Ja tenim a punt el 2n programa de Ràdio Avià d’aquest curs! Aquest l’hem dedicat a la tardor. Els redactors d’aquest programa hem estat el Víctor Castuera, l’Elisabet Espinosa, la Laura Carrera, el Josep Baraut i l’Ibai Campàs. Esperem que us agradi molt!
Els d’Educació Infantil extreiem els colors de la tardor
Els alumnes d’Educació Infantil estem treballant la tardor. Per aquest motiu el dimarts 19 d’octubre varem sortir a observar els arbres del nostre entorn. Vam poder comprovar que les fulles dels arbres havien canviat de color i moltes ja eren a terra. Vam emportar-nos unes quantes fulles a la classe per poder guarnir el nostre arbre. També vam agafar-ne de verdes per fer l’experiment de la descomposició dels colors de les fulles a la tardor.
En arribar a la classe vam fer l’experiment:
– Triturar les fulles en un morter
– Afegir alcohol.
– Deixar-ho reposar tapat en un lloc calent unes hores.
– Destapar-ho i posar tires de paper de filtre.
– Deixar el paper una estona i veure el resultat.
Els nens van quedar molt sorpresos pels colors que van aparèixer a la tira de paper. Tots deien que havien fet màgia.
Els de 3r vam anar a buscar bolets!
Ahir, dilluns 25 d’octubre, els alumnes de tercer vam anar a buscar bolets amb unes noies del camp d’aprenentatge al bosc de les Boixes. Vam fer quatre grups i ens vam separar pel bosc a buscar bolets i vam trobar: fredolics, rovellons, llengües de bou, llenegues, cames de perdiu, pinatells, etc. I també en vam trobar de dolents: lletragues, pixaconills, estrelletes, cuagres… Quan vam arribar a l’escola els vam classificar, els comestibles en una safata i els que no, en una altra.
A la tarda vam parlar de què són els bolets, vam veure un power point, els vam observar amb la lupa binocular i vam fer un quadern de treball.
Ens ho vam passar molt bé!
Concurs de dibuix de bolets.
Des de l’escola volem felicitar a tots els nens i nenes que van participar al concurs de dibuix de la Festa dels Bolets de Berga. I molt especialment donem l’enhorabona als alumnes que van resultar premiats: la Sanu Montalban de P5, el Nil Farrés i el Jordi Boixadera de 2n, la Marta Altarriba de 4t, el Jaume Vilaseca de 5è i la Gemma Santacreu i la Maria Serra de 6è. Tot seguit podeu veure els dibuixos guanyadors.
Programa 1, especial vacances!
Ja hem començat un nou curs i Ràdio Avià no s’atura!!! Ja veureu que aquest any hem canviat el format dels programes i hem decidit fer-los temàtics. L’Anna Altozano, l’Estel Ballús, el Marc Ahicart, l’Adrià Cabanas i la Laura Capellan hem estat els redactors d’aquest primer programa recordant les vacances. Esperem que us agradi i que ens feu arribar els vostres comentaris!!!
11è i últim programa d’aquest curs
L’Anna Viñas, l’Alba Soares, el Pau Viladomat, el Marc Xandri, la Joana Villaró i l’Alba Villanueva han estat els redactors d’aquest 11è i últim programa de Ràdio Avià d’aquest curs. Esperem que us agradi i que passeu molt bon estiu!
Activitats d’Anglès
Al llarg del curs s’han realitzat diverses activitats orals per fomentar la pràctica oral de la llengua anglesa aprofitant temes puntuals a l’aula.
Tot seguit en podeu veure alguns exemples.
Activitats d’Anglès from Escola d'Avià on Vimeo.
Festa fi de curs
Els avis del Club de Botxes ens ensenyen a jugar
El passat divendres 11 de juny van venir a l’escola els avis del Club de Botxes per ensenyar als alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è a jugar a petanca. Degut al mal temps vam acabar l’activitat el divendres dia 18. Ens vam desplaçar al camp de terra de sota l’escola durant l’hora d’educació física i allà els avis van marcar 10 camps. Un cop acabada l’activitat ens van oferir una mica de pica-pica. Tothom va poder comprovar que la petanca té la seva dificultat i un reglament que cal conèixer i que ells ens van explicar molt bé. Va ser una activitat molt divertida i esperem que en el torneig de petanca de la Festa Major hi tinguin molts joves participants. Moltes gràcies a tots!
Els animals de Charcay
Els alumnes de Cicle Inicial hem fet un treball sobre els animals de Charcay i tot seguit en podeu veure el resultat, esperem que us agradi.