Descobrint el cel amb Galileo

Wequest molt interessant creada per Núria Cervera i Anna Pérez del CEIP Drassanes.

Està pensada per a l’alumnat de Cicle Inicial de Primària i elles la descriuen de la següent manera:

A través d’aquesta webquest busquem que els nens i nenes d’aquesta edat entenguin quins són els elements que conformen l’univers i s’aproximin al Sistema Solar en concret.

Proposem que el fil conductor que ens ajudi en la recerca per internet sigui la vida d’un científic, Galileu Galilei.

Creiem que familiaritzant-se amb aquest personatge poden adonar-se de la importància que tenen l’observació, la ciència i la tecnologia en la descoberta del món que ens envolta.

Plantegem que utilitzin un bloc per tal de motivar als alumnes en l’escriptura i poder compartir alhora les seves descobertes amb la resta de companys.

En la realització d’aquest treball col.laboratiu cal, doncs, que els alumnes utilitzin de manera guiada la xarxa com a font d’informació i també la biblioteca d’aula o d’escola. És bo que descobreixin que la informació la podem treure tant dels llibres com d’internet.

A través de l’ús de la web com a font d’informació i la utilització del bloc, el projecte potencia el desenvolupament de la Competència TIC dels alumnes.