Educació en valors civics i socials
| AREA DE L’EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS | |
| UD: CARNET DE CONVIVÈNCIA | TEMPORALITZACIÓ : Tot el curs |
| Nivell: Primària | Mestra/e |
| JUSTIFICACIÓ |
| Al centre tenim implantat el carnet de comportament per punts que consisteix en un sistema de control i correcció de conductes disruptives que té l’objectiu de millorar la convivència al centre.Consisteix a penalitzar determinades conductes restant punts i donar la possibilitat de recuperar-los amb la realització d’activitats a favor de la comunitat educativa, de tasques acadèmiques o de treballs per fomentar els valors com la solidaritat, el respecte, la resolució de conflictes, etc.Tots els alumnes parteixen, a principi de curs, amb 15 punts que han de mantenir durant tot el curs. |
| OBJECTIUS de l’Area EVCS |
|
| OBJECTIUS del Carnet de Convivència |
|
| CONTINGUTS |
| – Intel·ligència Interpersonal: Habilitats socials bàsiques, respecte, comunicació (receptiva i expressiva), el comportament prosocial (de cooperació i de treball en equip) , la gestió dels conflictes, la negociació i l’ assertivitat. – Intel·ligència Intrapersonal: Realitzem activitats que afavoreixin poder conèixer-nos millor, saber què volem, quins són els nostres sentiments, i aprendre a controlar-los. Realitzem activitats que afavoreixin la responsabilitat, el judici propi, l’ autonomia, l’ auto estima i la iniciativa personal (a fi capacitar-los per poder afrontar diverses situacions). |
| ACTIVITATS |
| – Realització de jocs en què es posin de manifest i s’acceptin les diferents maneres de ser de cadascú.- La identificació dels fets i les conductes que ens produeixendiferents sentiments, creences, perjudicis.- Les converses i diàlegs què els alumnes comparin fets, estableixin relacions, contrastin opininions i vagin construint coneixement.
– La pràctica de rutines que incorporen l’expressió dels sentiments . – Jocs que estimulin l’esperit de superació i el pensament alternatiu. – L’ús de recursos que ens ajuden a reduir els nivells de tensió (respiració, músicarelaxant…) – Visionat de vídeos i pel·lícules en les quals es manifestin situacions de conflicte. |
| METODOLOGIA |
| Promoure la interiorització dels hàbits més que no la memorització de coneixements; s’ha de basar en activitats de simulació, de reflexió, de joc, de lectura, i ha d’utilitzar els recursos audiovisuals i digitals com a elements de debat i contrast d’opinions.El treball en equip i cooperatiu és una metodologia que en si mateixa ja promou valors de col·laboració i unes relacions personals d’empatia.El docent crearà un clima de tranquil·litat, de diàleg i de confiança que faciliti la comunicació i l’expressió de sentiments. Haurà de posar en valor les conductes i actituds positives que es produeixen en e el marc de l’aula o de l’escola i que serveixen de model i d’exemple. |
| CRITERIS PER A L’AVALUACIÓ |
| – Mostrar una conducta inspirada en una série de valors que afavoreixen el seu creixement personal i de convivència.- Compartir amb la família informació i coordinar-se. |
| INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ |
| Utilitzarem pautes d’observació,que pot omplir el mateix docent o pensades per ser utilitzades com a elements d’autoavaluació o coavaluació. |
EDUCACIO INCLUSIVAÉs una tasca per portar a terme amb tot l’alumnat de l’escola de primària per tal de:
|