Visitem Seròs!

Els alumnes de 5è de primària hem realitzat una sortida molt especial pel casc antic de Seròs amb l’objectiu de conèixer millor la història del nostre poble. Durant el recorregut, hem pogut observar diferents restes arqueològiques que ens expliquen com era la vida en altres èpoques.

Al llarg de la visita, hem passejat pels carrers més antics del municipi i hem descobert elements patrimonials que formen part de la nostra història. Els alumnes han pogut observar, fer preguntes i imaginar com vivien les persones que habitaven Seròs fa molts anys. Ha estat una gran oportunitat per connectar els continguts treballats a l’aula amb la realitat del nostre entorn.

A més, aquesta sortida ens ha ajudat a valorar i respectar el patrimoni històric i cultural del nostre poble, entenent la importància de conservar-lo perquè les generacions futures també el puguin conèixer.

Ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora per a tots els alumnes, que han participat amb molta curiositat i entusiasme.

Publicat dins de 5è A, 5è B | Deixa un comentari

Celebrem el Dia Internacional de la Llengua Materna a l’escola.

Aquest passat dijous vam celebrar a l’escola el Dia Internacional de la Llengua Materna, una jornada molt especial per posar en valor la riquesa lingüística i cultural que conviu al nostre centre.

Com a activitat principal, vam elaborar un gran mural col·laboratiu amb peces de construcció simbòliques. Cada alumne va pintar la seva peça i, un cop decorada, hi va escriure el títol d’un conte popular de la seva llengua i cultura d’origen. D’aquesta manera, cada peça representava una història, una tradició i una part de la identitat de cadascú.

Finalment, vam unir totes les peces de l’alumnat de l’escola per crear un gran mural col·lectiu. El resultat va ser una obra plena de colors, llengües i històries que reflecteix la diversitat que ens enriqueix i ens fa créixer com a comunitat educativa.

Amb aquesta activitat hem volgut destacar la importància de respectar, preservar i valorar totes les llengües, així com fomentar l’orgull per les arrels culturals de cada infant. Sens dubte, ha estat una experiència emocionant que ens ha ajudat a entendre que, tot i parlar llengües diferents, junts construïm una mateixa escola.

Publicat dins de 5è B | Deixa un comentari

Excursió de cicle superior: història, cinema i diversió!

El passat dimarts, els alumnes de cicle superior vam gaudir d’una sortida molt especial plena d’aprenentatges i bons moments compartits.

La nostra primera parada van ser les adoberies de Lleida, un espai emblemàtic que ens va permetre viatjar al passat i descobrir com es treballava la pell a la ciutat fa segles. Vam conèixer el procés d’adobament, les eines que s’utilitzaven i la importància d’aquest ofici en el desenvolupament econòmic de Lleida. Va ser una experiència molt enriquidora que ens va ajudar a entendre millor la història del nostre entorn.

Tot seguit, ens vam dirigir cap a La Llotja per assistir a una sessió de curtmetratges de l’ANIMAC, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya. Vam poder veure diferents històries explicades a través de tècniques d’animació molt diverses i creatives. Alguns curtmetratges ens van fer reflexionar, d’altres ens van emocionar i també n’hi va haver que ens van fer riure. Sens dubte, va ser una oportunitat magnífica per apropar-nos al món del cinema i valorar l’expressió artística com a eina de comunicació.

Per acabar el dia amb energia, vam anar al Salting de Torrefarrera, on vam poder saltar, jugar i compartir una estona de diversió amb els companys i companyes. Va ser el final perfecte per a una jornada intensa i molt completa.

Va ser una excursió que combinava cultura, història, art i activitat física, i que ens va permetre aprendre d’una manera diferent, vivencial i molt motivadora. Ens ho vam passar d’allò més bé!

Publicat dins de 5è B | Deixa un comentari

Celebrem el Carnaval a l’escola!!!

La setmana passada vam viure una setmana plena d’alegria, creativitat i molta diversió celebrant el Carnaval a l’escola.

Durant tota la setmana vam anar complint les consignes diàries amb molta il·lusió: pentinats esbojarrats, complements originals… Cada dia era una sorpresa i una oportunitat per deixar volar la imaginació!

El punt culminant va arribar divendres, quan vam fer la gran desfilada de Carnaval. Els infants van lluir amb orgull les disfresses que havien construït a l’escola amb esforç, creativitat i treball en equip. Va ser un moment molt especial, ple de colors, somriures i molta emoció.

Visca el Carnaval!

Publicat dins de 5è B | Deixa un comentari

Dia de la PAU a l’escola!

El passat divendres dia 30 vam celebrar a l’escola el Dia de la Pau, dedicant la jornada a reflexionar sobre la importància de la convivència, el respecte i la pau al món.

Al llarg del dia es van dur a terme diverses activitats. Una de les principals va ser l’elaboració d’un mural col·lectiu d’estrelles, que va servir com a element visual i simbòlic per representar la pau i la necessitat de construir un món millor entre tots i totes. També es va treballar el significat del símbol de la pau, parlant del seu origen i del que representa com a símbol universal.

A més, es va conversar amb l’alumnat sobre la situació actual del món pel que fa a les guerres i la pau, adaptant la informació a la seva edat i afavorint la reflexió, el pensament crític i l’empatia envers les persones que viuen aquestes realitats.

Va ser una jornada molt enriquidora que va permetre a l’alumnat prendre consciència que la pau no és només un concepte, sinó una actitud que es construeix cada dia a través del respecte, el diàleg i la solidaritat.

Publicat dins de 5è B | Deixa un comentari

XERRADA: TINENÇA RESPONSABLE D’ANIMALS DE COMPANYIA

Avui hem rebut la visita de dos membres de la plataforma animalista Terres de Lleida amb l’objectiu que l’alumnat siguien un futur,  responsable en el tracte amb els animals  i puguem disminuir la quantitat d’animals abandonats i perduts. Les dues voluntàries han vingut a compartir amb nosaltres la seva experiència i coneixements sobre el respecte i la protecció dels animals.

Durant la xerrada, l’alumnat ha pogut aprendre què és una plataforma animalista i quina tasca duen a terme: rescatar animals en situació d’abandonament o maltractament, promoure l’adopció responsable i conscienciar la societat sobre la importància de cuidar tots els éssers vius. També ens han explicat com les nostres accions quotidianes poden tenir un impacte directe en el benestar dels animals.

Els nens i nenes han participat activament, fent preguntes, compartint opinions i reflexionant sobre els contes llegits prèviament a la visita.  Aquesta visita ens ha ajudat a entendre que tots i totes podem contribuir a fer un món millor, començant per petits gestos i actituds de respecte cap als animals i la natura.

Volem agrair als membres de la plataforma animalista la seva visita i la seva dedicació, i esperem poder continuar aprenent d’experiències com aquesta!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Últim dia d’escola!

L’últim dia del trimestre abans de les vacances de Nadal va ser una jornada molt especial i plena d’il·lusió a la nostra escola. Al llarg del matí, l’alumnat va gaudir d’un ambient festiu que va servir per tancar el trimestre d’una manera alegre i significativa.

Una de les activitats principals va ser la tradicional cagada del tió, un moment molt esperat pels infants. Amb cançons, rialles i molta emoció, el tió ens va sorprendre amb petits obsequis que van fer les delícies de tots i totes, fomentant la convivència i l’esperit nadalenc.

També es va dur a terme la recollida de la postal de Nadal, una activitat que va posar en valor la creativitat i l’esforç de l’alumnat. Cada postal reflectia els desitjos, sentiments i il·lusions d’aquestes dates tan especials, i va servir per compartir missatges positius i d’afecte.

Va ser, sens dubte, una jornada molt emotiva que ens va permetre acomiadar el trimestre amb alegria i donar la benvinguda a les vacances de Nadal amb un somriure.

Publicat dins de 5è B | Deixa un comentari

NADALES 2025

Publicat dins de 5è B, General | Deixa un comentari

CONCERT EN DIRECTE DE NADALES A L’ESCOLA

Dimecres a la tarda, dos membres de l’equip docent de l’escola ens van oferir un mini concert molt especial. Junts vam cantar diferents nadales i vam gaudir d’una estona plena de música i bon ambient.

El Jordi i la Maia van portar les seves guitarres, el saxo i el micròfon, i ens van fer passar una tarda ben divertida i nadalenca. Tots vam participar cantant i gaudint de les cançons.

Va ser una activitat molt bonica que ens va ajudar a viure l’esperit de Nadal a l’escola.
Us deixem un vídeo resum de l’activitat perquè també en pugueu gaudir! Mireu-lo!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Visita dels Mossos d’Esquadra a l’escola!

El passat dijous dia 11, l’alumnat de 5è de primària de l’escola va rebre la visita dels Mossos d’Esquadra, que van dur a terme una xerrada educativa sobre els perills dels jocs en línia i l’ús segur d’Internet.

Durant la sessió, l’ agent ha explicat de manera clara i propera quins riscos poden aparèixer quan es juga en línia, com ara el contacte amb desconeguts, les compres dins dels jocs, la protecció de les dades personals o la importància de respectar els altres a la xarxa. També han donat consells pràctics perquè els infants aprenguin a detectar situacions de risc i sàpiguen com actuar-hi.

L’alumnat ha participat activament, fent preguntes i compartint experiències, fet que ha convertit la xerrada en un espai molt enriquidor i proper a la seva realitat digital.

Des de l’escola, volem agrair als Mossos d’Esquadra la seva implicació i la tasca educativa que duen a terme, ajudant-nos a formar infants més conscients, responsables i segurs en l’ús de les noves tecnologies.

Publicat dins de 5è B, General | Deixa un comentari