METODOLOGIA: L’alumnat, en parelles, cercarà al text i/o a la xarxa les definicions dels conceptes vinculats al tema. Abans el professor, en la lectura del fragment de Marvin Harris, Vacas, cerdos, guerras y brujas, haurà insistit en aquests mateixos conceptes, la seva significació, la necessitat de coneixe’ls, la decisió en relació l’opció de l’alumnat, i per què es consideren important en la matèria d’ètica. L’activitat es complementa amb les lectures de Rosa Marí, Cultures contra ciutadania i Amin Maalouf a Identitats que maten.
El professor respondrà les preguntes dels alumnes, incitant però, a descobrir per ell mateix i amb els recursos a la seva disposició, allò que es pregunta.
Recursos: L’alumnat durà el llibre en PDF; el treball en qüestió pot ser en xarxa. Es treballa amb l’ordinador i la llibreta.
Debat: La participació en el debat ha de permetre l’alumnat expressar-se en relació del tema demostrant també els seus coneixements sobre el mateix. El fet de parlar i escoltar ha de possibilitar la transmissió de coneixements i de punts de vista enriquidors per l’alumnat i el professorat.
Visionat previ de la pel·lícula sobre bulling: Cobardes. Sessions 1r trimestre.
http://www.filmaffinity.com/es/film914461.html
SESSIÓ DE 22/01/2016
CONCEPTES CLAU: Etnocentrisme, relativisme cultural, pluralisme, multiculturalisme, interculturalisme, diversitat cultural i cultura, prejudici.
- Treball en parelles.
- Posada en comú i justificació.
- Inventar un exemple de cada concepte.
- Autoavaluació.
- Còpia de “Què ens cal recordar?” (casa)
RÚBRICA
| UD3 | CONCEPTES CLAU | DEBAT | |||
| ACTITUD | DEFINICIONS | AUTOAVALUACIÓ | LLIBRETA | PARTICIPACIÓ | JUSTIFICACIÓ |
| 10% | 35% | 10% | 10% | 10% | 25% |
SESSIÓ DE 29/01/2016
Avaluació de l’activitat:
- Justificació de l’aparició de les religions. La primera causa.
- Agnosticisme i ateisme. La visió des de la ciència.
- Creença racional i irracional.
- El mite de Pandora (alumnat).
Debat: La discriminació, les seves formes: bulling, masclisme, homofòbia, xenofòbia, aporofòbia.
- Carta d’un xiquet d’11 anys. (facebook)
Conclusions tema.
Tasca: Veure un telenotícies, premsa escrita o ràdio i analitzar una notícia sobre el tema.
Portar a l’aula el tall de veu, el retall de premsa. Interpretar la notícia.
Lliurament fotocòpia sobre embarassos no desitjats. Debat a l’aula 26/02/2016
Lliurament fotocòpia atemptats París 2015. Debat a l’aula 26/02/2016