Projecte APS 2016-2017

Aquest és l’últim curs que fem el projecte APS del centre sobre la Memòria Històrica dels nostres pobles. A continuació teniu el vídeo final del projecte APS dut a terme pels alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Camarles durant el curs 2016-2017.

Els alumnes van realitzar entrevistes a la gent gran dels nostres pobles (L’Aldea, Camarles, Amposta, Deltebre). L’objectiu era conèixer la vida tal com era durant la infància i la joventut dels avis i transmetre la seva valuosa experiència vital a les noves generacions.

Hem intentat fer una selecció de tots els temes que es van tractar en aquestes entrevistes: la infància, l’escola, el temps lliure, l’habitatge, els menjars i els vestits, la guerra, la postguerra i la repressió franquista.

Cada avi/àvia ens explica les seves experiències, alló que el va marcar, i pot servir com a reflexió per les genereacions més joves. Podeu visionar el vídeo en el següent enllaç.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Li8f3oD1kAE[/youtube]

Us recordem que tot el material i les entrevistes més extenses es troben a la vostra disposició a l’INS Camarles.

Volem agrair la col·laboració de totes les persones que han col·laborat en aquest projecte.

Projecte APS 2015-2016

A continuació teniu el vídeo final del projecte APS dut a terme pels alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Camarles durant el curs 2015-2016.

Els alumnes van realitzar entrevistes a la gent gran dels nostres pobles (L’Aldea, Camarles, Amposta). L’objectiu era conèixer la vida tal com era durant la infància i la joventut dels avis i transmetre la seva valuosa experiència vital a les noves generacions.

Enguany hem agrupat les entrevistes per poblacions, de manera que podreu comprovar les moltes similituds entre tots els seus habitants. Podeu visionar el vídeo en el següent enllaç.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8cZ7nYhGOtA[/youtube]

Volem agrair la col·laboració de totes les persones que ha col·laborat en aquest projecte. Esperem continuar amb aquest tasca tant engrescadora durant molts anys més.

Projecte APS 2014-2015

El curs 2014-2015, l’Institut de Camarles va encetar el projecte Aprenentatge i Servei (APS). El projecte té com a objectiu l’apropament entre els joves i la gent gran dels nostres pobles, així com transmetre les experiències i el valuosos records dels avis als adol·lescents.

El juny de 2015, els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sèrie d’entrevistes a la gent gran de L’Aldea, L’Ampolla i Camarles. Les converses van tractar sobre la infància, l’escola, la família i la feina, la Guerra Civil… Retalls de vida que no s’haurien de perdre i que cal que les noves generacions coneguin.

Un resum de tot el que es va explicar el trobareu en el següent vídeo. Les entrevistes íntegres es guarden a l’INS Camarles a disposició de tota la comunitat. Feu clic sobre la icona de youtube (baix a la dreta) per poder veure el vídeo.

[youtube]https://youtu.be/40OpMrl2dVY[/youtube]

Esperem i desitgem que el projecte s’allargui durant molts anys i que tots continuem aprenent dels nostres estimats avis.

Volem agrair la col·laboració dels Ajuntaments de Camarles, L’Aldea i L’Ampolla, dels seus Casals d’avis i sobretot, de totes les persones que surten en el vídeo.