A TENIR EN COMPTE PER MOTIVAR LA LECTURA

1.- A l’escola ensenyen a llegir els nostres fills, però la responsabilitat de motivar-los i engrescar-los per al lectura és també de la família.

2. Cal aconseguir que els nostres fills siguin bons lectors; si no, tindran problemes per ser persones informades i adaptades al seu entorn.

3. De petits, intentem que la lectura sigui una experiència emocionant per als nostres fills: que gaudeixin llegint al costat dels seus pares.

4. De més grans, és molt aconsellable que els joves tinguin grups d’amics lectors; això es animarà a llegir a elles també.

5. No cal programa una estona de lectura diària: cal trobar moments per gaudir de la lectura, oblidant tota la resta de coses.

6. Aprendre a llegir suposa un esforç, però recordem que als nostres fills que a major esforç, major plaer.

7. A casa, la lectura ha de ser quelcom lúdic: podem, per exemple, aprofitar un llibre per acompanyar-lo d’una representació o bé d’una excursió que hi estigui relacionada.

8. No cal que només llegim llibres. Podem llegir revistes, textos a internet… la lectura és diversa i apassionant.

9. La motivació per la lectura va estretament unida al rendiment escolar. Ja tenim un altre bon motiu per engrescar els nostres fills a llegir.

10. Quan els nostres fills són adolescents, deixem-los que tinguin un marge de llibertat en l’elecció d’allò que llegeixen.

11. Els nens copien els seus pares: cal que els nens ens vegin llegir amb regularitat i passió.

12. Si veiem el nostre fill sol, immers en la lectura, deixem-lo que gaudeixi del moment; no l’interrompem i aprendrà a fer de la lectura una experiència.

És molt important donar un model lector, i els adults que envoltem als infants són una figura perfecta!

Extret del programa Famílies i escola, capítol 2: M’agrada llegir. Xarxa de Televisions Locals.