Músca 2.0

Proposta d’audició creativa per ajudar l’alumnat a expressar-se per escrit mentre escolta música de diferents gèneres

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Back to Bach

Back to Bach
“Tarasca” repassa algunes de les reinvencions i reinterpretacions que han fet diversos músics de les composicions de Johann Sebastian Bach, coincidint amb el 250è aniversari de la seva mort

Publicat dins de Compositors | Deixa un comentari

TECLAT VIRTUAL

Teclat virtual que permet fer simulacions, triant l’instrument per crear les pròpies obres.

Virtual Keyboard

Publicat dins de Creació musical, Joc | Deixa un comentari

Els alumnes de sisè toquen “SHREK”!!

Publicat dins de Flauta | Deixa un comentari

Els alumnes de cinquè toquen “All That”!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Aprofundim en les famílies d’instruments de l’Orquestra gràcies a Benjamin BRITTEN

Guia d’Orquestra per a joves és una obra de Benjamin Britten (1913-1976) que va escriure per a un documental de la BBC de Londres amb la finalitat de familiaritzar els joves amb les seccions i els instruments musicals d’una Orquestra Simfònica.

És una bona audició per reconèixer el timbre dels instruments.

L’obra es divideix en tres parts:


A: Frase principal. (Tema)

a / Tota l’orquestra interpreta la frase principal.

b / La frase és interpretada quatre vegades per aquest ordre: secció de vent-fusta, secció de vent-metall, secció de corda fregada i percussió.

a ‘/ Tota l’orquestra repeteix el tema principal.

B: Desenvolupament. (“Variacions”)

Ordre d’aparició dels instruments i les seccions (observa que van del més agut al més greu):

1 º secció de vent fusta: flautí, flauta, Oboè, Clarinet, Fagot.

2 º secció de corda fregada: violins, violes, violoncels, contrabaixos. (Violins i violes entren alhora).
Atent s: Quin instrument sona ara?

3 º corda puntejada: arpa

4 º secció de vent metall: Trompes, trompetes, trombons, tuba. (Trombons i tuba entren simultàniament).

5 º percussió: intenta anar anotant els instruments que reconeguis.

A: Un instrument de cada secció va “cridant” a la seva família, d’un en un, fins que tota l’orquestra està en marxa per repetir el tema principal. (“Fuga”)


 

Publicat dins de Compositors, Formacions Instrumentals | Deixa un comentari

L’orquestra i els seus orígens

Orígens de la orquestra i de la seva evolució al llarg de la història.
Sabeu que l’orquestra neix en el Barroc ???

Publicat dins de Formacions Instrumentals | Deixa un comentari

Joc de Memòria Auditiva

Memory Musical

 

Publicat dins de Joc | Deixa un comentari

Recull de cançons per Sant Jordi

Recull de Cançons de Sant Jordi per a repassar les cançons que ja sabem i per practicar-ne de noves.

Recull de cançons de Sant Jordi per repassar | Educació Musical | Scoop.it

Publicat dins de Cançons | Deixa un comentari

MÚSICA I CINEMA

Ben segur que aquest tema us agradarà. Parlarem de la importància de la Música en el CINE.
Què en sabeu de les Bandes Sonores? Coneixeu quins són els grans compositorsde les bandes sonores de les pel.lícules que tan us agraden?

I si parlem de la Música en el CINE ? | Educació Musical | Scoop.it

Publicat dins de BSO | Deixa un comentari