Com ens sentim a l’escola ?

[vimeo]http://vimeo.com/51740195[/vimeo]

 

Els nens i nenes de la Classe del Sol expresen com se senten a l’escola en un vídeo editat a partir d’una conversa de rotllana després de preguntar “com us sentiu a l’escola?”. Aquest és el resultat.

El museu dels minerals

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La classe del Sol hem decidit fer un petit museu dels minerals. Ja en tenim molts !

És per això que esteu tots convidats a vistar-lo dimarts que ve aprofitant la reunió d’inici de curs .

Esperem que us agradi !

 

Reunió d’inici de curs

El proper dimarts 16 d’octubre a les 8 del vespre, tindrà lloc la reunió d’inici de curs de la classe del Sol. El que pretenem amb aquesta reunió és fer-vos partíceps dels objectius principals del curs on es troba el vostre fill/a, així com del funcionament de la classe. Creiem que la vostra assistència és del tot important, ja que la bona entesa pares-escola és fonamental pel progrés intel·lectual i fectiu dels vostres fills.

 

Us hi esperem !

Obrim les idees per la botiga!

 

 

 

Avui hem obert la bústia de la botiga per veure quines propostes hi hem dipositat! Han sortit moltes propostes i totes molt originals; Botiga de roba, fruiteria, restaurant, forn de pà, peixeteria, clínica veterinària, perruqueria, queviures, botiga de joguines… Ara veurem quina és la proposta que ens agarada més !!

 

Recomanem llibres

 

 

Aquesta setmana hem començat a recomanar aquells llibres que més ens han agradat per explicar-los als compays ! Tots aquells llibres que ens han agradat per un motiu o altre els podrem recomanar al nostres companys.

 

besavis rebesavis????

Hem volgut comprovar quants besavis i rebesavis teníem.
Per grups hem buscat diferents maneres per comptar-ho i al final quan ens ho hem explicat, hem arribat a algunes conclusions importants.
– Tenim 2 pares, 4 avis, 8 besavis i 16 rebesavis.
– Alguns tenim germans, tiets, cosins… o no, però d’avis, besavis, rebesavis… tots en tenim.
– tots els que hem comptat han hagut d’existir i estimar-se perquè nosaltres haguem pogut néixer.
– Només que un dels nostres 16 rebesavis no hagués viscut, nosaltres no hauríem nascut.
– Tots els d’abans de nosaltres són els nostres avantpassats.
– Ens hem adonat que nen no té la “s” al final perquè és un. Avis, pares, besavis… tenen una “s” al final perquè són més d’un.
– Cada vegada que comptem de nen a pares, de pares a avis, d’avis a besavis… hem de comptar-ho dues vegades.

“200 GRAMS”

LA IDEA QUE CONÈIXER EL FUNCIONAMENT DE LA BALANÇA PER DESCOBRIR QUANT SÓN 200 GRAMS DE PA, ENS ESTA PORTANT A DESCOBRIR RELACIONS I PROPIETATS ENTRE MATERIALS QUE L’ÚNIC QUE TENEN EN COMÚ ÉS EL SEU PES.
200 GRAMS DE COTXES DE JOGUINA, D’AIGUA, DE FUSTES, PLÀSTIC…
OCUPEN DIFERENT, EL SEU MATERIAL ESTÀ MÉS APRETAT…

LES SOPES DE PA DE LA CARME RUSCALLEDA A LA NOSTRA MANERA

La Carme Ruscalleda ens va explicar una manera de fer sopes i nosaltres l’hem adaptat.
Enlloc de torradetes fem servir pa sec.
A més a més de l’oli, l’all ,la sal i l’aigua hi hem afegit ceba tallada ben petita i farigola que hi dóna molt bon gus.
Tot i que ens va quedar un pel dolça estava molt bona i era plena de vitamines.

FER PA A RÚSSIA

L’Olga ens ha explicat com es feia tradicionalment el pa a Rússia, com a les cases tenien un forn al centre de la planta baixa i servia per escalfar la casa i coure el pa. També escalfaven l’aigua per fer funcionar la sauna.
Ens ha cridat molt l’atenció com es fa per fer créixer el blat. Com s’aprofita la neu que queda damunt dels camps per fer de manta, mentretant les llavors van germinant.
Ara hi ha indústries que fan el pa més ràpid i amb més quantitat.
Després vam poder tastar diferents pastes, pans i pastissos de Rússia.