El moviment reflex

Què volem saber o comprovar:

Volem saber si la pupil.la es dilata amb la foscor i si es fa petita amb la llum.

Materials utilitzats:

. UNA LLANTERNA

. PILES

. L’ULL D’UN COMPANY

Còm ho hem fet:

Hem apagat els llums i hem mirat la pupil.la d’un company; després hem enfocat la llanterna a l’ull de la nostra parella, llavors hem mirat la pupil.la del company i hem comprovat com la pupil.la es contreu amb la llum.

CONCLUSIONS:

Quan posem molta llum a l’ull, la pupil.la es tanca i quan hi ha poca llum la pupil.la s’obre i això és un moviment reflex perquè no el podem controlar de forma voluntària.

PREGUNTA:

Coneixeu algun aparell que funcioni com el nostre ull, es a dir , que sigui sensible a la llum , s’obri i es tanqui segons hi hagi més claror o menys i capti les imatges ?

Publicat dins de Cicle superior, cos humà | 1 comentari

Observem els músculs i els tendons

Què volem saber o comprovar:

Còm funciona l’aparell locomotor i volem identificar els músculs , els tendons i els ossos.

Materials utilitzats:

-safata

-guants

-tissores

-pinses

-cuixes de pollastre

Còm ho hem fet:

Hem tret el greix, la pell, les venes, els tendors i els músculs. Després amb les tissores hem tallat els músculs fins trobar els ossos.

Conclusions:

Hem vist que els tendons uneixen els músculs amb els ossos.També hem vist que els tendons són de color blanc i els músculs de color vermell.

Hem comprovat que hi ha una articulació entre els dos ossos i també hem vist còm funciona perquè es pugui moure.

Ens ha agradat molt aquesta experiència, semblavem cirujans . . .

Publicat dins de Cicle superior, cos humà | 1 comentari

Plantem llavors

La classe de primer som la classe de Les Plantes i per això hem volgut veure com creix la planta d’una llavor. Hem començat plantant llavors de mongetes, cigrons i llenties i hem comprovat que creixen de pressa!

Ho voleu veure ?

80001.JPG8.JPG

Publicat dins de Cicle inicial, plantes | Deixa un comentari

Com entra l’aire als nostres pulmons?

Observa atentament el vídeo que hi ha en aquest enllaç.

Què volem saber o comprovar:

Com fem entrar l’aire als nostres pulmons

Material:

-1 ampolla de plàstic

-2 globus

-2 palletes

-1 guant de làtex

-plastelina i cel·lo

 Com ho hem fet:

Hem construit una maqueta de l’aparell respiratori

 Conclusions:

L’aire entra als pulmons perquè el moviment del diafragma provoca

una diferència de presió que fa entrar l’aire de l’exterior.

Publicat dins de Cicle superior, cos humà | Deixa un comentari

AJUDEM EN PERE!

ingredientssc4.jpg

En Pere és un noi de la vostra edat que té intolerància al midó. Això vol dir que no pot consumir cap aliment que contingui aquesta substància.

Què podem fer per ajudar-lo? Podem investigar quins aliments porten midó i confeccionar-li un menú setmanal.

Què volem saber o comprovar:

Quins aliments porten midó i quins no.

Material:

  • Comptagotes
  • Vidres de rellotge
  • Got
  • Aigua
  • Iode (Betadine)
  • Mostres d’aliments (arròs, pollastre, fideus, patata, peix, formatge)

Com ho hem fet:

Hem posat 10 gotes d’aigua en un got i una de iode. Agafem la barreja amb el comptagotes i la posem als aliments. Si l’aliment es posa blau fort o negre té midó i si no passa res és que no en té.

Conclusions:

Els aliments d’origen animal no reaccionen, no tenen midó. Els d’origen vegetal reaccionen tots (patata, pasta i arròs) tenen midó.
tenen midó els cereals, la patata i altres tubercles i els llegums.

Repassem un menú mensual de l’escola. En pere només podria fer dos àpats sencers al nostre menjador, però si ho organitzem d’una altra manera potser podria quedar-se una setmaneta!Amb els plats que pot menjar el Pere, fes un menú de cinc dies (1er plat, 2n plat i postres) que no contingui gens de midó. El que sabem segur és que mai podrà menjar pa, la resta és a les teves mans, ànim i gràcies per ajudar en Pere!!!

Publicat dins de Cicle superior, cos humà | 15 comentaris

PRESENTACIÓ DE CICLE SUPERIOR SOBRE EL TREBALL FET A L’AULA DE CIÈNCIES

[kml_rm movie="http://ceipdrassanes.ravalnet.org/videos/diada08.rm" width="352" height="288"/]

Publicat dins de Cicle superior | 1 comentari

SAPS QUÈ ÉS?

ull.jpg

Publicat dins de Cicle superior | 2 comentaris

FENT BARREGES

Fixeu-vos en el que passa quan barregem aigua i oli…

Sabeu què passa?

Publicat dins de Cicle superior | 3 comentaris

L’EXPERIMENT DE L’ESPELMA I L’AIGUA

La classe de 5è hem fet un experiment. Aquest ha estat el procés

1- Hem enganxat una espelma en un plat

2- Hem encès l’espelma

3- Hem posat aigua en el plat

4- Hem tapat l’espelma i el foc s’ha apagat perquè s’ha cremat l’oxigen.

5- El nivell de l’aigua ha pujat perquè ha ocupat el lloc que ocupava abans l’oxigen.

6- Hem escrit el procés

Publicat dins de Cicle superior | 1 comentari

Hola!

Benvinguts/des al BLOC DE L’AULA DE CIÈNCIES DE L’ESCOLA DRASSANES.  farem servir aquest espai per mostrar-vos copm treballem a l’aula de ciències de la nostra escola i com poc a poc anem aprenent a fer-nos preguntes que ens ajudin a conèixer una mica més el món que ens envolta.

GRÀCIES PER VISITAR-NOS!!!!! 

Publicat dins de General | 3 comentaris