Maleta Rosa Joana

“ROSA JOANA”
Maleta d’animació a la lectura

imatge_web

A finals del trimestre passat, a la Sala dels Àustries del Palau Falguera, es va presentar al professorat de les escoles de Sant Feliu de Llobregat la proposta didàctica “Rosa Joana i les set magnífiques“, basada en el llibre del mateix títol.

La proposta didàctica.
La proposta, elaborada per un grup de treball amb mestres de la localitat,  està estructurada en dues parts: els POEMES i el CONTE.
A l’apartat “Els poemes” es proposen un seguit d’activitats interdisciplinars, orals i escrites, per a cada un dels 8 poemes que conté el llibre (7 són de la Joana Raspall i el darrer poema és d’en Miquel Desclot, dedicat a la poeta), amb una estructura bàsica i comuna a tots ells (transcripció i lectura del poema -amb pautes específiques -, activitats de llengua -motivadores, innovadores i de fàcil resolució per als infants- i una darrera activitat artística).
L’apartat “El conte” contempla aspectes de llengua, medi i educació artística.

El llibre.
Es tracta d’un llibre basat en poemes de Joana Raspall, musicats per Joan Josep Blay i emmarcats en un conte escrit pel també poeta Miquel Desclot, va ser escrit específicament per a la celebració del centenari de la poeta santfeliuenca. Cada any els nens i les nenes de 4t de primària de totes les escoles de Sant Feliu de Llobregat aprenen els poemes musicats, amb l’ajut de l’Escola Municipal de Música i els mestres de música de cada escola, i els interpreten en una cantata col·lectiva. La primera cantata es celebrà el 24 de maig de 2013 per celebrar el centenari de la poeta; el llibre conté un disc compacte amb la gravació musical de d’aquest primera cantata.

La maleta.
La maleta “Rosa Joana”, recull el llibre i la proposta didàctica i un seguit de recursos escrits per la poeta santfeliuenca.

En voleu veure i conèixer el contingut?

Aquest article s'ha publicat dins de 2. Recursos, 2.1. Dinamització de la biblioteca escolar, 2.1.1. Maletes de lectura, General i etiquetat amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.