Vacances!!!

Ja som al juliol! Amb alguns de vosaltres ens tornarem a veure (segurament, encara amb la mascareta) al setembre, i amb altres, que heu acabat i aprovat 4t d’ESO, algun altre dia, pel carrer o en algun lloc on ens porti l’atzar. Desitjo que la vida us regali molta sort i felicitat!

• Alguns esteu fent el TALLER LINGÜÍSTIC.
  • Altres us heu apuntat a algun CASAL de joves al vostre poble o barri.
  • Altres potser us heu quedat a casa, o heu marxat…

Espero que tots passeu

UN BON ESTIU!!!

Si voleu, podeu escriure alguna cosa i enviar-ho al bloc o al correu.

També podeu fer una mica de deures: us adjunto un DOSSIER perquè no deixeu de treballar i aprendre. (és una adaptació del dossier de l’Institut Torras i Bages, de l’Hospitalet de Llobregat).

LLEGIU, PARLEU, ESCOLTEU, ESCRIVIU,

PRACTIQUEU EL CATALÀ!!!

Saber llengües és una de les coses més útils del món!

Una abraçada i fins aviat!

La veu dels alumnes en època de confinament

En Cristian Maradiaga ens explica el seu testimoni: què fa, com viu i què sent durant el confinament.

Hola a tots i totes. Soc el Cristian Maradiaga, estudiant de 4t d’ESO de l’institut Narcís Xifra i Masmitjà de Girona. El motiu d’aquest petit text és donar el meu punt de vista sobre el que està passant amb el nou coronavirus al país i a tot el món.

Avui en dia són moltes les persones que estan sent atacades pel virus i molta gent ha mort d’aquesta malaltia. Espero que tothom segueixi les indicacions dels metges. En el meu cas jo continuo a casa, en confinament, mentre passa aquesta pandèmia i preguem a Déu perquè aquest virus pari de propagar-se, tant aquí com a tot el món. Jo us animo que seguiu totes les indicacions dels sanitaris i el govern.

#JoEmQuedoACasa #QuedatACasa #QuedateEnCasa #YoMeQuedoEnCasa

Què faig a casa?

• He fet la feina de l’institut de totes les matèries que han posat deures, de vegades dedico de 4 a 5 hores cada tarda a fer deures.
  • Em comunico amb els meus amics i familiars fora de casa meva per mitjà de WhatsApp o videotrucada.
  • Durant el meu temps lliure, a part de fer deures, m’agrada estar amb el mòbil, ja sigui amb WhatsApp, Instagram, Facebook, Tik Tok o Youtube.
  • De vegades faig una mica d’exercici per intentar estar en forma i saludable.
  • Des del dia en què el govern decretà l’estat d’alarma només he sortit de casa dues vegades, la primera a comprar beguda i la segona a comprar el pa.
  • Jo en aquest confinament em sento avorrit, perquè no m’agrada estar tot el temps tancat a casa meva, però això ho fem per no expandir la pandèmia.

Espero que tornem aviat a la normalitat i que tots estigueu bé. Us envio una gran salutació i una abraçada. Espero que tots sortim d’aquest malson aviat i junts.

#TotAniràBé #EnsEnSortirem #JoActuo #JoEmQuedoACasa

I tu, què fas? Envia’ns una resposta explicant el teu confinament.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

El grúfal

El grúfal és el conte que preparàvem a la nostra Aula d’Acollida per oferir als nens de la Biblioteca Just M. Casero i l’Escola Carme Auguet (programa Arrelarreu).

Aquí us deixo alguns enllaços amb versions d’aquest conte magnífic, escrit per Julia Donaldson i dibuixat per Alex Scheffler.

Una versió en català:

Una lectura en anglès:

Un tràiler de la pel·lícula en català (que es pot veure a Filmin):

Des de l’àtic

Aquest és el bloc de l’Aula d’Acollida de l’Institut Narcís Xifra i Mitjà, de Girona. Quan fem classe, vivim a l’àtic del bloc C de l’institut, a la quarta planta, des d’on veiem una punta de la catedral, el riu Ter, el pont de l’Aurora i l’hospital Josep Trueta.

Ara mateix, en el moment en què neix aquest bloc, tot això només ho podem recordar i imaginar. Des d’aquest àtic de la memòria desitgem molta salut a tothom i que aviat puguem celebrar el nostre retrobament.

Mentrestant, aquest lloc servirà per les nostres trobades virtuals i per continuar treballant en l’aprenentatge de la llengua catalana.

Benvingudes i benvinguts al nostre àtic!