Ara que ja comencem a conèixer els diferents aliments i a quin grup pertanyen, anem a experimentar i veurem què podem fer amb ells!
| SESSIÓ 4 | BUSQUEM RECEPTES FÀCILS! |
| TIPUS AGRUPAMENT | Petit grup (4-6 alumnes) |
| ESPAI | Aula d’informàtica |
| MATERIAL | Ordinadors
Connexió a Internet |
| DESCRIPCIÓ | Anirem a l’aula d’informàtica i per grups buscarem receptes fàcils amb els aliments que hem portat.
Han d’escollir una per fer-la a la classe. Serà la nostra aportació a l’esmorzar, de la celebració, de la Setmana de l’Alimentació. Quan l’hagin escollit la mestra la guardarà en el usb, per fer la votació el proper dia. |
| SESSIÓ 5 | DECIDIM QUIN ESMORZAR FAREM! |
| TIPUS AGRUPAMENT | Gran grup |
| ESPAI | Aula |
| MATERIAL | Ordinador
Webcam PDI usb amb receptes escollides la sessió anterior |
| DESCRIPCIÓ | Farem una votació de les 4 o 5 receptes escollides el dia anterior pels diferents grups.
Posarem les receptes a la PDI i cada grup s’haurà d’apuntar a un paper les votacions que rep. Sortirà una recepta guanyadora. Comunicarem a l’altra classe, i a la resta d’infantil, quina recepta farem per a no repetir-nos. Ho farem mitjançant “Hangouts” (una aplicació del Google on, a més d’enviar missatges i fer trucades, es poden fer videoconferències. Per accedir-hi només heu de tenir un compte de correu “gmail”. Es pot parlar amb diferents classes alhora). La mestra comprarà tots els ingredients per a l’elaboració de la recepta. |
| SESSIÓ 6 | CELEBREM LA SETMANA DE L’ALIMENTACIÓ |
| TIPUS AGRUPAMENT | Petit grup (4 grups). Gran grup (escola) |
| ESPAI | Aula i pati |
| MATERIAL | Ingredients de la recepta
Utensilis necessaris (ganivets, plats, safates…) Taula |
| DESCRIPCIÓ | Començarem preparant els diferents ingredients per elaborar la recepta escollida.
Cada taula farà el mateix. Un cop tots hagin acabat, es reagruparan les creacions a unes safates. Seguidament, a l’hora del pati, traurem el nostre esmorzar i convidarem als companys. Nosaltres també podem anar a provar els esmorzars que han fet els altres. |