Arxiu mensual: març de 2018

Fem mones de Pasqua


Com cada any, just abans de les vacances de Setmana Santa, a l’escola els alumnes de primària fem mones i els d’infantil les decoren amb xocolata i plomalls. Mentre anàvem preparant la mona amb tots els ingredients la Montse i la Natàlia ens han posat un repte:
________________________________________________________________________________________________________________
Calcular el cost total dels ingredients de totes les mones de l’escola sabent que:
– Nomes fan mones les classes de primària
– Cada classe fa 4 mones

Ingredients per mona (mesura =vas de iogurt):
1 iogurt natural per mona
1 mesura d’oli
2 mesures de sucre
3 mesures de farina
3 ous o l’equivalent en ouevina (1 mesura i 1/2 aprox)
1 sobre de llevat

_________________________________________________________________________________________________________________

Un cop fetes i decorades ens ajuntem amb una altre classe i ens les mengem. Aquest curs ens ha tocat compartir les mones amb els nenes i nenes de 3rB.

Audició XIV Certamen de Lectura en Veu Alta


Una selecció dels alumnes de 6è van fer una petita audició de flabiol dins del XIV Certamen Nacional Infantil i Juvenil de lectura en Veu Alta (Quarts de final del Servei Territorial Maresme – Vallès Oriental del Departament d’Ensenyament ).

Mentre el jurat deliberava, els alumnes del Marta Mata van tocar cinc peces (El gegant del Pi, El Fred, Ball de bastons de Mataró, Oh whent the Saints, i Yellow Submarine). Malgrat els nervis inicials, tot va anar sobre rodes. Ara toca seguir treballant per la propera audició el dia 25 d’abril al Parc Central, on ens ajuntarem amb els alumnes de les escoles de Mataró que també toquen el flabiol en un macro concert.

Aniversaris 2n Trimestre


Durant el 2n trimestre hem celebrat els aniversaris de l’Adrià Fajardo, l’Àlex Rodríguez, la Berria Gill, la Paula Mesa, l’Eloy Gandullo i el Marc Rodríguez. PER MOLTS ANYS A TOTS!!!!

Volem destacar que l’Àlex és el més gran de l’escola aquest curs!

Taller Éssers Vius


El passat 14 de febrer, en Guillem i la Bruna van venir a impartir un Taller sobre els Éssers Vius. Ens van parlar de taxonomia, claus dictonòmiques i biodiversidad; i ens van portar tortugues i pells de serp per a que les poguessim tocar.

Wonder, 1a ronda de lectura


Des de principi de curs, cada dimarts al matí, dos alumnes de la classe llegim un capítol de la “Lección de August” en veu alta.Ja hem acabat una primera volta. El llibre ens està emocionant molt i sovint ens fa reflexionar sobre les nostres relacions amb els companys.

Matemàtiques manipulatives


Cada setemana, la Montse i la Natàlia, ens posen un repte matemàtic que instentem resoldre manipulativament. Cada un de nosaltres utilitza les seves estratègies i al final de cada sessió hem aprés algún concepte nou!

Aniversaris 1r Trimestre


Durant el 1r trimestre hem celebrat els aniversaris del Pol Gil, la Marina Trigo, la Itziar Benítez, la Celia Garcia i l’Alba Vega. MOLTES FELICITATS A TOTS!!!

Corredor – Montnegre


Fem un connecta


A les sessions de ciències d’aquest trimestre hem construït un connecta d’Europa. Cada grup ha triat el tema que més li agradava, ha buscat la infomració i després hem unit cables,enquadernadors, pila i bombeta per a completar el circuit elèctric. Al final hem pogut jugar i aprendre!!!!