LA IGUALTAT I LA DIFERÈNCIA

METODOLOGIA: L’alumnat, en parelles, cercarà al text i/o a la xarxa les definicions dels conceptes vinculats al tema. Abans el professor, en la lectura del fragment de Marvin Harris, Vacas, cerdos, guerras y brujas, haurà insistit en aquests mateixos conceptes, la seva significació, la necessitat de coneixe’ls, la decisió en relació l’opció de l’alumnat, i per què es consideren important en la matèria d’ètica. L’activitat es complementa amb les lectures de Rosa Marí, Cultures contra ciutadania i Amin Maalouf a Identitats que maten.

El professor respondrà les preguntes dels alumnes, incitant però, a descobrir per ell mateix i amb els recursos a la seva disposició, allò que es pregunta.

Recursos: L’alumnat durà el llibre en PDF; el treball en qüestió pot ser en xarxa. Es treballa amb l’ordinador i la llibreta.

Debat: La participació en el debat ha de permetre l’alumnat expressar-se en relació del tema demostrant també els seus coneixements sobre el mateix. El fet de parlar i escoltar ha de possibilitar la transmissió de coneixements i de punts de vista enriquidors per l’alumnat i el professorat.

Visionat previ de la pel·lícula sobre bulling: Cobardes. Sessions 1r trimestre.

http://www.filmaffinity.com/es/film914461.html

 

SESSIÓ DE 22/01/2016

CONCEPTES CLAU: Etnocentrisme, relativisme cultural, pluralisme, multiculturalisme, interculturalisme, diversitat cultural i cultura, prejudici.

  • Treball en parelles.
  • Posada en comú i justificació.
  • Inventar un exemple de cada concepte.
  • Autoavaluació.
  • Còpia de “Què ens cal recordar?” (casa)

RÚBRICA

UD3 CONCEPTES CLAU   DEBAT
ACTITUD DEFINICIONS AUTOAVALUACIÓ LLIBRETA PARTICIPACIÓ JUSTIFICACIÓ
10% 35% 10% 10% 10% 25%

 

SESSIÓ DE 29/01/2016

Avaluació de l’activitat:

  • Justificació de l’aparició de les religions. La primera causa.
  • Agnosticisme i ateisme. La visió des de la ciència.
  • Creença racional i irracional.
  • El mite de Pandora (alumnat).

Debat: La discriminació, les seves formes: bulling, masclisme, homofòbia, xenofòbia, aporofòbia.

  • Carta d’un xiquet d’11 anys. (facebook)

Conclusions tema.

Tasca: Veure un telenotícies, premsa escrita o ràdio i analitzar una notícia sobre el tema.

Portar a l’aula el tall de veu, el retall de premsa. Interpretar la notícia.

 

Lliurament fotocòpia sobre embarassos no desitjats. Debat a l’aula 26/02/2016

Lliurament fotocòpia atemptats París 2015. Debat a l’aula 26/02/2016