres de la biblioteca i assessorar-nos per millorar-la. Moltes gràcies per la tasca que porteu a terme.

RIMG0045

RIMG0046

Recomanacions de llibres

Us fem arribar un enllaç amb recomanacions de llibres per aquest hivern. Els llibres estan classificats per edats: des dels més petits fins als 16 anys.

Trobareu novetats infantils i juvenils recomanades per la sala infantil de la Biblioteca Roca Umbert (Granollers).

Per accedir al catàleg entreu a:

Recomanacions de llibres

Estrena del Cineclub

Aquest dijous vam engegar la primera edició del Cineclub a la Biblioteca d’en Colorete. Anava adreçat a tots els alumnes de Cicle Superior que participen de la biblioteca en horari extraescolar (dimarts i dijous de 4:30h a 5:30h).

Vam poder gaudir de la pel·lícula “The Kid” de Charlie Chaplin. El nostre objectiu era apropar l’alumne al cinema mut i al seu llenguatge.

Va ser tot un èxit! Els alumnes van quedar meravellats de com els podia agradar una pel·lícula en blanc i negre i a més sense veu. Van riure molt i van quedar molt satisfets.

El nostre Cineclub vol ser un espai de cohesió i de cultura.

Això sí, que les crispetes no hi faltin!

charles_

Xerrada de l’autora Eulàlia Canal

La visita a la Biblioteca Municipal per escoltar els consells sobre com escriure un conte i apropar-nos més al món de l’autora Eulàlia Canal va ser tot un èxit. Ens va agradar molt i va ser una experiència molt agradable que vam compartir tots junts.  Moltes gràcies!

fotounnamed

Eulàlia Canal serà l’autora “de capçalera” de la Biblioteca Municipal

Aquest dijous 12 de novembre els alumnes de CS que participen en l’espai de la Biblioteca Escolar aniran a la Biblioteca Municipal, per conèixer l’autora Eulàlia Canal, que ens explicarà el procés creatiu de les seves obres.

Cal recordar que aquesta activitat està oberta a tots els alumnes de l’escola. És molt recomanable i animem les famílies a participar-hi.

Activitat: Eulàlia Canal serà l’autora “de capçalera” de la Biblioteca Municipal

Dia: 12 de novembre

Hora: 17:30h