Featured

TERCER TRIMESTRE

AL TERCER TRIMESTRE SEGUIM EN CONTACTE A TRAVÉS DEL BLOC DEL CONFINAMENT. TROBAREM MÉS MISSATGES, ACTIVITATS I CREACIONS DE TOTA LA COMUNITAT. COMENCEM!

RECORDEU, SI VOLEU PARTICIPAR AL BLOC…ENVIEU UN CORREU A CONFINAMENT@EBARRUFET.CAT, ASSUMPTE: TÍTOL DE L’ACTIVITAT, NOM DE LA FAMÍLIA, CURS I COMUNITAT.

AL CORREU EXPLIQUEU LA PROPOSTA I UNA O DUES FOTOGRAFIES DE MIDA PETITA.

#JOEMQUEDOACASA

Comissió de comunicació  i equip de mestres de l’escola Barrufet.

COMIAT DEL BLOC

FAMÍLIES, NENS I NENES I MESTRES HEM OMPLERT AQUEST BLOC D’IDEES I AVENTURES. MOLTES GRÀCIES A TOTHOM QUE HA COL·LABORAT DIRECTAMENT APORTNAT IDEES, I ALS QUE HO HEU FET INDIRECTAMENT, PER CONSULTAR-LO.

DONEM FI A AQUESTA ETAPA DE CONFINAMENT EXPRESSADA EN AQUEST BLOC DESITJANT-VOS EL MILLOR DEL MILLOR.

VOLEM COMPARTIR UN ARTICLE, QUE HA FET UNA MESTRA DE L’ESCOLA, QUE ENS FA RELFEXIONAR SOBRE QUÈ HA SUPOSAT AQUEST CONFINAMENT.

CONFINA”L”MENT

Potser estareu en total desacord o us enutjarà escoltar l’afirmació “la vida sempre té un propòsit bo, tot passa perquè ha de passar, tot és per bé” però jo procuro mirar la vida des d’aquest prisma, i com més aprenc a fer-ho, menys dolorosa em resulta. Aquesta pandèmia ningú o pocs ens l’esperàvem però ha estat una oportunitat per a fer-nos més conscients d’altres virus intrínsecs en la nostra societat. Potser el Coronavirus ha vingut per parlar-nos d’aquests altres virus a aquells/es que vulguem i puguem escoltar. El confinament per a ningú ha sigut igual i per a moltes persones ha estat verdaderament dur fer-hi front, malgrat tot, i sense cap intenció de perdre de vista aquestes realitats, m’agradaria poder afirmar que no existeix el temps perdut mentre la vida corri, i que en qualsevol situació de vida l’humà té la capacitat per a extreure’n el benefici.

Els més afortunats crec que podem dir que ha estat un temps propici per a la reflexió, on la reducció del soroll a la ciutat també hi ha ajudat. Un temps per a redescobrir la intimitat, i mirar també més d’aprop a aquells amb qui convivim; de vegades per descobrir allò que no ens agrada, allò que potser ja sabíem però no volíem mirar, i d’altres per reafirmar com és del nostre agrat. En definitiva un moment més de vida per veure, valorar, i no tenir por a canviar allò que calgui, sempre que sigui en benefici de millora. També per alguns/es ha estat temps favorable per la neteja, ja no sols de la llar, doncs endreçar-la i tenir-la neta ajuda a endreçar i netejar també l’intern de cadascú. En aquest mateix terreny de la salubritat hem pogut revalorar les amistats, passar-les pel sedàs, sabent ara, més que abans, quines en son salut i necessàries. També tot això ens ha impulsat a mirar-nos amb solidaritat els més vulnerables davant l’amenaça del virus; un pessic a la nostra capacitat d’empatia sempre va bé i al món li falta. En general hem pogut saber-nos més creatius, i a voltes, l’eruga de l’avorriment ha portat a la papallona de la creativitat. Diem que s’han aturat moltes coses amb aquesta pandèmia: l’escola, la socialització, les passejades… Però potser més que aturar-se sols han canviat durant un període. L’escola d’alguna forma ha entrat a les cases d’una manera poc habitual, obrint noves mirades; la socialització ha quedat reduïda als éssers amb els quins ens hem trobat confinats, on el binomi qualitat-quantitat s’ha emportat l’accent i les passejades han succeït a ulls clucs…  Seria meravellós pensar que aquesta situació extraordinària ha estat per a les famílies un regal. Un regal en forma de ric temps compartit, en el que sentir-se units i acompanyats. Un bàlsam sanador als “de pressa” del ritme de vida al que estàvem acostumats. Però com venia dient hi ha hagut de tot i hem de ser-ne conscients, i una forma de ser-ho és agraint, sense reserves, tot allò que tenim per agrair. No seria just que ens passi desapercebut. Així com el món va carent de perdó, va també carent d’agraïment, i ambdós són imprescindibles per l’amor. I dic amor i penso d´automàtic en els/les nostres infants, éssers preciosos en un món que no és el seu, éssers que preserven encara la puresa que al món li falta. Nosaltres, com a adults, ja depenem únicament de nosaltres mateixos, però ells i elles encara ens necessiten, així com necessiten molt més que nosaltres estar a l’aire lliure. Està demostrat que els infants es desenvolupen molt millor en l’àmbit intel·lectual, físic, emocional, psicològic, social i creatiu si poden interactuar amb el medi natural. Aquest confinament els ha limitat fortament dos importantíssims puntals del seu desenvolupament: no han tingut accés al joc espontani a l’aire lliure i també han vist molt reduïdes les seves relacions socials (imprescindibles per la construcció de molts dels pensaments abstractes). I si, els humans som resilients i la capacitat d’adaptació dels infants és increïble, però si us plau, no perdem de vista que ens necessiten, facilitem-los en la mesura del possible el seu màxim benestar, especialment en aquests temps estranys. Està molt bé que fem amb ells activitats guiades, però procurem també d’afavorir-los un entorn cuidat d’excés d’estímuls, que els permeti fer allò tan sagrat que necessiten fer, on puguin representar el que senten i viuen, ja sigui jugant lliurement, dibuixant, modelant, construint… No els deixem en l’erm de la televisió, la videoconsola, el mòbil o l’ordinador quan l’adult requereixi d’un temps per a si.

Sincerament, crec que seria meravellós que la visita d’aquest virus ens servís per a reinventar la societat en la qual vivim, o que almenys aquesta pandèmia ens servís per reafirmar que és possible el teletreball en molts casos, o que anar a comprar a les botigues del barri (ara que hi havia tantes cues als grans supermercats) es convertís en un hàbit en benefici al comerç de proximitat, o que els moviments de cooperació que s’han desvetllat arran de la pandèmia es perpetuïn, o que es repensin els preus desorbitats dels lloguers, o el valor dels sanitaris entre el de molts altres treballadors/es, o que es revelés que és viable i extraordinàriament de positiu impacte reduir les ràtios a l’escola, o que la natura que ara hem tingut tan allunyada la poguéssim reconsiderar i preservarla… Però certament, i potser no sóc prou positiva creient-me realista, em sembla que aquests canvis encara no es produiran. L’humà molt ràpid oblida i s’adapta. Però, fruit d’aquest confinament, hi ha emocions, pensaments, reflexions i sentiments que, en major o menor mesura, sí que ens han calat a l’ànima, transmutant els nostres valors. Serà tot qüestió de voluntat i confiança que sapiguem fer-hi justícia i avancem en l’amorositat.

 

Àngels J Sagués

PINTAR AMB SAL. DUNA TORRENT. P3. COMUNITAT PETITS

Hola,

Avui he pintat amb sal. Per això he resseguit uns dibuixos amb cola blanca (millor fer-ho amb cartolina), he tirat sal per sobre i ho he deixat assecar. Un cop estava sec, he retirat la sal que sobrava i ho he pintat amb colorants alimentaris. Per pintar-ho només cal tocar una mica la sal amb el pinzell, ja que la sal xupa molta aigua. També es pot fer amb aquareles.
Espero que us agradi
Duna

TRESORS DE NATURA. JANA. P4. COMUNITAT PETITS

Hola famílies!

Fa uns dies vam fer una sortida al parc de la Font Florida, a tocar de Montjuïc, i ens va encantar trobar un trosset de natura enmig de la ciutat. I és que la trobem tant a faltar! Vam passar una bona estona recollint fulles, flors, trossets d’escorça… i classificant-los en una caixa d’ous. Podeu pintar cada compartiment amb un color diferent abans de sortir de casa, i buscar coses de cada color. N’hi ha que són molt fàcils de trobar, però per altres us hi haureu d’entretenir una mica més.
Esperem que us agradi la idea, abraçades!

JAZZ CONFINAT. GAEL GASSIOT – 5È B, COMUNITAT DE GRANS – I BLAI BASART – 3R B, COMUNITAT DE MITJANS –

HOLA BARRUFETS I BARRUFETES, EL GAEL DE GRAFFITIS (5è) I EL BLAI DE NATURA (3r) US ENVIEN AQUESTA COL·LABORACIÓ MUSICAL. ESPEREM QUE US AGRADI!

RECEPTA DE GELAT DE FRUITES VERMELLES. ÀXEL. P5. COMUNITAT DE PETITS

Hola,

l’Àxel Bartolomé de P5 Egipte, vol compartir aquesta recepta amb tots i totes les amiguetes del cole.
Un postre o berenar fresquet ara que ve la calor.
Gelat de fruites vermelles.
Gràcies per penjar-lo al blog.
Xènia

EL MISTERI DE CAN CONFIT. PART I. Marçal (2n) i Ernest (P5). Comunitat mitjans i Comunitat Petits

HOLA!

US DEIXEM EL LINK DE LA NOSTRA NOVA PELI.

CONTINUEM SENT ELS MATEIXOS ACTORS I ACTRIU. NO PODEM FER CASTINGS. ESTEM CONFINATS.

ESPEREM QUE US AGRADI. JA ESTEM TREBALLANT EN LA SEGONA PART.
QUIN MISTERI HI HA A CAN CONFIT!
SI TENIU ALGUNA IDEA DEL QUE POT PASSAR, EXPLIQUEU-NOS-LA I POTSER… US CONVERTIU EN GUIONISTES!!!
Marçal, Ernest i Neus

TEATRE D’OMBRES. OTGER. P4. COMUNITAT PETITS

Ens venia molt de gust jugar amb les ombres i em decidit fer un petit teatre d’ombres. És super xulo perquè podem representar tants contes com vulguem, nosaltres hem representat un conte de dinosaures. Només cal retallar els personatges i….  Shhhh …   Comença la funció…
Material bàsic:
– 2 rotllos de paper de cuina
– 1 caixa de cartró
– paper vegetal
– pals de pinxo per enganxar els personatges.
– grapes/silicona/pega…
Si aneu AQUÍ, veureu com l’hem fet.

CAPS MÀGICS. ÀNNIA 3R I OTGER P4. COMUNITAT DE PETITS I MITJANS.

HOLA A TOTS I TOTES!!
AVUI HEM FET UNS SIMPÀTIC CAPS ON AVIAT ELS HI CREIXERÀ UN CABELL MOLT FRESC, NOMÉS ELS HI CALDRÀ UNA MICA D’AIGUA I CLAROR.
MATERIAL:
– 2 MITGES O MITJONS FINS.
– TERRA PER LES PLANTES.
– MENJAR D’OCELL.
– GOMES ELÀSTIQUES PER NAS I ORELLES.
ACCEDIU AQUÍ PER VEURE COM HO HEM FET!

MÀQUINA DE LES EMOCIONS. JANA. P4. COMUNITAT DE PETITS

Hola families! Esperem que estigueu totes bé. Us compartim una màquina que hem fet per transformar emocions. Hem tret la idea de la Yessica Clemente, especialista en joc infantil. Ella ho explica super bonic al seu bloc, on trobareu també moltes altres idees i reflexions interessans: http://rejuega.com/juego-aprendizaje/juego-educativo/la-maquina-para-transformar-las-emociones-en-casa/.
Com a manualitat ho hem disfrutat molt, i com a eina ens serveix quan apareixen emocions que ens fan sentir malament, per ajudar-nos a prendre’n consciència i fer una mica de “reset” 🙂 Ens fixem en l’emoció que tenim, la llencem per l’embut de la màquina i prenem la desició d’intentar canviar-la per una que ens faci sentir millor. Aleshores podem obrir un calaixet on trobarem paperets amb coses que ens poden fer per sentir una mica millor: respirar, fer salts, córrer sense moure’s de lloc… I anem fent! Creiem que pot ser un bon recurs per totes les comunitats, perquè es pot aprofundir més o menys, o oferir unes opcions o altres, segons l’edat de cada criatura. A veure si us animeu!

RECOMANO LLIBRES. FABIO ALBANO 6EA. COMUNITAT DE GRANS

HOLA,

AL ESTAR AQUI CONFINAT HE COMENÇAT A LLEGIR ENCARA MÉS DEL QUE JA LLEGIA ABANS I M’HE ACABAT EL LLIBRES EN 1 MÉS. A MI M’AGRADEN MOLT LES NARRATIVES, COM EL DIARI DEL GREG O TOM GATES, O DE HISTÒRIES COM ELS DE DAVID WALLIAMS.  QUAN ACABI EL CONFINAMENT EM VULL COMPRAR MÉS DE LA SÈRIE DE NAT EL GRAN, QUE M’HE LLEGIT UN I M’HA AGRADAT MOLT. HE LLEGIT TAMBÉ UNA NOVEL·lA DE STAR WARS PERÒ ÉS UNA MICA VIOLENTA PERQUÈ VA COM D’UNS ZOMBIS QUE HI HA A UNA NAU ETC… TAMBÉ LLEGEIXO CÒMICS PERÒ HE DE COMPRAR ELS QUE SEGUEIXEN I HAURIA D’ ANAR A LA BOTIGA DE NORMA COMICS I NO PUC PERQUÈ ESTÀ TANCAT, ESTÀ MOLT LLUNY I NO ES POT SORTIR.

AQUESTES HAN SIGUT LES MEVES RECOMANACIONS. GRÀCIES PER LLEGIR I QUE TINGUEU UN BON CONFINAMENT.

FABIO

 

CONTES DE SANT JORDI. TERCER. MITJANS I MITJANES

ELS NENS I NENES DE 3R HAN ESTAT ELABORANT UNS CONTES ENTRE TOTS I TOTES. I NO NOMÉS HAN CREAT LES HISTÒRIES SINÓ QUE TAMBÉ LES HAN IL·LUSTRAT!

SI VOLEU VEURE EL MAGNÍFIC RESULTAT NOMÉS HEU DE SEGUIR ELS ENLLAÇOS:

EL DRAC I LA CAÇADORA

LA PORTA DE TITANI

LA LAIA ELS SEUS PODERS

EN LEO I ELS GUERRERS

PELI. EL CAMÍ DE L’AMISTAT. MARÇAL (2n) i ERNEST (P5). COMUNITAT MITJANS I PETITS

COM JA US VAM INFORMAR … JA LA TENIM AQUÍ . LA NOVA PELI.

https://youtu.be/PU7htDPThCo

HO HEM TORNAT A FER!
UNA PELI DURANT EL CONFINAMNET.
ÉS MÀGICA! I FETA AMB MOLT DE CARINYO I EN FAMÍLIA.
ESPEREM QUE US AGRADI.
I PER CERT, LA PROPERA JA ESTÀ AL FORN. MAI MILLOR DIT 😉
SALUT

JUEGO DE LOS BOLOS. SUSANA. P5. COMUNITAT PETITS

Hola Barrufapetits,
Hemos hecho un juego de bolos para pasar el rato en casa. Para hacerlo se necesitan vasos de papel o plástico , colores, pegatinas, una pelota y muchas ganas de decorar.
Se decoran los vasos pintando con rotuladores  y pegando algunas pegatinas que tengáis por casa, nosotras las hemos decorado como caritas con pegatinas de ojos. Y las ponemos en forma de pirámide o como bolos en el suelo, y a jugar!!!
Os dejamos una fotos.

BOMBES DE BANY. ÀNNIA (3r) I OTGER (P4). COMUNITAT MITJANS I PETITS.

Hola,
Us volem ensenyar com hem fet aquesta setmana bombes pel bany Aromàtiques!!
Necessitareu…
– 100gr de Bicarbonat sòdic
– 50gr. de farina
– 30gr. d’oli d’oliva
– 1 cullerada sopera d’aigua
– 2 cullerades soperes de sal
-50gr. de sal de fruites
– colorant alimentari
– purpurina
– ratlladures de pell de llimona / mandarina / taronja
1- Barregem la farina, la sal, la sal de fruites i el bicarbonat sòdic.
 
2- A part, barregem l’aigua i l’oli d’oliva en diferents bols i afegim a cada un d’ells els diferents colorants que vulguem.
3- Anem afegint a cada un dels bols la barreja obtinguda del punt  Nº1 a poc a poc (anem afegint-la a mesura que anem remenant).
4- Ara afegirem la purpurina i les ratlladures de llimona/mandarina/taronja.
5- Amb paper de film, fem les boles els més compactes possibles. També podem utilitzar altres motlles com per exemple, les glaçoneres.
6- Ara, haurem d’esperar 24 hores i ja les podrem utilitzar.
En el següent enllaç veureu el procés i en aquest altre el resultat final !!!

UNA HISTÒRIA DE SANT JORDI DIFERENT. TOTES LES COMUNITATS

L’ÀNGELS ENS PROPOSA UNA LLEGENDA DE SANT JORDI UNA MICA ALTERNATIVA I ENS CONVIDA A REFLEXIONAR AL VOLTANT DE LA LLEGENDA AMB AQUESTA ACTIVITAT!

MIREU LA PROPOSTA DIDÀCTICA SOBRE LA LLEGENDA. EN SORTIRÀ UNA CONVERSA BEN PROFUNDA!

NO ESTÀ FETA NOMÉS PELS PETITS EH!!! US CONVIDEM ALS GRANS I ALS MITJANS A REFLEXIONAR AL VOLTANT DE LA LLEGENDA.

TAMBÉ US FA ARRIBAR UN POEMA.

GAUDIU-HO!!!

FABRIQUEM SQUEEZES. FAMÍLIA CONTIJOCH SERRANO (LAIA, 2N, PIRATES/ JAN, 5È, GRAFFITTIS -COMUNITAT DE MITJANS I GRANS-

HOLA BARRUFETS I BARRUFETES,

US PRESENTEM ELS SQUEEZES CASOLANS QUE HEM AQUESTS DIES.

PER A FER-LOS ÉS NECESSARI EL SEGÜENT MATERIAL:

  • FULLS.
  • COTÓ FLUIX.
  • CINTA ADHESIVA.
  • COLORS.

I ELS FEM DE LA SEGÜENT MANERA:

AGAFEM UN FULL I EL DOBLEGUEM (FAREM SERVIR LES DUES PARTS), FEM UN DIBUIX, I EL PINTEM. DESPRÉS RETALLEM EL DIBUIX PEL CONTORN DE MANERA QUE QUEDEN DUES SILUETES SIMÈTRIQUES. POSEM CINTA ADHESIVA PELS COSTATS PER AJUNTAR ELS CONTORNS PERÒ SENSE ACABAR DE TANCAR-LO, JA QUE HEM DE DEIXAR UNA PART OBERTA PER A PODER INTRODUIR EL COTÓ FLUIX. UN COP HEM FARCIT L’INTERIOR, EL TANQUEM AMB MÉS CINTA ADHESIVA PER A QUE NO SURTI EL COTÓ FLUIX I DE L’INTERIOR, I JA EL TENIU FET.

JA VEUREU QUE ESPONJÓS QUEDA.

SALUT I MANUALITATS!

FAMÍLIA CONTIJOCH SERRANO

 

SANT JORDI

COM JA SABEU, AL CALENDARI DE LA NOSTRA ESCOLA, SANT JORDI ÉS UNA DIADA ASSENYALADA. 

AQUEST ANY NO PODREM FER TALLERS EL PROFESSORAT, LES FAMÍLIES I L’ALUMNAT PLEGATS, PERÒ AIXÒ NO VOL DIR QUE NO PUGUEM FER LES NOSTRES CREACIONS DES DE CASA.

US PRESENTEM UNA SÈRIE DE PROPOSTES QUE US PODEN AJUDAR, PERÒ TAMBÉ PODEU TIRAR ENDAVANT LES VOSTRES IDEES:

FEU FOTOGRAFIES DE LES VOSTRES CREACIONS UN COP ACABADES I ENVIEU-LES A confinament@ebarrufet.cat.

 

 

 

 

 

 

 

PLANTEM MONGETES EN COTÓ. NIEL P4. COMUNITAT DE PETITS

HOLA BARRUFETS I BARRUFETES!
FA UNES SETMANES VAN DECIDIR PLANTAR UNES MONGETES I VEURE QUÈ PASSAVA.
VAM POSAR UNES MONEGETES SEQUES EN UN GOT AMB COTÓ I HO VAM REGAR AMB AIGUA. AL CAP D’UNA DIES VAN COMENÇAR A SORTIR UNES TIGES BLANQUESI DESPRÉS ES VAN FER VERDES.
POC A POC LES TIGES VAN CRÈIXER MÉS I ELS VAN SORTIR TAMBÉ U MUNT D’ARRELS, TOTES ENTORTOLLIGADES PER TAL DE QUE LA PLANTA ES PUGUI AGUANTAR BÉ.
LLAVORS LES VAM TRASPLANTAR A UN TEST AMB TERRA. I ENCARA VAN CRÈIXER MÉS! AIXÍ QUE ELS VAM POSAR UNES CANYES PERQUÈ ES PUGUIN EMPARRAR QUAN VAGIN CREIXENT. I LES ANEM CUIDANT MOLT, A VEURE SI ACONSEGUIM QUE ENS SURTIN MONEGETES PER MENJAR-NE! SERIA XULÍSSIM!!!
HO PODEU PROVAR A CASA SI VOLEU, ÉS MOLT FÀCIL!
NIEL

FEM GALETES. JAN (3r) I LIA (P5). COMUNITAT PETITS I MITJANS.

HOLA FAMÍLIES! COM ESTEU?

AVUI ENS HEM ANIMAT A FER PER PRIMER COP UNES GALETES. LES HEM FET AMB UN TOC DE LLIMONA I LA VERITAT QUE HAN SORTIT BONÍSIMES, I A MÉS SÓN FÀCILS DE FER.

INGREDIENTS: FARINA, MANTEGA, SUCRE, PELL DE LLIMONA.

UN ANIMEM  A FER-LES.

US TROBEM MOLT A FALTAR

MOLTS PETONS

PINTEM AMB GEL I STOP MOTION. MIA MARTÍN. P4 COMUNITAT DE PETITS

Hola famílies,
Durant aquest mes confinats a casa hem fet moltes activitats. Us compartim una de molt senzilla que segur que tothom pot fer-la. Només necessiteu: una glaçonera de gel i colorant alimentari. Barregem l’aigua amb el colorant i ho congelem durant 24 hores.
Ara ja està a punt per pintar amb gel!!! El podem manipular i observar com es desfà ràpidament si fa sol, està fred, barregem colors… I un cop està sec el paper, es pot utilitzar per fer altres manualitats com ara un cuadre, un abecedari, un cartell,…
Aquí teniu les fotografies:
 
Aprofitem també per ensenyar-vos l’Stop Motion que hem fet entre tots a casa. Ha sigut una activitat molt xula, però que es necessita mooolta paciència. La Mia es va inventar la història que gravaríem i va preparar el material (els ninos i objectes de la casa) i els pares anàvem movent-los. Ella també disparava, amb la nostra ajuda, la càmara. I per acabar vam fer el muntatge. Un procés llarg però xulo!
Aquí teniu l’Stop Motion titulat: “Un dia a casa dels Sylvanian Families“.
Una abraçada,
Axel, Mia i Miriam

DIBUIX DEL COS, PERTS EXTERNES. ONA. P5. COMUNITAT PETITS

HOLAAAAAA!!!
VAM DIBUIXAR LA SILUETA DE L’ONA, DESRPÉS LES PARTS DE COS EXTERNES, PINTAR LA ROBA I PER ÚLTIM VAM POSAR ELS NOMS DE LES PARTS DEL COS.
EL PROPER DIA INTENTAREM FER LES PARTS DEL COS INTERNES, A VEURE COM ENS SURTEN!
FINS AVIAT

PLINKO CASERO – LIALLA P5 – COMUNITAT DE PETITS

HOLA BARRUFETS I BARRUFETES

HEM PREPARAT UN NOU NOC AMB MATERIAL QUE TENÍEM A CASA (CAIXA DE CARTRÓ, ESCURADENTS I TAPS DE TETRABRIC).

HEU DE DEIXAR CAURE ELS TAPS DES DE DIFERENTS PUNTS DEL TAULER I VEURE A ON ACABEN. CADA COLOR ÉS UN PUNT DIFERENT.

ESPEREM QUE US AGRADI!!!

US DEIXEM UNES FOTOS AMB ELS PASSOS PRINCIPALS I EL VIDEO AMB EL RECULTAT FINAL.

QUE COMENCI LA COMPTICIÓ!!!

LIALLA

(P5 – COMUNITAT DE PETITS)

PROPOSTA DE LA FAMÍLIA DEL ROC. P3. TOTES LES COMUNITATS

Hola SÓC EL PARE DEL ROC LÓPEZ DE P3.
L’ESCOLA JOSEP PLÀ DE SANGT ANDREU DE LA BARCA HA CREAT UNA APP PER APRENDRE A FER EL CUB DE RUBIK I TROBO QUE ÉS PROU INTERESSANT A MÉS MOLT ENTRETINGUT.

https://view.genial.ly/5e7f5c595ad5150d93cd64d9

PAPIROFLÈXIA. ROSA, ALUMNA PRÀCTIQUES 1r.

HOLA A TOTS I A TOTES! HE VIST QUE ENTRE VOSALTRES HI HA GRANS ARTISTES I PER AIXÒ US VULL PROPOSAR UNA MANUALITAT DE PAPIROFLÈXIA.

SI US ANIMEU A FER-LA NECESSITAREU SIS QUADRATS DEL MATEIX TAMANY I UNA MICA DE PACIÈNCIA. PODEU UTILITZAR PAPERS DE COLORS (COM HE FET JO), O EL QUE TINGUEU PER CASA: FULLS EN BLANC, FULLS DE DIARI, ETC.

1. AGAFA EL PRIMER QUADRAT AMB LA CARA COLOREJADA CAP AMUNT.

2. DOBLEGA EL FULL PER LA MEITAT MARCANT EL PLEC NOMÉS EN ELS LATERALS.

 3. ARA REALITZA UN PLEC VERTICAL.

 4. DOBLEGA CADA MEITAT DE LA FULLA CAP EL PLEC CENTRAL.

5. DONA LA VOLTA AL PAPER. DOBLEGA CADA EXTREM CAP EL PLEC CENTRAL, DEIXANT QUE S’OBRIN LES PESTANYES DE DARRERE.

6. DOBLEGA LA FIGURA PER LA MEITAT, CAP EL PLEC CENTRAL.

 7. FIXA BÉ ELS PLECS I DEIXA LES PESTANYES OBERTES. HAS CONSTRUIT UN MÒDUL! CONSTRUEIX-NE CINC MÉS SEGUINT LES MATEIXES INDICACIONS.

8. ENCAIXA DOS MÒDULS TAL COM ES MOSTRA EN EL DIBUIX.

9. ENCAIXA UN TERCER MÒDUL A LA PART SUPERIOR.

10. AFEGEIX ELS TRES MÒDULS RESTANTS.

REPTE DE LA CAMISETA. MARÇAL 2N I ERNEST P5. COMUNITAT DE PETITS I MITJANS

HOLA MARIA!

HEM PROVAT MOLTES MANERES, PERÒ NOMÈS HO HEM ACONSEGUIT DE DOS.

HA ESTAT UN REPTE MOLT XULO.

US DEIXEM 3 VÍDEOS. DOS D’EN MARÇAL I UN DE L’ERNEST
SALUT
VÍDEO 1, 2 I 3.

EXERCICI FÍSIC. ABRIL BETALÚ, 3R NATURA, COMUNITAT DE MITJANS

MOLT BON DIA A TOTHOM!!
COM HA ANAT LA SETMANA SANTA CONFINADA? ESPEREM QUE MOLT BÉ!!
AQUÍ TENIU A L’ABRIL QUE US FA UNA PROPOSTA PER FER UNA MICA D’EXERCICI I TREBALLAR ELS ABDOMINALS. ESPEREM QUE US AGRADI I QUE HO PROVEU DE FER! ÉS DIVERTIT!!!
FINS AVIAT, MUAAAAAKKK!

FEM LA MONA. JUDIT (MONITORA) P4. COMUNITAT PETITS

Hola barrufetes i barrufets! A casa hem fet la mona! Vosaltres heu fet la vostra? 
 
 
A continuació us explicaré els passos per si us animeu a fer alguna figura de xocolata.
 
1. Talleu una tauleta de xocolata i la poseu en un bol.
2. Poseu el bol al microones (3 minuts aproximadament)
3. Poseu la xocolata en un recipient pla o en un motlle, depèn del que volgueu fer. 
4. Deixeu reposar la xocolata 20 minuts a la nevera.
5 . Comenceu a crear la vostra figura. (Per enganxar diverses parts de xocolata sòlida, podeu utilitzar una mica de xocolata desfeta com si fos pega)
6. La deixeu reposar a la nevera uns altres 2 minuts.
7. A menjar! 
AQUÍ teniu un video
 
Espero que totes i tots estigueu bé, us trobo a faltar! 
 
Moooooolts petons i abraçades!! 
Judit
 
PD: Uni-dori-teri-cuteri-mat-ala-veri-bidi-bidó!

EL VOLCÀ! ÀNNIA (3r) I OTGER (P4). COMUNITAT MITJANS I PETITS

HOLA DE NOU A TOTS I TOTES!!!
APROFITANT UN DIARI ÀNTIC, UNA AMPOLLA DE PLÀSTIC I ALGUNES COSES MÉS, HEM FET UN VOLCÀ!! SI, I HA ENTRAT EN ERUPCIÓ!!!!
1. FOLREM L’AMPOLLA DE PLÀSTIC AMB PAPER DE DIARI PER DONAR VOLUM I FORMA AL FUTUR VOLCÀ (PER AGUANTAR-HO MILLOR, ENS PODEM AJUDAR AMB CINTA ADHESIVA).
2. POSEM PER DAMUNT LA PLASTILINA AMB ELS COLORS QUE MÉS ENS AGRADIN.
3. POSEM 3 CULLERADETES DE BICARBONAT SÒDIC DINS L’AMPOLLA.
4. A BANDA, POSEM UN GOT 3/4 PARTS DE VINAGRE I ACABEM D’OMPLIR AMB SABÉ DE RENTAR PLATS (SI EL VINAGRE EL BLANC PODEU POSAR-HI UNA MICA DE COLORANT DE COLOR VERMELL, AIXÍ SEMBLARÀ QUE SURTI LAVA…)
5. INTRODUÏM EL CONTINGUT DEL GOT DINS DEL VOLCÀ AMB UN EMBUT.
HO PODEU VEURE EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:
GAUDIU-LO ÉS MOLT DIVERTIT.

COLLIM LLINMONES. MIQUEL (2n), CLARA, MARIA I EMMA (P4). COMUNITAT MITJANS I PETITS

HEM COLLIT MOLTES LLIMONES PER FER UN PASTIS DE LLIMONA, POLLASTRE AL FORN AMB LLIMONA I UN SORBET DE LLIMONA BONISSIM…
ENCARA ENS QUEDEN MOLTES A L’ARBRE, ESPEREM TORNAR A L’ESCOLA AVIAT PER PORTAR UNES QUANTES A LES NOSTRES MESTRES.
AQUÍ TENIU UN VIDEO

FEM D’ACTORS. MARÇAL (2n) i ERNEST (P5). COMUNITAT DE PETITS I MITJANS

HOLA

AQUESTA SETMANA HEM FET D’ACTORS.
AVUI ESTRENEM LA PELI DE GUINEU, RATOLÍ I CONILL.
L’HEM FET AMB LA NOSTRA COSINA NEUS QUE ESTÀ A CASA SEVA.
L’HA EDITAT LA NOSTRA TIETA NEUS I DIRIGIT EL NOSTRE TIET MIQUEL.
JA ESTEM PENSANT EN EL PROPER GUIÓ.
PREPAREU UN PLAT DE CRISPETES.

CONSTRUÏM UN INSTRUMENT MUSICAL. HELENA. COMUNITAT DE PETITS, MITJANS i GRANS.

HOLA BARRUFETS i BARRUFETES!!

COM QUE ESTEM VEIENT QUE EN SABEU MOLT DE FER MANUALITATS US PROPOSEM FER EL VOSTRE PROPI INSTRUMENT MUSICAL!!

PODEU UTILITZAR QUALSEVOL TIPUS DE MATERIAL DE REBUIG:TAPS, CAPSES DE CARTRÓ, AMPOLLES, POTS O ENVASOS, BOTONS…FEU SERVIR LA VOSTRA IMAGINACIÓ!!

ELS  NENS I NENES  DE 4T JA S’HAN ANIMAT I US  MOSTREN UNS QUANTS  EXEMPLES.  SÓN GENIALS!

AVIAT PODREM FER UN MUSEU BEN BONIC!!

 

 

EL REPTE DE LA CAMISETA. MARIA. COMUNITAT DE GRANS, MITJANS I PETITS.

PER SUPERAR AQUEST REPTE NECESSITEU MOLTA FORÇA, UN BON EQUILIBRI I UNA SAMARRETA DE MÀNIGA CURTA.

CAL QUE ET POSIS CAP PER AVALL , AMB LES MANS AL TERRA, I EN AQUESTA POSICIÓ  POSAR-TE LA SAMARRETA.

EI! POTS RECOLZAR ELS PEUS A LA PARED, A UNA PORTA, AL SOFÀ, A UNA TAULA, A UNA CADIRA…

JO JA ESTIC A PUNT D’ACONSEGUIR-HO!

 

BCN ES MOU DINS DE CASA

COM QUE MOLTA GENT ESTEU FENT ESPORT A DINS DE CASA, DES DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA US CONVOQUEN A FER CONJUNTAMENT UNA SESSIÓ DE FITNES, EL 12 ABRIL A LES 12, DES DELS BALCONS O QUALSEVOL RACÓ DE CASA VOSTRA, AMB EL GRAN REPTE #BCNesmoudinsdecasa.

SI VOLS PARTICIPAR, TENS AQUESTS DIES PER PRACTICAR LA COREOGRAFIA , SOM-HI!

 

LLAVORS CONFINADES. MARÇAL 2n I ERNEST P5. COMUNITAT DE MITJANS I PETITS.

HOLA ALBA I RESTA DE BARRUFETXS,

ENS VA AGRADAR MOLT LA IDEA QUE VAS TENIR DE PLANTAR TOMÀQUETS. ESPEREM PODER SORTIR NOSALTRES ABANS AL CARRER QUE LES LLAVORS GERMININ.

US EXPLICAREM COM CREIXEN I US DEIXEM LA PRESENTACIÓ.

SALUTACIONS A TOTHOM!!

 

CANÇÓ PELS RECORDS I L’ESPERANÇA. LENI I FAMÍLIA. P5. COMUNITAT PETITS

HOLA ESCUELA!!!
AYER POR LA TARDE HEMOS COMPUESTO EN NUSTRO ESTUDIO UNA PERQUEÑA CANCIÓN PARA TODOS LOS NIÑOS Y NIÑAS Y PEQUEÑOS AIGOS CONFINADOS.  QUERIAMOS COMPARTIRLO CON VOSOTROS PARA DAR NUESTRA PEQUEÑA CONTRIBUCIÓN DE ALEGRIA Y CORAJE EN ESTOS TIEMPOS QUE NOS PONEN A DURA PRUEBA.
AQUÍ EL LINK PARA VER LA CANCIÓN DE LA FAMÍLIA MAZZONI.
UN ABRAZO GIGANTE
GIULLIA, LENI Y ALEX

POTS DE SAL. ULISES. P3. COMUNITAT PETITS

BON DIA,

US ENVIEM FOTOS DE LA PROPOSTA QUE HEM FET AQUEST CAP DE SETMANA.

“AMPOLLA DE VIDRE AMV SALS DE COLORS”

NECESSITEM SAL, GUIXOS DE COLORS, UNA AMPOLLA O POT DE VIDRE I UN EMBUT.

RATLLEM ELS GUIXOS AMB LA SAL FINS QUE TINGUEM DIFERENTS GRUP DE SAL DE COLORS.

ANEM OMPLINT L’AMPOLLA FENT DIBUIXOS LLIURES.

SALUT!

FAMÍLIA ULISES CAZEAUX

SOPA DE LLETRES. ASIER. 5È. COMUNITAT GRANS

L’ASIER US HA PREPARAT UNA SOPA DE LLETRES MOLT INTERESSANT.

ALHORA QUE PODEM JUGAR, TAMBÉ PODEM APRENDRE.

TROBAREU A CADA UNA DE LES 7 ESPÈCIES UN ENLLAÇ QUE US DIRIGIRÀ A UNA PÀGINA WEB DES D’ON PODREU CONÈIXER AMB MÉS DETALL AQUESTS ANIMALS DELS NOSTRE PAÍS.

ÉS IMPORTANT QUE CUIDEM LA NOSTRA SALUT, PERÒ TAMBÉ HO ÉS CUIDAR LA SALUT DEL PLANETA I DELS ANIMALS QUE CONVIUEN AMB NOSALTRES.

ESPEREM QUE GAUDIU MOLT D’AQUESTA ESTONETA.

ASIER.

CLIQUEU LA IMATGE PER ACCEDIR

 

BUSQUEM EL TRESOR. MIQUEL (2n), MARIA, EMMA I CLARA (P4). COMUNITAT MITJANS I PETITS

EL  NOSTRE BESAVI ENS VA AMAGAR UN TRESOR PEL TERRNEY. ELS NOSTRES PARES MAI EL VAN TROBAR, PERÒ COM NOSALTRES SOM UNS CAMPIONS HO HEM ACONSEGUIT GRÀCIES A LES PISTES QUE ENS VA DEIXAR EL NOSTRE BESAVI. ENS HA COSTAT UNA MICA, PERÒ AL FINAL, TENIM EL TRESOR!!!
AQUÍ US DEIXEM UN RECULL DELS MOMENTS VISCUTS…

MÚSICA I ESPELMA. BIEL. 2n. COMUNITAT MITJANS

EL BIEL US VOL DEDICAR AQUESTA CANÇÓ QUE HA APRÉS A TOCAR EN EL PIANO. MIREU EL VÍDEO I A VEURE QUÈ US SEMBLA!

AVUI TAMBÉ HEM FET UNA ESPELMA AMB UNA PATATA! SI, SI… AMB UNA PATATA. SABEU COM L’HEM FET?

NECESSITEU:

  • UNA PATATA
  • VASELINA
  • COTO DESMAQUILLAR

PRIMER HEM DE TALLAR LA PATATA PEL MIG. DESPRÉS LI HEM DE TALLAR UN TROS DE LA PART INFERIOR PERQUÈ ES PUGUI AGUANTAR. DESPRÉS AMB UNA CULLERETA LI HEM DE FER UN FORAT AL MIG. UN COP FET EL FORAT, L’HEM D’UNTAR AMB VASELINA, I LI HEM DE CLAVAR UN TROS DE COTÓ DE DESMAQUILLAR QUE FARÀ LA FLAMA.

AMB LES FOTOS HO VEURE’HO MÉS CLAR… ÉS BEN FÀCIL I NATURAL. 

ESPEREM QUE US AGRADI

ENIGMA: TRES INTERRUPTORS. COMUNITAT DE MITJANS.

TRES INTERRUPTORS

EN UNS CASA DE DOS PISOS EN EL PRIMER PIS HI HA TRES INTERRUPTORS DE LA LLUM I EN EL SEGON PIS UNA BOMBETA. 

VOLEM DESCOBRIR QUIN DELS TRES INTERRUPTORS ENCÉN LA BOMBETA PERÒ NOMÉS PODEM PUJAR UNA VEGADA AL SEGON PIS PER COMPROVAR SI LA BOMBETA S’HA ENCÈS.

COM HO PODEM FER?

ATENCIÓ, NO PODEM SORTIR DE CASA NI MIRAR LA LLUM REFLECTIDA ENLLOC, L’ÚNICA MANERA DE COMPROVAR-HO ÉS PUJANT AL PIS DE DALT.

MAGDALENES DECORADES, JANA GASSIOT CAZALLA, 2n, COMUNITAT DE MITJANS.

AVUI HEM CUINAT UNES MAGDALENES BONÍSSIMES! US ANIMEM A FER-LES. 

NECESSITEU:

  • 1 IOGURT NATURAL
  • 2 OUS
  • 2 MESURES DE IOGURT DE SUCRE
  • 3 MESURES DE IOGURT DE FARINA
  • 1 MESURA DE IOGURT D’OLI DE GIRASOL
  • 1 RATLLADURA DE PELL D’UNA LLIMONA
  • 4 CULLERADETES DE LLEVAT

COM ES FA?

  • ENCENEU EL FORN A TEMPERATURA 180 GRAUS
  • BARREGEU TOTS ELS INGREDIENTS UNA BONA ESTONA AMB UN ROBOT DE CUINA O MINIPIMER
  • EMPLENEU ELS MOTLLES DE LES MAGDALENES FINS A LA MEITAT, POTSER UNA MIQUETA MÉS 
  • POSEU LES MAGDALENES AL FORN UNS 30 MINUTS (UN COP AL FORN, NOSALTRES NOMÉS HEM ENCÈS LA PART DE BAIX)
  • DECORAR AL VOSTRE GUST!!!

BON PROFIT!!!!

 

BARRUFAKAHOOT

HOLA FAMÍLIES

UNA ACTIVITAT QUE HEM ESTAT PENSANT QUE PODRIA SER DIVERTIDA PER FER AMB ELS INFANTS A CASA ÉS UN KAHOOT DE L’ESCOLA BARRUFET. UN KAHOOT ÉS UNA EINA PER CREAR JOCS QUE A VEGADES UTILITZEM A L’ESCOLA. ELS I LES MESTRES DEL MITJANS HEM PENSAT UNA SÈRIE DE PREGUNTES RELACIONADES AMB L’ESCOLA PERQUÈ ELS INFANTS PASSIN UNA ESTONA DIVERTIDA RECORDANT COSES DE L’ESCOLA.

PER ACCEDIR AL JOC HI HA DIFERENTS FORMES. LA PRIMERA SERIA CLICANT EL SEGÜENT ENLLAÇ:https://kahoot.it/challenge/0543492?challenge-id=11e5e46e-3d5d-45dd-97da-bac9fbd77e03_1585853721158

UNA ALTRA OPCIÓ SERIA DESCARREGAR A UN MÒBIL O TAULETA L’APP KAHOOT. ALESHORES ON DIU: ENTER PIN, CAL ESCRIURE EL SEGÜENT PIN:  0543492

POEMES AMB IL·LUSIÓ

PENSEU QUE UN RECITAL DE POEMES DEL BARRUFET POT CURAR?

VOLEM PARTIPAR EN UN PROJECTE QUE ES DIU CARTES AMB COR. ENVIAREM POEMES TANT ESCRITS COM RECITATS ALS HOSPITALS DE BARCELONA. NOSALTRES HEM COMENÇAT AMB ALGUNS POEMES DE PRIMAVERA. US ANIMEU? AQUÍ EN TENIU UNS EXEMPLES

PODEU ENVIAR EL VOSTRE POEMA TANT EN CATALÀ, CASTELLÀ O ANGLÈS, AIXÍ COM LA VOSTRA VEU AL CORREU CONFINAMENT@EBARRUFET.CAT I NOSALTRES ELS FAREM ARRIBAR ALS DIFERENTS HOPITALS.

RECORDA UNS TRUCS PER RECITAR. BUSCA UN POEMA QUE T’AGRADI, QUE SIGUI POSITIU, T’HO HAS DE PREPARAR MOLT BÉ, PENSA PRIMER COM HO FARÀS, LES PAUSES, L’ENTONACIÓ, HAS DE PARLAR EXAGERADAMENT I MOLT A POC A POC. QUE ES NOTI QUE SOU PROTAGONISTES DEL VOSTRE POEMA. QUAN JA HO TINGUIS ASSAJAT.  BUSCA LES NOTES DE VEU DE LA TABLET O EL MÒBIL I JA POTS GRAVAR-TE, COMPARTEIX AMB EL CORREU CONFINAMENT@EBARRUFET.CAT. NOSALTRES ELS FAREM ARRIBAR ALS DIFERENTS HOPITALS.

MESTRES ESCOLA BARRUFET

 

 

LABERINT DE BALES. FAMÍLIA CONTIJOCH (LAIA, 2n, PIRATES / JAN, 5è, GRAFFITIS. COMUNITAT DE MITJANS I GRANS.

HOLA BARUFETS!
VAM VEURE AL TELENOTÍCIES QUE EL SERGIO BUSQUETS -FUTBOLISTA DEL BARÇA- HAVIA REALITZAT UN LABERINT DE BALES, I LA LAIA I EL JAN S’HAN ANIMAT A FER-HO AMB L’AJUDA DELS PARES.
PER  FER-HO NECESSITEU UN SUPORT -NOSALTRES HEM FET SERVIR LA TAPA D’UNA CAPSA DE SABATES- COLA, TISORES I CANYETES DE BEURE, AH, I UNA BALA PER PODER JUGAR. I SI VOLEU PODEU FER SERVIR UN CRONÒMETRE  PER A CALCULAR EL TEMPS QUE TRIGUEU DES DE LA SORTIDA FINS A L’ARRIBADA. ESPEREM QUE US AGRADI LA IDEA I US ANIMEU A FER-NE UN.
#JOEMQUEDOACASA
Família Contijoch

AMPOLLES DE PRIMAVERA. LAIA I GERARD. P3 I P5. COMUNITAT PETITS

HOLA BONA TARDA A TOTHOM!!!

ESPEREM QUE ESTIGUEU TOTS BÉ!

AQUESTS DIES HEM APROFITAT PER FER UNES AMPOLLES SENSORIALS DE PRIMAVERA"</p

HEM RECICLAT UNES AMPOLLES PETITES, HEM POSAT AIGUA, UNA MICA DE SABÓ (TRANSPARENT) I A DINS PURPURINES, SORRA, NINOS PETITS I POMPONS PETITS DE COLORS.

HEM GAUDIT MOLT I ENS HAN QUEDAT MOLT XULES!

 

UNA ABRAÇADA BEN GRAN, FINS AVIAT.

LLUM DE LAVA I NEU ARTIFICIAL. MARTINA I FERRAN. P5 I P3. COMUNITAT PETITS

Hola barrufets i Barrufetes!!
Avui hem fabricat una llum de lava!
material que necessitem:
-pot de vidre
-aigua
-oli
-colorant
-pastilla efervescent

El procediment és el següent: omplim dos dits d'aigua, afegim el colorant i agitem perquè l'aigua adquireixi la tonalitat que haguem triat, llavors ja podem acabar d'omplir-la amb l'oli.
A continuació podem agregar les pastilles efervescents, amb el que immediatament es produeix un despreniment de gasos i unes bombolles que ascendeixen i descendeixen a l'interior de l'oli, provocant l'efecte de llum de lava.
Es pot col.locar la llenterna del mòbil sota del pot perquè quedi efecte llum.
 

 
 També hem fet neu artificial Amb 3 tassas de bicabornat de sodi i 1 tassa de aigua freda.
 

 
 
Hem passat una estona molt divertida!!!
Espero que els agradi.
Una abraçada forta!! 
 
Martina i Ferran 🙂

NEU. MAX, P4. COMUNITAT DE PETITS

HOLA!

COM MAHOMA AMB EL CONFINAMENT NO POT ANAR A LA MUNTANYA, PODEU FER QUE LA NEU VINGUI A CASA!
LA PERFORMANCE DEL DIA, UN POL NORD AMB ALGÚN INFLITRAT, FINS I TOT EL PARE NOEL.
ES SENZILL DE FERI EL RESULTAT ÉS BASTANT AUTÈNTIC:
– 3 MIDES DE BICARBONAT PER UNA MIDA D’AIGUA.
PODEU UTILITZAR COLORANT D’ALIMENTACIÓ PER L’AIGUA.

ANIMEU-VOS!

STOP MOTION. MAURO. P5. COMUNITAT PETITS

HOLA BARRUFETS I BARRUFETES

AVUI HEM FET UNA ACTIVITAT MOLT XULA EN EL TALLER DE FOTOGRAFIA. HEM AGAFAT UNS PLAYMOBILS Y HEM FET MOLTES FOTOS MOVENT-LOS DE MICA EN MICA. DESPRES HEM POSAT TOTES LES FOTOS JUNTES PER FER UNA PEL·LICULA.
AQUI TENIU DOS DE LES PETITES PEL·LICULAS QUE HEM FET
ESPEREM QUE US AGRADI
MAURO VAMPIRS I VAMPIRES P5

ACTIVITATS VARIES. JOEL (1R) I UNAX (P3). COMUNITAT DE MITJANS I PETITS.

HOLA FAMÍLIES. ESPEREM QUE TOTES ESTIGUEU BÉ.

ALGUNES ACTIVITATS QUE VEIG INTERESSANT COMPRATIR JA QUE EL JOEL I EL UNAX HAN GAUDIT MOLT:

  • PARTIT DE VOLEI AMB DUES CADIRES, UNA CORDA I GLOBUS. S’HO PASSEN SUPER BÉ.

  • JOC DE LA GALLINA CEGA. QUIN TIP DE RIURE VAM FER!!!
  • UNA ACTIVITAT MÉS RELAXADA, FER TINTA DE CAFÉ I PINTAR. US PASSO UN LINK:  Plstica dpc Capitol 3 Tinta cafè

JOEL I UNAX