MÚSICA

Benvinguts i benvingudes al nostre espai musical!!!

Aquí teniu unes fotos i vídeos perquè gaudiu amb nosaltres del nostre dia a dia.

https://photos.app.goo.gl/tEpKHdTaJ1t9vEuF9

SEGON TRIMESTRE

Ja han passat molts dies de curs i les tigresses i els tigres, cada dia es fan més grans, la música ha estat una oportunitat més d’autoconeixença, de trobades amb els nostres companys/es de classe i amb la mestra.

Engeguem el segon trimestre amb molta energia. Aquest trimestre treballarem la qualitat del so: greu-agut i els instruments de la família de percussió.

Qhttps://photos.app.goo.gl/tEpKHdTaJ1t9vEuuan tornem de Nadal sempre m’agrada treballar l’audició de la Flauta màgicaLa fada dolça. Els hi encanta fer encanteris amb la vareta màgica.

Us afegeixo la cançó del senyor agut i greu de la Dàmaris i El papageno i papageno, on tenim clarament dues veus diferenciades.

Tigres aquí va la vostra cançó.

Aquesta setmana treballem l’audició del Rellotge simcopat i diferenciem les tres parts de la canço, treballem la discriminació auditiva i l’acompanyem d’instruments de percussió. El rellotge són les claus, el despertador són els picarols. A partir d’aquí, deixem volar la nostra imaginació i afegir el paracaigudes, que els hi encanta.

Aquests dies ha arribat la Primavera a la classe de Música. Un Paraigües ple de papers de colors, que hem esquinçat abans, ha desplegat la seva màgia amb la música del Jordi Tonietti.

El temps ha ajudat molt a enriquir els recursos musicals a l’aula dels Tigres i tigresses. Va ploure a l’aula i es va omplir de bassals que vam saltar cantant la següent cançó.

Si caminant pel bosc, de sobte i ha un bassal, a la de tres farem un salt…XOF!

Aquest trimestre continuem treballant les qualitats del so (agut i greu) i hem continuat amb les figures rítmiques de la negra, de la corxera i la semicorxera amb el nostre llenguatge musical propi. Pa (negra), Coca (corxera) i  Xocolata (semicorxera). A continuació vam fer uns trens que corrien a diferents velocitats, a diferent ritme. El maquinista de cada tren havia de reconèixer quin era el ritme que es tocava i moure’s quan el pandero tocava el seu.

Un dia també vam aprofitar per fer un miniconte fent servir els dits de la mà.i un llenguatge que acarona  Així vam conèixer a la puput. TOC, TOC..Pregunteu-li al/la vostre peque que continuarà la història.

I no ens podem oblidar la nostra cançó del Fantasmaaa.

Un fantasma en el jardí, uhhhhh

Només és la roba estesa, ahhhhh

Un fantasma rera teu, uhhhhhhh

És el gat que fa mèu, mèu, ahhhh

Tots els fantasmes, en relaitat són altres coses,

tots els fantasmes en realiat són altres coses.

La música també ens permet treballar habilitats motrius com ara la psicomotricitat fina. Hem cantat la cançó de l’aranyeta Xica mentre enrollavem i desenrollavem la nostra particular aranyeta.

La Música no pot faltar a la classe marxosa dels Tigres i Tigresses. Els infants d’I5 gaudeixen un cop a la setmana d’un ventall de propostes divertides per ballar, moure’ns al ritme, aprendre llenguatge musical i gaudir de la música a partir del moviment i del joc.

Aquest inici de curs hem recuperat les nostres rutines d’entrada a la classe de Música com és ara la dansa del Cadet Roussel. La nostra rutina d’entrada ha canviat i ara hem après la dansa vasca Zazpi Jurriak. També ens ve a saludar el Pirata Malapata, com sempre, per explicar-nos en què consistirà la sessió. Al segon trimestre canviarem la rutina d’entrada per una súper coreo de Dua Lipa Levitating.

En aquest espai compartirem fotos i vídeos de les nostres classes, d’aquesta manera podeu fer servir les músiques i cançons que us penjaré i conversar amb ells i elles sobre les experiències viscudes.

Aquest trimestre hem treballat algunes qualitats del so, com ara la intensitat i el timbre (la veu). Com ara ja som més grans, també hem iniciat el treball d’algunes figures rítmiques, com ara la negra, la corxera i la semicorxera. Ha estat fàcil amb el reconeixement d’aquestes amb paraules ben dolces.

Negra- PA

Corxera- CO-CA

Semicorxera XO-CO-LA-TA

L’objectiu és que els Tigres i tigresses gaudeixen de molts estils musicals amb propostes dinàmiques i divertides d’expressió corporal, ritme i percussió.

Hem gaudit d’audicions que ens porta la tardor i d’algunes famoses com ara algunes de Mozart perfectes per treballar la pulsació fent saltirons, caminant fent marxa o amb mocadors suaus i delicats.

Us passo la Nadala d’enguany per si voleu practicar aquest pont de desembre. Perfecta per treballar la diversitat cultural de l’aula.

També treballem aspectes com la pulsació i l’accent a partir de músiques com aquesta de Johan Strauss.

I moltes propostes més d’expressió corporal que ens permeten acompanyar el ritme de la música amb moviments del cos i integrar estructures del llenguatge musical.

 

Aquí teniu el vídeo de la nadala. Felicitats!!!!! Tigresses i Tigres blancs.

VÍDEO.

 

https://photos.app.goo.gl/tEpKHdTaJ1t9vEuF9

Raquel