Queridos alumnos de 2º de ESO, tengo muchas curiosidad por saber dónde habéis estado este verano.
Me gustaría que comentarais con todo detalle el lugar o lugares donde habéis estado, y las sensaciones que este os ha transmitido. Al volver en septiembre haremos un comentario global.
Tot el curs esperant les vacances d’estiu, i a la fi han arribat!
Així doncs us encoratjo per tal que us divertiu molt i apreneu moltes coses noves de les experiències d’estiu. M’agradaria que em féssiu cinc cèntims del que heu fet, així doncs us animo a que compartiu en unes 80 paraules el vostre estiu.
Recordeu que TOTS els alumnes heu de fer una lectura obligatòria que trieu voluntàriament aquest estiu i entregar al setembre la fitxa de lectura corresponent.
“A vegades tinc la impressió que en un món amb tantes possibilitats per comunicar-nos estem més incomunicats que mai.” Incomunicació, Maria Mercè Grau. El periòdico
Reflexiona sobre els següents ítems relacionats amb el tema:
És possible comunicar-nos actualment sense mòbil o xarxes socials?
Estem obligats a participar de les xarxes socials per estar dins un grup social i no exclosos?
Som les mateixes persones a través del mòbil i les xarxes que en el món analògic?
Quina comunicació és més autèntica?
Exposeu la vostra opinió en un màxim de 50 paraules sobre el tema esmenat.
Ramon Llull (Ciutat de Mallorca, 1232 – 1316) és una figura fonamental de la llengua i la literatura catalanes. Va ser el primer intel·lectual no eclesiàstic a pensar i escriure sobre ciència i teologia i a més ho va fer no tan sols en llatí, sinó també en català i en àrab ─malgrat que en aquesta llengua no se n’ha conservat cap obra─. Així doncs, és considerat el primer autor a emprar una llengua romànica com a vehicle de saviesa per tractar una gran diversitat de temes. A més, va escriure narrativa d’intenció moral i va fer divulgació científica i tècnica. Per això, és considerat un pensador europeu de primer ordre i el creador del català culte i literari. Dóna nom a l’institut de projecció exterior de la llengua i la cultura catalanes.
Ens convertirem tots en detectius lingüístics. Malauradament hi ha persones que s’encarreguen de destrossar una mica la llengua… Aquestes seran els nostres sospitosos. Agafeu tots les lupes (càmeres) i cerqueu els sospitosos/es (errades ortogràfiques) que hi ha arreu.
Envieu-me la foto al correu electrònic i anirem fent un recull de les més interessants i divertides.
L’entrevista és un text periodístic que relata la conversa entre un periodista i una persona d’interès públic, normalment es tracta d’un diàleg extens i aprofundit; sovint s’acompanya d’un reportatge fotogràfic. L’objectiu és aconseguir el màxim d’informació sobre la persona o el tema.Tot i que és un gènere, fonamentalment, de tipus oral, el mitjans escrits l’han adaptat i l’usen amb freqüència.L’entrevista pertany al subgènere mixt perquè combina opinió i informació. En línies generals, podem establir que hi ha dos tipus d’entrevistes:
informativa: es fan preguntes a un entrevistat perquè pugui aportar informació sobre un tema d’actualitat.
de personalitat: té com a objectiu conèixer aspectes de la personalitat de la persona entrevistada, com poden ser els seus gustos i preferències musicals, quin tipus de literatura llegeix, si practica esport, etc.
d’opinió: té com a objectiu aconseguir que l’entrevistat doni la seva opinió sobre un tema.
Ara us toca a vosaltres, respectant les característiques pròpies d’aquest text, haureu de crear la vostra pròpia entrevista, que ocuparà aproximadament un full.
Activitat per parelles (un farà d’entrevistador/a i un altre d’entrevistat/da). El segon haurà de ser un personatge cèlebre o famós (esport, cultura, política…), però no “famosets del cor”
Haureu de presentar un dossier amb les preguntes i respostes transcrites i un fitxer de vídeo amb l’entrevista enregistrada.
Penseu les preguntes i les possibles respostes que us en donaria.
TIPUS D’ENTREVISTA
A) El Qüestionari Proust
Creat el 1864 perquè l’escriptor Marcel Proust fou el primer a respondre’l quan només tenia vint anys.
Ex:
.El teu principal defecte…
.El principal tret del teu caràcter…
.Els poetes preferits…
.Els noms que més t’agraden…
…
B) El qüestionari de dues opcions
Només hi ha dues possibilitats de resposta per a l’entrevistat.
Ex:
.Bruce Springsteen o Elvis Presley?
.Poesia o novel·la?
Cola cao o Nesquik?
Recomanacions:
– Abans de començar tenir una mini conversa amb l’entrevistat per crear un clima relaxat i de confiança.
-tenir clara la informació que voleu que l’entrevistat us digui per dirigir cap allà les preguntes.
-Comenceu amb preguntes més genèriques i més endavant aneu concretant en temes.
– mantenir sempre el contacte visual amb l’entrevistat.
– començar sempre per les preguntes més senzilles.
– manifestar interès per allò que l’entrevistat respon, l’entrevista no pot ser una successió freda de preguntes i respostes, sense cap tipus de feed-back. Per tant, fer preguntes arran d’alguna resposta que ens hagi donat l’entrevistat.
– Deixar lliurament que l’entrevistat repongui a les preguntes.
– mantenir-se imparcial, en cas de temes ideològics.
– Deixar temps per a què l’entrevistat reflexioni en les respostes.
Sigueu originals i creatius, recordeu l’entrevista a en Ken Robinson!