Iniciem el curs 2019-2020

Benvinguts/des de nou,

Després d’unes bones vacances  obrim la nova biblioteca del INS Jaume Botey amb moltes novetats.  Per aquest curs us oferim un nou espai i nous horaris. A partir de demà ens podreu trobar a la primera planta de l’edifici central, a l’antiga aula 6. Podreu disposar de zones diferenciades de treball, de lectura i de connexió a internet per tal de fer feina. Seguirem oferint servei de préstec de llibres i assesorament. Amb les nostres millors intencions de seguir ampliant el catàleg de novel·la juvenil així com de còmics entre d’altres. També seguirem treballant en poder oferir el millor servei de classificació temàtica de NJ i assessorament. Amb el nou horari de tardes,  també facilita que les famílies pugueu venir si així us ve de gust. Tot seguit us deixem el nou horari.

Dilluns a divendres : 11:00 – 11:30h

Dilluns a dijous: 15:30 – 17:15h

Us hi esperem a tots i totes 🙂

Benvinguts al blog del Nou!

Us agrada llegir? Trobeu que la nostra biblioteca és un dels millors espais del Nou?  Ara ja tenim el blog de la nostra biblioteca a ple rendiment. És un espai meravellós per a fer poder fer ús de la nostra biblio a casa des del vostres telèfons, tauletes o ordinadors.

Què hi trobareu? Publicarem les darreres novetats editorials, consells per als alumnes i les famílies, curiositats  i el calendari de les activitats de la nostra biblio.

Qui hi publicarà? No només hi publicarem el professorat que forma part de la comissió de biblioteca (la Pilar, la Roser i el Manel), sinó que també hi participareu els alumnes amb els vostres bookstrailers i les ressenyes de les lectures que feu.

Com podeu accedir-hi? Fent clic a l’adreça del blog o a través del web del nostre institut (aquí). A la part superior dreta trobareu el conjunt de blogs dins de l’apartat del Menú.

Quan hi podeu anar? La biblioteca obre tots els dies de la setmana menys el dijous a l’hora del pati (des de les 11.00 a les 11.30). Hi ha serveis de la biblioteca, com l’accés al catàleg, el podeu fer servir virtualment a través de l’Epergam.

Per què heu de visitar el nostre blog? Senzillament perquè ús serà molt útil! Sabem que us encanta la nostra biblioteca i, per tant, serà una forma de completar la vostra experiència.

Podeu contactar amb nosaltres per mail o a través del nostre compte d’instagram.

Us animeu a navegar pel blog? Som-hi!

Coneixeu els pictogrames?

Finalment hem engegat un dels projectes més ambiciosos de la biblioteca: els pictogrames!

Els pictogrames són unes icones molt simples que s’enganxen al llom dels llibres per indicar-ne la temàtica, com exemple els llibre d’amor, aventures o terror.

De moment hem etiquetat amb els següents pictogrames:

• aventura
  • terror
  • vida
  • humor
  • fantasia
  • misteri

Es tracta d’una petició que molts de vosaltres ens havíeu fet en cursos anteriors, ja que teníeu dificultats a l’hora de trobar llibres per temàtiques. Segur que us són molt útils!

Si en trobes a faltar algun, no dubtis en avisar-nos! Vosaltres sou els usuaris i segur que ens ajudareu  a perfeccionar-los.

Llegim a casa!

La lectura és un instrument fonamental en el procés de coneixement i de maduració personal dels vostres fills. Les bones lectures solen deixar empremta i, a més, els bons lectors acostumen a desenvolupar estratègies per a la memortizació i concentració.

A continuació, us fem un seguit de recomanacions per afavorir el gust per la lectura en els vostres fills:

• Llegiu a casa: vosaltres sou el millor exemple.
  • Acompanyeu-los en la lectura una estoneta cada dia (20-30 min)
  • Valoreu el vostre fill quan estigui llegint
  • Tingueu a casa llibres que els interessin
  • Adequeu un espai agradable per llegir
  • Ajudeu-los a planificar un temps per a la lectura
  • Ensenyeu-los d’altres formats de lectura
  • Interesseu-vos per les seves lectures de classe
  • Realitzeu activitats relacionades amb les lectures
  • Mireu pel·lícules basades en llibres i comenteu-les

La col·laboració entre escola i família és fonamental per aconseguir que els vostres fills obtinguin l’hàbit de lectura i el mantinguin al llarg de la vida.