¿Dónde has estado estas vacaciones?

 

Resultado de imagen de viajar

Queridos alumnos de 2º de ESO, tengo muchas curiosidad por saber dónde habéis estado este verano.

Me gustaría que comentarais con todo detalle el lugar o lugares donde habéis estado, y las sensaciones que este os ha transmitido. Al volver en septiembre haremos un comentario global.

Muy buenas vacaciones a todos! 🙂

 

Publicat dins de 2n ESO, General | 16 comentaris

“Estimades vacances de 3r d’ESO”

Tot el curs esperant les vacances d’estiu, i a la fi han arribat!

Així doncs us encoratjo per tal que us divertiu molt i apreneu moltes coses noves de les experiències d’estiu. M’agradaria que em féssiu cinc cèntims del que heu fet, així doncs us animo a que compartiu en unes 80 paraules el vostre estiu.

 

Resultat d'imatges de VacacionesResultado de imagen de estiu

 

Publicat dins de 3r ESO, General | 15 comentaris

Lectures d’estiu

 

Resultat d'imatges de lectura estiu

Recordeu que TOTS els alumnes heu de fer una lectura obligatòria que trieu voluntàriament aquest estiu i entregar al setembre la fitxa de lectura corresponent.

Us l’adjunto i la podeu descarregar.

FITXA DE LECTURA 1I2 català

Llistat on podeu trobar recomanacions de lectures:

Llistat Lectures recomanades

http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/index.htm

Lecturas recomendadas en llengua castellana:

LIBROS GRANDES ÉXITOS EN LA ESO

http://www.edu365.cat/eso/muds/castella/lectures/index.htm

Molt bon estiu a tothom!

Publicat dins de 1r ESO, 2n ESO, General | Deixa un comentari

Antonio Machado

¡Caminantes! Aquí tenéis las pautas del trabajo a realizar para vuestro camino a la visita de la tumba de Machado en Colliure.

Image associée

ANTONIO MACHADO

Publicat dins de 4t ESO, General | Deixa un comentari

És possible la incomunicació al segle XXI?

Resultat d'imatges de social network mobile

“A vegades tinc la impressió que en un món amb tantes possibilitats per comunicar-nos estem més incomunicats que mai.” Incomunicació, Maria Mercè Grau. El periòdico

Reflexiona sobre els següents ítems relacionats amb el tema:

  • És possible comunicar-nos actualment sense mòbil o xarxes socials?
  • Estem obligats a participar de les xarxes socials per estar dins un grup social i no exclosos?
  • Som les mateixes persones a través del mòbil i les xarxes que en el món analògic?
  • Quina comunicació és més autèntica?

Exposeu la vostra opinió en un màxim de 50 paraules sobre el tema esmenat.

Publicat dins de 3r ESO, 4t ESO, General, La veu de 4at | 6 comentaris

La narrativa de postguerra

Aquí teniu el power point sobre la narrativa de postguerra estudiada. Repasseu per a l’examen!

Resultat d'imatges de narrativa postguerra

Publicat dins de 4t ESO | 2 comentaris

La Celestina

Resultat d'imatges de la celestina

Resultat d'imatges de la celestina

Aquí tenéis el power point sobre la Celestina que hemos comentado en clase. Tenedlo en cuenta para estudiar para el examen.

Literatura castellana medieval. La Celestina

Podéis visualizar el inicio de la obra, el momento en que Calisto y Melibea se conocen:

Publicat dins de 2n ESO | Deixa un comentari

Ramon Llull

 

Resultat d'imatges de ramon llull

Aquí teniu el power point, comentat a classe, sobre la literatura de l’autor medieval, Ramon Llull.

Literatura catalana medieval. R Llull

Ramon Llull (Ciutat de Mallorca, 1232 – 1316) és una figura fonamental de la llengua i la literatura catalanes. Va ser el primer intel·lectual no eclesiàstic a pensar i escriure sobre ciència i teologia i a més ho va fer no tan sols en llatí, sinó també en català i en àrab ─malgrat que en aquesta llengua no se n’ha conservat cap obra─. Així doncs, és considerat el primer autor a emprar una llengua romànica com a vehicle de saviesa per tractar una gran diversitat de temes. A més, va escriure narrativa d’intenció moral i va fer divulgació científica i tècnica. Per això, és considerat un pensador europeu de primer ordre i el creador del català culte i literari. Dóna nom a l’institut de projecció exterior de la llengua i la cultura catalanes.

Publicat dins de 2n ESO, General | Deixa un comentari

EL SHERCAT

Resultat d'imatges de DETECTIVE

Ens convertirem tots en detectius lingüístics. Malauradament hi ha persones que s’encarreguen de destrossar una mica la llengua… Aquestes seran els nostres sospitosos. Agafeu tots les lupes (càmeres) i cerqueu els sospitosos/es (errades ortogràfiques) que hi ha arreu.

Envieu-me la foto al correu electrònic i anirem fent un recull de les més interessants i divertides.

MARÇ DE 2017:

A:
falta-ortografica-catala

Publicat dins de Shercat | Deixa un comentari

L’entrevista

Resultado de imagen de entrevista

L’entrevista és un text periodístic que relata la conversa entre un periodista i una persona d’interès públic, normalment es tracta d’un diàleg extens i aprofundit; sovint s’acompanya d’un reportatge fotogràfic. L’objectiu és aconseguir el màxim d’informació sobre la persona o el tema.Tot i que és un gènere, fonamentalment, de tipus oral, el mitjans escrits l’han adaptat i l’usen amb freqüència.L’entrevista pertany al subgènere mixt perquè combina opinió i informació.  En línies generals, podem establir que hi ha dos tipus d’entrevistes:

  • informativa: es fan preguntes a un entrevistat perquè pugui aportar informació sobre un tema d’actualitat.
  • de personalitat: té com a objectiu conèixer aspectes de la personalitat de la persona entrevistada, com poden ser els seus gustos i preferències musicals, quin tipus de literatura llegeix, si practica esport, etc.
  • d’opinió: té com a objectiu aconseguir que l’entrevistat doni la seva opinió sobre un tema.

Ara us toca a vosaltres, respectant les característiques pròpies d’aquest text, haureu de crear la vostra pròpia entrevista, que ocuparà aproximadament un full.

  • Activitat per parelles (un farà d’entrevistador/a i un altre d’entrevistat/da). El segon haurà de ser un personatge cèlebre o famós (esport, cultura, política…), però no “famosets del cor”
  • Haureu de presentar un dossier amb les preguntes i respostes transcrites i un fitxer de vídeo amb l’entrevista enregistrada.

Penseu les preguntes i les possibles respostes que us en donaria.

TIPUS D’ENTREVISTA

A) El Qüestionari Proust

Creat el 1864 perquè l’escriptor Marcel Proust fou el primer a respondre’l quan només tenia vint anys.

Ex:

.El teu principal defecte…

.El principal tret del teu caràcter…

.Els poetes preferits…

.Els noms que més t’agraden…

B) El qüestionari de dues opcions

Només hi ha dues possibilitats de resposta per a l’entrevistat.

Ex:

.Bruce Springsteen o Elvis Presley?

.Poesia o novel·la?

Cola cao o Nesquik?

Recomanacions:

– Abans de començar tenir una mini conversa amb l’entrevistat per crear un clima relaxat i de confiança.

-tenir clara la informació que voleu que l’entrevistat us digui per dirigir cap allà les preguntes.

-Comenceu amb preguntes més genèriques i més endavant aneu concretant en temes.

– mantenir sempre el contacte visual amb l’entrevistat.

– començar sempre per les preguntes més senzilles.

– manifestar interès per allò que l’entrevistat respon, l’entrevista no pot ser una successió freda de preguntes i respostes, sense cap tipus de feed-back. Per tant, fer preguntes arran d’alguna resposta que ens hagi donat l’entrevistat.

– Deixar lliurament que l’entrevistat repongui a les preguntes.

– mantenir-se imparcial, en cas de temes ideològics.

– Deixar temps per a què l’entrevistat reflexioni en les respostes.

Sigueu originals  i creatius,  recordeu l’entrevista a en Ken Robinson! 

Exemples d’entrevistes audiovisuals:

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/Kilian-Jornet/video/4255250/

 

Publicat dins de 4t ESO | Deixa un comentari