TERCER VISITA EL CRARC

El passat dijous l’alumnat de tercer vam visitar el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya, situat a Masquefa.

Vam conèixer la tasca tan important que realitzen, fent-se càrrec d’animals malalts o decomissats per tràfic il·legal, per després retornar-los en condicions òptimes al seu hàbitat natural.

Des de 1997, moltes tortugues han sortit d’aquest centre per ser reintroduïdes al Parc Natural del Garraf i al Parc Natural de la Serra del Montsant.

A més, les tortugues de pantà, actualment en perill d’extinció, troben aquí la tranquil·litat per reproduir-se, col·laborant així en la supervivència d’aquesta espècie.

Així, vam passar un matí especial envoltats i envoltades de rèptils com llangardaixos, iguanes, tortugues, serps i cocodrils, a alguns dels quals vam poder tocar i veure de molt a prop, i dels quals vam aprendre aspectes interessants que ens ajudaran a continuar el nostre projecte: Per què la tortuga mediterrània no pot viure en un medi aquàtic?

Us convidem a veure el recull de fotos que hem preparat per vosaltres clicant sobre la imatge, esperem que us agradin !

Visita al Centro de recuperación de anfibios y reptiles de Cataluña ( C.R.A.R.C.) - IDEA - Cursos de animales

L’equip de mestres de tercer.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

SANT JORDI HA ARRIBAT I A L’ESCOLA HO HEM CELEBRAT !

Fa molt i molt de temps, 

el poble de Montblanc era devastat per un monstre ferotge i terrible…

Amb l’inici de la llegenda de Sant Jordi donem la benvinguda a la celebració d’aquesta diada tan assenyalada a la nostra escola.

Durant els últims dies s’han portat a terme un seguit d’activitats relacionades amb aquesta festa. Partint dels projectes treballats i emprant la metodologia del treball cooperatiu s’han realitzat diferents produccions literàries com ara poemes, rodolins, còmics, endevinalles, representacions i contes que plasmen la imaginació i la creativitat del nostre alumnat utilitzant les diferents llengües treballades a l’escola.

Ens agradaria compartir amb vosaltres les creacions dels nens i nenes de tercer, que han escrit contes molt divertits, en els quals intervé la protagonista del projecte que acabem de començar: la tortuga. També han creat còmics en llengua anglesa, que trobareu al bloc d’anglès (a “General Information)”. Aquí us deixem l’enllaç.

Sant-Jordi-2021 - Facultat de Geografia i Història - Universitat de Barcelona

Esperem que ho gaudiu molt!

Bona diada de Sant Jordi a tothom!

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

VISITEM LA VIL·LA ROMANA DELS MUNTS

SALVE !

Amb aquesta expressió en llatí ens han rebut la Faustina i el Caius, dos ciutadans de l’Antiga Roma que han tingut l’amabilitat de convidar-nos a un recorregut per les principals estances de la seva vil·la romana del segle II d.C., en el qual ens han explicat com era la vida quotidiana dels ciutadans romans més importants de l’època, com s’administrava la finca i quins luxes tenien.

Així hem pogut conèixer on estaven situats el menjador, els banys… amb quins materials escrivien i jugaven els nens i nenes de l’època, els estris, la roba i complements que utilitzaven i com estaven decorats els diferents espais de la casa.

Després d’aquesta interessant visita cultural hem pogut gaudir d’un bon dinar amb vistes al mar i hem passat una bona estona de lleure a la platja.

Aquí teniu unes quantes imatges de la nostra sortida, que esperem que us agradin.

VALETE !

Escapada a Altafulla: historia frente al mar

 

 

 

 

 

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

ELS EUROS MÉS ENLLÀ DE LA GUARDIOLA

Els nens i les nenes de 3r han comentat que obtenen diners en un munt de situacions, com per exemple: quan els avis i les àvies els hi donen diners pels aniversaris, quan se’ls hi cauen les dents i  apareixen monedes sota el coixí, quan la mare i el pare els hi donen monedes i bitllets si fan bé els encàrrecs…, i que totes aquestes monedes i bitllets acaben a les guardioles.

A les sessions de matemàtiques manipulatives, han pogut identificar la forma, el color i el valor de cada peça.

El joc i el diàleg entre iguals, del treball cooperatiu, els hi ha permès comprendre i entendre de manera molt significativa la importància del nostre sistema monetari.

Basant-nos en diferents situacions de la vida quotidiana i amb la manipulació del material, l’alumnat de 3r ha pogut exercitar la lògica buscant les diverses equivalències entre les monedes i entre les monedes i els bitllets.

Partint de la manipulació, els nens i les nenes es converteixen en exploradors i exploradores i van construint el seu propi camí cap a l’aprenentatge.

A continuació us deixem unes imatges per poder veure què bé hem treballat. Cliqueu a la imatge.

Les tutores de 3r.

Publicat dins de Inici | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

A 3r PRACTIQUEM EL BEISBOL5

Cliqueu aquí per veure la informació i les fotografies de l’activitat del Beisbol5.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

PRIMERA PARADA: PREHISTÒRIA

Nois i noies de 3r,

Per tal de donar resposta a la pregunta del nostre projecte : COM ÉS QUE DIUEN QUE LA NOSTRA LLENGUA TÉ UN ORIGEN ROMÀ ? Volem conèixer com era la vida en èpoques passades Per això la nostra primera parada serà la PREHISTÒRIA. Com s’alimentaven? Com vivien? Utilitzaven eines?

Un cop visionat el vídeo, en treball cooperatiu i utilitzant la tècnica del puzle, haureu de seleccionar la informació més important i convertir-vos en experts i expertes d’una de les tres grans etapes de la Prehistòria: EL PALEOLÍTIC, EL NEOLÍTIC I L’EDAT DELS METALLS.

Un cop finalitzada la recerca, cada expert i experta haurà de tornar al seu grup-taula i explicar la informació seleccionada.

Endavant amb la recerca.

Ànims

 

Les tutores de 3r.

 

 

 

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

ERRARE HUMANUM EST

Els nois i noies de 3r,  acaben d’encetar una nova aventura, us volen presentar al  protagonista que els acompanyarà, el Julen.

El Julen un dia va sortir de la seva habitació molt amoïnat i amb el cap cot, els ulls fixos a terra i amb una expressió a la cara molt seriosa. L’avi, al veure’l, es va seure al seu costat i li va preguntar: 

  • Julen, què és el que et té tant preocupat?
  • Avi, per molt que ho intento, no aconsegueixo dibuixar bé. No m’agraden els meus dibuixos.

L’avi, una mica més alleujat, li va dir:

  • ERRARE HUMANUM EST.

El Julen, va obrir els ulls de bat a bat i li va preguntar a l’avi què volia dir aquella frase i en quin idioma parlava.

  • Julen has de saber que els homes i les dones des de fa milions d’anys han anat evolucionant a partir dels seus aprenentatges. Equivocar-se i cometre errors és una característica pròpia de l’ésser humà. Errare humanum est ja deien els romans – li va aclarir el seu avi.

L’avi va continuar explicant-li que la llengua que tots dos estaven parlant provenia de molt temps enllà, d’una època romana plena de grans avenços, que encara avui persisteixen en el nostre entorn.

El Julen no podia estar més intrigat amb el que l’avi li acabava d’explicar i es va posar a investigar: 

Com és que diuen que la nostra llengua té un origen romà?

Acompanyem-los en aquesta nova aventura.

Endavant!.

Les tutores de 3r.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

CONSTRUINT POLIEDRES

En el marc del projecte que hem dut a terme en l’àrea de llenguatge matemàtic en relació al coneixement de l’espai,  l’alumnat ha començat un engrescador procés d’identificació i anàlisi de les formes que trobem al nostre entorn.

Un dels objectius ha estat treballar sobre figures tancades formades per línies rectes, a les que anomenem polígons.

Amb l’ajuda dels escuradents i de forma cooperativa hem representat diferents tipus de polígons i els hem posat nom, per finalment construir figures en volum formades per polígons: el prisma, la piràmide i el cub.

Hem gaudit molt construint aquest aprenentatge que ampliarem durant aquest trimestre. 

Si cliqueu sobre la imatge trobareu les fotos de l’activitat. 

Cossos geometrics

Equip de mestres de tercer.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

COMENCEM UN NOU PROJECTE

Durant aquests dies hem començat un nou projecte de treball: ” QUÈ PASSARIA SI A VILADECANS NO HI HAGUÉS AJUNTAMENT ?

Per començar,  farem recerca d’informació important de Viladecans en relació  als paisatges que trobem al nostre entorn.

Viladecans és una ciutat amb molta diversitat paisatgística. Per aquest motiu, cada membre dels grups cooperatius es farà expert d’un paisatge diferent: el natural, el  verd, l’urbà i la zona comercial. Aquesta informació ens servirà per analitzar les semblances i diferències de cadascun d’ells.

Cliqueu a l’enllaç del paisatge del que sou experts:

PAISATGE NATURAL

PAISATGE VERD

PAISATGE URBÀ

ZONA COMERCIAL

L’equip de mestres de tercer.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari

EL DESGLAÇ DELS POLS

Durant les darreres setmanes, l’alumnat de 3r ha estat investigant, cercant informació i aprenent molt per tal de donar resposta a la pregunta del projecte “Com és que diuen que al 2050 la temperatura augmentarà dos graus?

L’avi de l’Enric li ha explicat que, des de fa uns anys, les activitats humanes i la contaminació estan provocant un augment de la temperatura del planeta i, com a conseqüència, el gel dels pols s’està desfent. Es desfà a la mateixa velocitat? Hi ha alguna diferència entre el Pol Nord i el Pol Sud?

Per donar respostes a aquestes i altres preguntes, l’alumnat ha portat a terme un experiment.

L’alumnat s’ha pres molt seriosament la seva feina de científics i científiques i s’ha esforçat per realitzar el seu rol el millor possible dins del seu grup de treball.

Una vegada els nens i les nenes han fet l’experiment i omplert el full de registre, han vist aquest vídeo per poder establir connexions entre l’experiment i el Pol Sud i Nord.

Aquí teniu algunes fotos perquè veieu com ha anat l’activitat (cliqueu a sobre de la imatge).

Experimentem amb el gel

Les tutores de tercer.

Publicat dins de Inici | Deixa un comentari