Aquest curtmetratge explica la història de dues germanes joves. El cabell de Kalli és tan arrissat que té vida pròpia. Amb l’ajuda de la seva germana petita, Kalli descobreix ràpidament que ser fidel a un mateix és molt més important que conformar-se a les normes socials de bellesa i la pressió dels companys per encaixar.
110 curts per a treballar les emocions a l’aula / NATI BERGADÀ
Les escoles, no totes però, disposen d’aquest recurs per fer un acompanyament lingüístic i educatiu, però també emocional, a alumnes nouvinguts i les seves famílies en la seva integració.
Arribar a un país diferent, on es parla una llengua diferent, on pràcticament no coneixes ningú i on has d’arrencar una vida nova, amb més o menys pes a la motxilla, no és mai una qüestió fàcil. Però encara ho és més si ets un infant, adolescent o jove en edat d’escolarització, i amb, segurament, menys recursos que una persona adulta.
És per això que és vital el paper de les aules d’acollida. Aquests recursos funcionen a diversos centres escolars, especialment en aquells on la població nouvinguda és més nombrosa.
Demà, 21 de febrer, és el Dia Internacional de la Llengua Materna, dia que es commemora des que va ser aprovat l’any 1999, en la 30a Conferència General de la UNESCO.
L’edició gira al voltant del lema “l’Educació Multilingüe (EML): la necessitat per a transformar l’educació”. És per això que aquest any, la idea de celebrar aquest dia és la d’explorar i debatre el potencial del multilingüisme per a transformar l’educació des d’una perspectiva d’aprenentatge permanent i en diferents contextos.
L’Escola de Bambú de Casa Àsia presenta una sèrie de tallers de diferents llengües asiàtiques dirigits a l’alumnat de primària (llengua oral) i secundària (escriptures i cal·ligrafies) que cada centre pot implementar.
Des del Pla Educatiu d’Entorn de Mataró s’ha elaborat un dossier amb propostes per treballar a l’aula des d’infantil fins a secundària i adults: des d’enllaços a vídeos fins a cançons, activitats i altres materials.
Us recordem també que en aquests enllaços trobareu un seguit de materials en diverses llengües, tant en llengua escrita com oral, que són un molt bon recurs per treballar a l’aula:
Es celebra la 20a edició del Premi Pilarín Bayés de contes escrits per nens i nenes adreçat a escoles de primària de tot Catalunya. Aquest any proposa una temàtica molt interessant: “Migracions, un planeta en constant moviment” Mooolt interessant!
Alumnes de les diferents Aules d’acollida de Rubí, lliuren postals a la gent gran.
Els alumnes nouvinguts que estan a les aules d’acollida del Pau Casals, el Duc de Montblanc, el 25 de Setembre, el Mossèn Cinto, la Serreta, el Torrent dels Alous, la Torre de la Llebre, el Ramon Llull, el JV Foix, el Teresa Altet i tots els alumnes de Ca n’Alzamora participen en un programa intergeneracional amb la gent gran.
Durant aquests dies, els alumnes han visitat les residències i han estat repartint a cada avi una postal. Han llegit i recitat poemes i els han explicat que amb el codi QR que hi ha a les postals. La iniciativa, que sorgeix del pla Educatiu d’Entorn i del Seminari de les aules d’acollida de Rubí, ofereix a tots els participants moments molt emocionants.
Després de vacances i haver carregat piles, tothom a treballar! Per començar, aquí teniu una bonica cançó d’hivern, escolteu-la:
I aquí teniu la lletra:
Una cançó d’hivern,
que giri al teu voltant.
Quedar-me al costat teu,
però no sé trobar l’instant.
Estic fart d’escoltar-me, si després no estic atent.
Ara estic a les portes, poder ara és el moment.
Poder ara és el moment.
No perdre la ’identitat, no la deixo de costat.
Però si algun dia s’envà, tornaré a la realitat.
Que ja faig cara de cansat, l’espiral ens ha atrapat.
Sortiré d’una vegada, abans que s’hagi acabat.
Crec, que he de millorar-me.
Cuidar més les paraules, per dur-les vora el foc.
No hem de conformar-nos amb el que no som,
agafa la guitarra i canta-li al teu amor.
Mira com vesteixo noia, mira com vesteixo noi.
Agafa’m la cintura i ballem el rock n’ roll. (x2)
Una cançó d’hivern,
i la calor ja ens ha atrapat.
Quedar-me al costat seu,
mai he desentonat tant.
Estic fart d’escoltar-me, si després no estic atent.
Rumiar-nos la manera, gestionar-ho diferent.
Poder ara és el moment.
No perdre la identitat, no la deixo de costat.
Però si algun dia s’envà, tornaré a la realitat.
Que ja faig cara de cansat, l’espiral ens ha atrapat.
Sortiré d’una vegada, abans que s’hagi acabat.
Crec, que he de millorar-me.
Cuidar més les paraules, per dur-les vora el foc.
No hem de conformar-nos amb el que no som,
agafa la guitarra i canta-li al teu amor.
Mira com vesteixo noia, mira com vesteixo noi.
Agafa’m la cintura i ballem el rock n’ roll. (x2)