Google Inc. va ser creada el 1996 (en 1998 ja es va dir el cercador com Google, i la seva funció era la de ser un cercador d’informació de continguts en Internet, sota un motor de cerca, basada en la tecnologia denominada “Pagerank” (o posicionament web) en el que mana el principi dels “webs” més visitats com encapçaladors dels resultats. Però a Google no tot és gratis: els sistemes de publicitat derivats de productes Google com “adsense” i “adwords” (que funciona en múltiples idiomes), que han fet de l’Empresa, i dels usuaris que permeten introduir la seva publicitat, una font d’ingressos que permet que Google creixi, compri altres empreses, generi beneficis, i inverteixi en nous productes. Hi han altres productes que també lis generen ingressos …
Al 2008, tenint presenti les seves adquisicions empresarials -com YouTube (continguts Multimedia)-, ha desenvolupat col·laboracions amb altres grans empreses com Sun, IBM, Fundació Mozilla (Firefox), etc., per donar productes off-line (sense estar connectats a la xarxa) com StarOffice / OpenOffice, que competeixen amb Microsoft i el seu producte Office -Word, Excel, Porwerpoint, etc. -així com el sistema operatiu Windows i les seves diferents versions.
Les col·laboracions de Google i Sun, en el seu versió de codic obert, (codificació lliure i que permet que els usuaris puguin participar per a la millora del producte) han donat el producte gratuït denominat OpenOffice.
Google, ha anat desenvolupant productes, seguint sempre les seves filosofies, en la que aquesta donant el seu fruit en aplicacions interreralcionadas sigui de forma “off-line” (sense estar connectats a la xarxa) , com a on-line o col·loquialment connectat a internet.
En l’actualitat Google posa a disposició de l’usuari i de forma gratuïta:
- El seu cercador de continguts i pàgines per internet: Google.
- IGoogle, accés als continguts del cercador, així com la possibilitat de continguts (premsa, correu electrònic, lleure, etc.) en temps real, sota metodologia RSS o ATOM, amb derivats del llenguatge XML.
- Google Imatges: cercador d’imatges.
- gMail: Correu electrònic.
- Google Maps: Servei de Mapes, cerca de llocs, itineraris.
- Google Groups: Fòrums de discussió.
- Picasa: Gestor i classificador off-line i on-line d’imatges personals.
- Google Docs: Gestor on-lne i off-line (pròximament) de documents o processador de text (semblant al Word de Microsoft -MSC-), fulls de càlcul (com Excel de MSC).
- YouTube: Visor de continguts multimèdia.
- Blogger: Generador de Blogs personals.
- Pages: Creador de webs i pàgines web.
- Google Talk: és un programa client de missatgeria instantània i VoIP
- Traductor de texts i pàgines web.
- Calendar: Agenda i calendari.
- Etc., etc. ….
A més, la majoria d’eines o programes estan interrelacionats o entrellaçats entre si a internet. que vol dir? Que amb un compte o un sol correu electrònic, podem escriure el nostre Curriculum Vitae -amb el Google Docs-, a Barcelona, enviar-ho per correu electrònic a Quito -amb gMail-, o fer un video sobre la nostra família a San Diego (USA), penjar-lo (pujar l’arxiu de les imatges) en YouTube, i veure-ho des de Roma (Itàlia).
No vull dir que les aplicacions o eines ofertes de forma “gratuïta” -hi ha versions d’aquestes aplicacions per a empresa que són de pagament- a tots els usuaris pugui ser la “panacea”, tanmateix l’entorn de treball intuïtiu és mostra amb quina facilitat s’ofereix un entorn integral dins d’ internet. Tot és questió de ser curiós, ser nen, i veure coses que siguin utils per als quals som usuaris domèstics.