Category Archives: General

SORTIDA A LA GRANJA

Avui, 16 de Juny, hem anat a visitar una granja de vedells i vaques. El seu propietari, en Josep Porté ens ha explicat com elaboren l’aliment pels vedells a partir de blat de moro i cereals. També ens ha ensenyat el bestiar que tenia a la granja en aquesta temporada i ens ha dit que n’hi ha d’altres que pasturen a la muntanya.
Les vaques i els vedells que hi ha a la granja són de diverses races, la més nombrosa és la raça llimusina, procedent d’Itàlia, però també hi ha vedells de raça bruna i frisona.
Ens han agradat sobre tot el vedellets petits, n’hi havia un de dos dies.

En Josep i el pare d’en Jarek ens han convidat a un tast de vedella, unes brotxetes fetes a la graella boníssimes. No n’hem deixat cap i de postres, la mare d’en Jarek ens havia fet un pa de pessic superbó.

Després hem anat al parc del Segre a jugar una estona. Hem menjat un geladet i cap al col·le. Aquesta serà l’ultima sortida d’aquest curs i pels de sisè l’última a l’escola ja que l’any que ve aniran a l’institut i em sembla que els trobarem a faltar molt.

FOTOS DE LA GRANJA I EL PARC DEL SEGREdsc00149

EXCURSIÓ A SOLSONA

dsc00088.JPGFotos de Solsona

EL VIATGE A SOLSONA DE L’AULA D’ACOLLIDA.

Vam sortir de l’institut a les 9 del matí. Pel camí va ploure molt .Vam parar a Oliana per recollir uns nens de l’aula d’acollida. Vam arribar a un quart d’onze a Solsona i vam anar a la plaça de Sant Joan i ens van convidar a esmorzar coca, xocolata i suc.Vam buscar les nostres parelles de l’activitat “Ens escrivim” Es van fer grups per jugar a la Gimcana. Vam buscar diferents llocs de Solsona.Quan vam acabar ens van donar uns premis: un punt de llibre, un mapa del Solsonès una medalla amb el sol de Solsona.Després vam anar al parc de la Mare de la Font. Allà vam dinar i vam jugar.A dos quarts de quatre vam marxar cap a l’estació d’autobusos. Vam veure, una pel·lícula i vam arribar a la Seu d’Urgell les cinc.Ens va agradar l’excursió perquè vam veure moltes coses de Solsona i vam conèixer molts nens i nenes!

El carnaval al col·legi

dsc03979.JPGdsc03968.JPG FOTOS CARNAVAL

DIA DEL CARNAVAL

Al col·legi Albert Vives el dia 20 de febrer, divendres, vam celebrar el carnaval. El rei carnestoltes va manar que portéssim alguna cosa al cap al de matí. En Víctor es va pintar els cabells de color or i plata, en Jarek va portar una gorra, en Daniel una barretina, en Juan Manuel va portar un mocador de pirata...

Després del pati va aparèixer el rei Carnestoltes i va fer un pregó i vam ballar fins a la una. El rei Carnestoltes va dir a les senyoreta Ramona i Pepita que sortissin a saludar perquè era l’últim any que es quedaven a l’Albert Vives perquè es jubilaran.

A la tarda ens van disfressar de pintures de diferents pintors com ara Dalí, Kandisky i Miró, vam tonar a ballar i vam menjar coca amb xocolata calenta.

Amb ho van passar molt , molt, molt bé.

 

DANIEL, JAREK, JUAN MANUEL I VÍCTOR

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/nn2464XeBhE" width="325" height="250" wmode="transparent" /]

EL DIA QUE VAM ANAR A LA PISCINA

dsc03920.JPGdsc03907.JPGdsc039091.jpg

Hem sortit de l’escola, hem passat per l’Escorxador i més tard hem passat pel Parc del Segre. A dintre del Parc del Segre ha caigut la Belén, pel gel. Després ja hem arribat a la piscina. Nosaltres hem entrat a canviar-nos la roba i hem entrat a la piscina.

La Belén ens ha dit que faríem uns jocs. I el primer joc era que havíem d’arribar al final de la piscina. Un altre era que havíem d’agafar sota l’aigua els cercles, però només teníem un minut. I després hem tornat a l’escola. M’ha agradat molt la piscina.

Jarek

AULA D’ACOLLIDA CEIP ALBERT VIVES

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/watch?v=nn2464XeBhE" width="undefined" height="undefined"/] FOTOS DE LA SORTIDA AL MERCAT

Hola som els nens i nenes de Aula d’Acollida del Col·legi Albert Vives de la Seu d’Urgell. L’Aula d’Acollida serveix per aprendre català els nens i les nenes que vénen d’altres països. Ara som vint-i-dos alumnes i estem repartits de la següent manera :

 Dos de segon, set de tercer, quatre quart, quatre de cinquè i cinc de sisè.

Tenim dues mestres que són la Belén i la Coloma.

Venim dels seguents països: Algèria, Argentina, Bolívia, Colòmbia, Marroc, Perú, Polònia, Portugal, República Dominica, Uruguai i la Xina. A l’aula d’Acollida fem fitxes de Mates, Català, Naturals. També fem jocs de taula com l’oca, Olivia, quién es quién ,també juguem a relacionar imatges amb el seu nom. Llegim còmics com el Cavall Fort, el Tatano i la Cuca Fera, i ens agrada molt llegir les aventures de la familia Pica Flor. Treballem amb l’ordinador, mirem les notícies de l’Info k i Les faules de l’Isop de la tv3 a Internet i una vegada, la professora ens va ensenyar el programa de Crackòvia.

Hem fet sortides com anar al mercat a comprar fruites i la més divertida que vam anar a la piscina coberta de la Seu.

Esperem que us agradi el nostre bloc. Fins aviat