DIA A DIA

ÚLTIMES SETMANES

Durant les dues últimes setmanes hem treballat de valent. Carpetes de plàstica, regal de sisè, últimes feines, recollida de joguines, jocs a la illa esportiva,….i moltes ganes de vacances.

CARPETES DE PLÀSTICA.

RECOLLIDA DE JOGUINES.

REGAL DE SISÈ.

ILLA ESPORTIVA.

JA SÓC GRAN

I per acabar aquesta gran feina, fem la tapa del quadernet del “JA SÓC GRAN”. Una gran feina Tigresses i tigres blancs.

FOTOS.

LA PLATJA

Un curs més gaudim d’un matí de platja.

FOTOS.

APADRINAMENT LECTOR. ÚLTIMA SESSIÓ.

Ens acomiadem dels nostres padrins i padrines.

FOTOS.

ENS PESEM I MESUREM

Treballem el pes i la mesura per completar el nostre quadern del “JA SÓD GRAN”.

FOTOS.

COMPARTIM EXPERIÈNCIES

Els nens i nenes de la classe de 2n ens ajuden a esbrinar les nostres hipòtesis sobre Les tigresses i els tigres blancs.

FOTOS.

ROBÒTICA

Després de les sessions de racons a on vam treballar el pensament computacional desendollat, passem al treball amb robots.

SESSIÓ 1.

SESSIÓ 2.

SESSIÓ 3.

SESSIÓ 4.

RACONS DE MATEMÀTIQUES.

Amb aquests racons hem treballat la descomposició de nombres, taula de doble entrada, construccions, comptar, figures geomètriques i línies.

FOTOS.

ACTIVITATS AMB FRUITES I VERDURES

Durant les darreres setmanes del mes de Maig, la Judith alumna en pràctiques, ha fet una seguit d’activitats sobre menjar saludable. Hem treballat la descoberta de l’entorn, llenguatge oral, aspectes matemàtics, experimentació i creativitat.

Conversa inicial i presentació de les verdures.

Sèries amb fruites i verdures.

Experimentació amb verdures.

PUNT DE LLIBRE

Un curs més els infants d’I5 fem el nostre punt de llibre.

FOTOS.

APADRINAMENT LECTOR

Els infants d’I5 i 5è compartirem durant unes setmanes una estona en la qual aquests companys i companyes en faran de padrins i padrines de lectura. Cada infant juntament amb el seu padrí/padrina escolliran un conte que se’l prepararan per poder explicar-nos ‘el a la setmana següent. Voleu conèixer-les ?

FOTOS.

RACONS DE LECTOESCRIPTURA.

Comencem una nova tanda de racons. Aquest cop estan inspirats en el nostre conte de la classe: El tigre amb tutú.

  • Ordenar i composar paraules.
  • Paraula secreta.
  • Pensament computacional desendollat.
  • Puzzles abecedari .

SESSIÓ 1.

SESSIÓ 2.

SESSIÓ 3.

SESSIÓ 4.

CALQUEM

Calcar? Què vol dir? Provem a calcar, paciència, concentració,…i un resultat fantàstic.

FOTOS.

SÈRIES I COLLARETS.

Els infants d’I5 fem collarets seguint una seriació.

FOTOS.

FLOC DE NEU.

Creativitat, paciència i concentració per fer una obra d’art.

FOTOS.

RACONS D’HIVERN.

Les tigresses i els tigres blancs treballem, la concentració, creativitat, lògica, paciència amb aquest racons d’hivern.

FOTOS.

DECOREM LA PORTA.

Decorem la nostra porta. Per fer-ho treballem en equip.

FOTOS.

L’AMBULÀNCIA ENS VISITA.

El passat 21 de gener, la Vane i en Robert ens van venir a ensenyar i explicar en què consisteix la seva feina. Ens han explicat que fan i com és una ambulància per dins i per fora. Tots i totes hem pogut gaudir d’una gran experiència. Moltes gràcies!!!! Ah i a més ens han fet un regal!!!!

FOTOS.

RACONS DE LECTO-ESCRIPTURA 2.

Comencem nous racons de lecto amb tema d’hivern. Cerquem paraules, les composem, escrivim, treballem la consciència fonològica, ampliem vocabulari.

SESSIÓ 1.

SESSIÓ 2.

SESSIÓ 3.

ÚLTIMA SESSIÓ.

GRAFISME CREATIU.

Continuem treballant el grafisme creatiu.

FOTOS.

RACONS I FEINA.

Aprofitem el matí per fer dues activitats a l’hora. Una grupal i una altre en la qual fem un treball de lecto escriptura més individual.

FOTOS.

VACANCES DE NADAL.

Expliquem i representem un dels moments que més ens ha agradat de les vacances de Nadal.

FOTOS.

JOGUINES DE REIS.

Després de les vacances, presentem una de les nostres joguines a la resta de companys i companyes de la classe.

FOTOS.

2N TRIMESTRE

TARDOR EN BLANC I NEGRE.

Durant varies sessions hem gaudit de la transformació d’elements de la tardor. Hem volgut  unificar aquesta estació de l’any amb  l’eix transversal del curs 24-25. Us ha quedat preciosa, sou uns artistes.

FOTOS.

TIGRESSES BLANQUES.

Els infants d’I5 treballem el nom de la nostra classe. Primer gaudim experimentant amb diferents tècniques plàstiques i a continuació fem un treball de lecto escriptura.

FOTOS.

ABECEDARI

Comencem el nostre abecedari.

FOTOS.

COMPTEM

Aquesta vegada ens toca comptar i reconèixer les grafies dels números treballats…..i fins i tot ens hem atrevit amb números que encara no coneixíem. També aprofitem per treballar el grafisme, ens han quedat uns dibuixos maquíssims.

CAQUI

La tarda del divendres les nenes i nens d’I5 vam anar a visitar  l’hort per veure com havien canviat els arbres respecte a l’estiu. Vam poder observar com el caqui havia canviat de color, tant les fulles com els fruits. D’altra banda, alguns infants ens van adonar de com els ceps ja no tenien fulles.

FOTOS.

GRAFISME CREATIU DE TARDOR.

Continuem treballant el grafisme creatiu. Aquesta vegada amb una feina de tardor. Després d’observar el color i la forma de diferents fulles, ens posem a treballar en aquesta obra d’art tan bonica. D’altra banda, la resta del grup està organitzada per racons mentre esperen el seu torn.

RACONS DE LECTO ESCRIPTURA

Comencem les sessions dels racons de lecto-escriptura. Aquest curs com som una miqueta més grans, canviem la dinàmica i haurem d’estar al mateix racó tota la sessió. Aprenem continguts de llengua,  també a concentrar-nos i nous hàbits de treball allargant la sessió de l’activitat.

SESSIÓ 1

SESSIÓ 2

SESSIÓ 3.

SESSIÓ 4.

SESSIÓ 5.

SORPRESA A LES FAMÍLIES!!!!

El dia de  la reunió de famílies, vau deixar un dibuix i un missatge ben bonic per tots els nens i nenes. Ells i elles el van trobar i els va encantar.

Uns dies després ells i ells van fer el seu propi dibuix i vam buscar una paraula o paraules boniques que  identifiques allò que pensem de nosaltres mateixos. Creieu que va ser fàcil trobar un adjectiu que ens agradi de nosaltres mateixes?. Proveu a casa a veure si el trobeu ràpid.

Treballem l’autoestima i l’autoconeixement.

GRÀCIES A TOTES I A TOTS!!!

FOTOS

PREPAREM LA NOSTRA CLASSE

Després d’escollir el nom de la classe, els infants d’I5 confeccionem el material necessari per duu a terme activitats del dia a dia.

PASSAR LLISTA.

CARTELLETS ENCARREGATS.

ABECEDARI.

COLORS DE TARDOR

Després d’escoltar el conte: ” EL LLADRE DE FULLES”, experimentem amb llana i els colors de la tardor per crear una bonica obra d’art.

GRAFISME CREATIU

Treballem el grafisme per seguir consolidant el traç.

BENVINGUTS I BENVINGUDES A I5

Comença un nou curs i els nens i nens d’I5 trobem moltes coses nova a la nostra classe. Entre elles un missatge secret que hem hagut d’esbrinar. Per fer-ho hem hagut d’ordenar les lletres que vam trobar a la nostra nova aula..

(cliqueu a la imatge per veure les fotos)

PRIMER DIA D’ESCOLA

Durant el primer dia d’escola hem pogut descobrir moltes coses noves com: les joguines de la classe, la remodelació de part del pati de petits, el nou eix transversal de l’escola,……i més coses que encara ens queden per descobrir. Ens acompanyeu?

FOTOS.

VISITA A LA CUINA

Aquest curs introduïm un nou càrrec a la nostra aula: “El menú”. Cada setmana dos infants seran els encarregats/es d’anar a la cuina a preguntar el menú del dia. Posteriorment el compartiran amb la resta de companys/es i l’escriurem a la nostra pissarreta. Totes i tots junts treballarem la lecto escriptura i anirem progressant en aquest mon de les lletres.

Hem visitat el personal de cuina de l’escola i hem posat en comú les pautes per poder realitzar aquesta tasca de manera segura.

(Cliqueu a sobre de la imatge per veure les fotos)

FOTOS GUIXETES

Els infant d’I5 comencem a decorar la nostra aula. En aquest cas volem fer-nos fotos per identificar la nostra guixeta. Per fer-ho hem visitat l’hort i ens hem fet fotos amb les tablets. Cadascú i cadascuna de nosaltres hem decidit com volíem sortir a la foto.

També hem aprofitat la visita a l’hort per observar que hi havia. Hem trobat una caseta per a ocells, un hotel d’insectes,  caquis que encara estaven verds, ametlles i raïm que estava llest per menjar, i així ho hem fet, Boníiiiissim!!!

Posteriorment a la classe les hem decorat per posar-les a la porta de la guixeta. Per cert eren en BLANC I NEGRE. Això a donat peu a una conversa força interessant sobre aquest format en la fotografia.

FOTOS

NOM DE LA CLASSE

Aquest curs 2024_25 a l’escola  treballarem  com a eix transversal, “BLANC I NEGRE”.  Al cicle de petits triarem el nom de la classe centrant-nos en animals blancs i negres. Per començar a decidir el nostre nom hem descobert una sèrie d’animals que presenten aquesta característica i hem après  el nom d’alguns que encara no coneixíem. També hem dit d’altres que no havien sortit a les fotos i hem buscat informació al panell digital.

FOTOS. 

VOTACIÓ NOM DE LA CLASSE.

A I5 organitzem una jornada electoral per triar el nom de la nostra classe. Per fer-ho ens hem organitzat en grups de treball i garantir d’aquesta manera que la jornada es desenvolupes de la manera més correcta possible. Ho hem fet genial……i ja tenim nom per la nostra classe.

FOTOS EN BLANC I NEGRE

Després de veure les nostres fotos impreses en blanc i negre, els infants d’I5 vam descobrir que fa moooooolts anys només podíem tenir-les en aquestes tonalitats i no com ara que les podem imprimir en color. En la nostra conversa vam compartir reflexions força interessant i vam decidir que preguntaríem a casa si teníem fotos en blanc i negre de fa anys. Finalment els nens i nenes van compartir amb nosaltres fotos actuals impreses en blanc i negre i fotos “antigues” dels nostres avis i avies. Vam trobar algunes diferències com la mida, el format, la brillantor,……Amb aquest recull de fotos estem preparant una exposició. Properament us farem saber quan la podreu veure.

FOTOS

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *