CALENDARI
Les classes començaran el dia 7 de setembre de 2010 i s’acabaran el 22 de juny de 2011.
VACANCES
Vacances de Nadal: del 23 de desembre del 2010 al 6 de gener de 2010, ambdós inclosos.
Vacances de Febrer: del 28 de febrer al 4 de març de 2011, ambdós inclosos.
Vacances de Setmana Santa: del 18 al 25 d’abril de 2011, ambdós inclosos.
Dies festius
Segons la normativa el Consell Escolar ha aprovat com a dies festius de lliure disposició els dies: 11 d’octubre de 2010, 7 de desembre de 2010, 7 de gener de 2011.
HORARI ESCOLAR
EDUCACIÓ INFANTIL:
Matí: de 9 a 12
Tarda: de 15 a 17
EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
Matí: de 9 a 13
Tarda: de 15 a 17
HORARI D’ATENCIÓ A LES FAMÍLIES
Direcció:
– de dilluns a divendres de 9 a 10 del matí.
– dijous de 3 a 4 de la tarda.
Cap d’estudis:
– dilluns i dimecres de 9 a 10 del matí.
– dijous de 3 a 5 de la tarda.
Secretaria:
– dimarts de 9 a 9.50 del matí i de 3 a 5 de la tarda.
Quan plogui cal que entreu a l’escola i recolliu als vostres fills/es al seu pavelló.
ENTREVISTES
És molt important mantenir el diàleg entre els pares i els mestres per tal d’afavorir el progrés educatiu dels alumnes.
A principi de curs es realitzarà una reunió conjunta dels tutors de cada classe amb els pares dels seus alumnes.
Al mes de gener els tutors citaran els pares a una reunió individual per a comentar el progrés curricular de l’alumne.
A l’inici de curs s’informarà de l’horari d’entrevista de tots els mestres de l’escola.
INFORMES D’AVALUACIÓ A LES FAMÍLIES
Educació infantil: Es lliuraran dos informes d’avaluació, un al final del primer trimestre i un altre al final de curs.
Educació primària: Es lliuraran tres informes d’avaluació, un al final de cada trimestre.
ASSISTÈNCIA
L’assistència a classe dels alumnes és obligatòria. Si per algun motiu justificat l’alumne no pot assistir a classe, es retarda o ha de sortir abans d’hora, cal que els pares ho comuniquin per escrit a través de l’agenda al tutor/a i que acompanyin o recullin el seu fill a la porta de l’escola. Donat que l’assistència és obligatòria, cinc faltes sense justificar, suposaran l’avís a Serveis Socials, amb l’únic objectiu de beneficiar els vostres fills/filles.
EN CAS D’ACCIDENT…
En cas d’accident o malaltia es prendran les mesures que es creguin oportunes i s’avisarà la família immediatament perquè es faci càrrec de l’alumne. Cal que faciliteu als tutors els telèfons necessaris perquè us puguin localitzar en cas de necessitat i que els actulitzeu sempre que feu algun canvi.
HIGIENE I SALUT
És molt important que els alumnes mantinguin una bona presència física. Cal tenir cura de les ungles, cabells, etc.
En cap cas es podrà assistir a l’escola amb febre. Els nens i nenes que hagin de prendre algun medicament dins de l’horari escolar, hauran de dur el paper del metge on hi consti el nom i cognom de l’alumne, la quantitat que ha de prendre i l’hora.
També cal prendre mesures higièniques a fi d’evitar els polls i altres paràsits. Cal avisar l’escola en cas de detectar-ne. Es recomana restar a casa fins que el cabell estigui net de gèmenes; d’aquesta manera s’evita el contagi.
Els alumnes no han de portar caramels ni altres llaminadures. Tampoc no han de portar diners, jocs electrònics ni mòbils.
Els dies que es fa educació física els alumnes han de venir amb xandall, preferentment el de l’escola, i sabates d’esport.
A l’Educació Infantil la bata és obligatòria. A la resta de cursos, cal que els alumnes tinguin a la classe una bata, una samarreta grossa o un davantal per a utilitzar el dia que fan plàstica.
Cal marcar els anoracs, les jaquetes i els xandalls amb el nom, i cal també cosir-hi una beta a fi de poder-los penjar.
MATERIAL ESCOLAR
Educació infantil i Cicle inicial: És comunitari i, per tant, no cal que portin res de casa.
Cicle mitjà: És comunitari, però cal que duguin un estoig.Cicle superior: És comunitari, però cal que duguin un estoig i una carpeta classificadora.
Els llibres es desen a la classe i només es porten a casa els que es necessiten.
A partir de 3r els alumnes han de portar a l’escola la flauta el dia de música. La mestra ja us comunicarà quina flauta cal comprar.
AGENDA
Cal utilitzar sempre l’agenda per a la comunicació família-escola. Us recomanem que en feu una revisió de tant en tant.
Per als alumnes d’Educació Infantil aquesta comunicació es fa mitjançant les carpetes verda i vermella.
SORTIDES I COLÒNIES
Es realitzaran una o dues sortides llargues per trimestre i altres de curtes. També està prevista la realització de colònies.Les festes programades per aquest curs són: Castanyada, Nadal, Dijous Gras, Sant Jordi i final de curs. Aquestes sortides i festes estan incloses en la programació anual del centre. Cal que els pares doneu autorització perquè els alumnes puguin realitzar activitats o sortides fora del recinte escolar o en un horari diferent al lectiu. Per aquest motiu cal que ompliu l’autorització adjunta i la feu arribar al tutor/a del vostre fill o filla. Abans de realitzar cada activitat o sortida rebreu una comunicació que informarà detalladament del lloc, dia, hora i material que cal portar.
En cap cas s’admetrà el pagament d’una sortida fora del plaç establert.
NORMES DE CONVIVÈNCIA
L’ordre, la disciplina, el respecte, la tolerància i el treball són les bases d’una bona convivència al centre. El compliment dels deures de cadascú fa possible el respecte als drets de tothom.
1.- NORMES DE RELACIÓ
- Respectar els altres.
- Tractar amb amabilitat els companys, mestres, pares i el personal de l’escola.
- Parlar sense cridar, sense insultar,…
- Respectar el torn de paraula.
- Obeir als professors.
- Acceptar la gent que ens envolta tal com és.
- Demanar disculpes quan ens equivoquem.
- Estar sempre oberts al diàleg.
2.- NORMES D’ORGANITZACIÓ
- Ser puntuals en entrar i sortir de l’escola.
- Fer files puntualment, ben fetes, a les entrades de l’escola i a les entrades de l’esbarjo.
- Entrar i sortir de l’escola per la porta corresponent:
E.Primària (1r. a 6è.) pel carrer Narcís Monturiol i E. Infantil pel Pass. Marina.
- Pels passadissos i pujant o baixant les escales, caminar poc a poc procurant fer silenci per no destorbar els companys que treballen.
- En els canvis de classe estar a l’aula parlant baix i a l’hora de recollir, procurar no fer soroll amb el mobiliari.
- Utilitzar les papereres i els contenidors, per procurar mantenir l’escola neta.
- Respectar el material de l’escola: edifici, mobiliari, jocs, llibres, material comunitari, cassettes, Tv, vídeo, etc.
- Fora d’hores de pati, demanar permís per anar als lavabos. Mantenir-los nets. Respectar els del professorat.
- Respectar els espais del pati reservats als més petits i jugar sense destorbar el joc dels altres.
- Si algun objecte (pilota, joguina, jersei,…) surt de l’escola o es penja dalt d’un arbre, avisar al mestre vigilant del pati.
- Si es presenta algun conflicte o accident a l’hora d’esbarjo, avisar als mestres vigilants de pati.
3.- NORMES DE TREBALL PERSONAL
- Fer els deures i estudiar les lliçons.
- Estar atents a les classes i aprofitar el temps.
- Presentar els treballs puntualment nets i ordenats.
- Esforçar-se per portar al dia la feina de l’escola.
- Tenir cura del material i portar tot el que sigui necessari pel treball del dia.
- Participar en les activitats grupals, respectant el treball dels companys.
NORMATIVA DE FUNCIONAMENT DEL SERVEI DE MENJADOR
El servei de menjador escolar del nostre centre, gestionat pel Consell Comarcal del Maresme, compren la franja horària de 12/13 hores a 15 hores, de dilluns a divendres i de 13h. a 16h. en els períodes de jornada intensiva.
Els menús s’elaboren a la cuina central de l’empresa Serhs, seguint el pla de menús que proposa l’empresa i que avala el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Del servei de monitoratge se n’encarrega l’empresa SENFO.
Disposem de les següents instal·lacions i material:
Menjador i Office.
Pati de l’escola per a les hores d’esbarjo.
El teatre de l’escola pels dies de pluja.
Material didàctic i fungible per a jocs i d’altres activitats didàctiques organitzades per les educadores.
Funcionament diari:
Els alumnes que es quedin a menjador, cada matí a les 9’00 h. hauran de deixar el tiquet a la bústia de menjador situada a les portes d’accés a l’escola. Els tiquets els podeu adquirir a la Caixa Laietana de Poblenou.
La coordinadora trucarà a les 9.30 hores a l’empresa cuina Serhs per sol·licitar el nombre de menús diaris, tant de fixos com esporàdics, especificant el nombre de menús normals, els de règim astringent i els especials (musulmans, dietes específiques mèdiques…)
En cas de malaltia del vostre fill/a cal avisar al centre a les 9 hores del mati, en cas contrari el menú d’aquell dia es cobrarà igualment.
A l’hora de dinar:
-Els alumnes d’Educació Infantil seran recollits per les monitores a les seves aules.
-L’entrada al menjador cal fer-la en ordre, respectant els altres, sense donar empentes ni cridar.
-Durant el dinar es guardarà un mínim de silenci. No es permetran els crits ni les converses d’una taula a l’altra.
-Tothom seurà i menjarà de forma correcta.
-S’ha de menjar de tot, sense fer excepcions. Només en cas justificat (malaltia, altres religions…) per mitjà d’una nota dels pares, tutors, i/o certificat metge, se servirà menú especial. S’ha d’avisar amb antelació.
-L’empresa es farà càrrec dels menús de dieta/regim per a aquells nens i nenes que ho sol·licitin a les 9,00 hores. Els alumnes que requereixin règim durant tot el curs, hauran de portar un informe mèdic que ho justifiqui.
– En cas de faltes envers companys, monitors i adults es comunicaran als pares per escrit, aquestes faltes i sancions seran regulades pel Reglament de Règim Intern de l’escola.
-La comissió de menjador es reservarà el dret de no admetre els nens/es que reiteradament es neguin a menjar, allarguin excessivament la durada del temps de menjar o els que sistemàticament provoquin conflictes.
-En cas d’anul·lació d’una sortida de tot el dia, s’haurà de comunicar a les famílies si volen que els seus fills/es es quedin a dinar a menjador abans de les 9’30h.
– Els nens i nenes que hagin de prendre algun medicament a l’hora de menjador, hauran de dur un paper del metge on consti el nom i cognoms de l’alumne, la quantitat que ha de prendre i l’hora. Cal lliurar aquesta nota al tutor/a, que la farà arribar al menjador.
-Pel que fa a faltes i sancions, aquestes seran regulades pel Reglament de Règim Intern de l’escola
NORMATIVA DELS ALUMNES:
Els alumnes que es quedin a dinar, no poden sortir de l’escola sota cap concepte. Les excepcions es regularan pel Reglament de Regim Intern de l’Escola.
Per assolir els hàbits que permeten potenciar l’autonomia dels alumnes i mantenir un clima de respecte i convivència, cal seguir unes normes de conducta:
1. Rentar-se les mans abans de dinar i abans d’anar a classe.
2. Entrar i sortir puntualment del menjador en silenci i en ordre.
3. Mantenir un clima d’ambient relaxat mentre es dina.
4. Utilitzar els coberts adequadament a la taula.
5. No tirar el menjar a terra. Si cau, cal recollir-lo.
6. Seure bé a la taula i menjar correctament amb la boca tancada.
7. Recollir els estris de la taula un cop s’hagi acabat de dinar, i deixar-la neta.
8. Rentar-se les dents després de dinar.
9. Tenir cura i compartir els jocs i el material del menjador.
10.Respectar els límits dels espais marcats al pati per als diferents grups.
11.Mantenir en tot moment un tracte respectuós amb els companys, els monitors i totes les persones relacionades amb el servei.
MATERIAL:
Tots els alumnes de parvulari, hauran de portar una bata (per a ús exclusiu del menjador) que el divendres s’emportaran per rentar a casa. La bata haurà de portar una beta per penjar i el nom del nen o nena. Els alumnes de P-4 i P-5 hauran de portar roba de recanvi (els de P-3 ja tenen el recanvi a l’aula).
Tots els alumnes necessitaran una bosseta que es pugui penjar, marcada amb el nom, amb un raspall de dents i pasta dentifrícia.
ASPECTES PEDAGÒGICS:
Durant l’espai de migdia se seguirà la programació d’activitats que el centre escolar ha pactat amb l’empresa que gestiona el servei de menjador, seguint el projecte educatiu de centre. Trobareu aquesta programació al taulell d’anuncis que hi ha a l’entrada del centre escolar.
Cada mes es repartiran els menús als vostres fill/es. També en trobareu una còpia penjada al taulell d’anuncis del centre.
CONSULTES O SUGGERIMENTS DE LES FAMÍLIES
Si necessiteu comentar qualsevol aspecte del menjador podeu deixar una nota a la bústia del menjador indicant el nom del vostre fill/a i el vostre telèfon de contacte, i la persona que la comissió de menjador hagi designat com a interlocutor amb les famílies es posarà en contacte amb vosaltres.
Aquesta normativa ha estat aprovada pel Consell Escolar de Centre de data: 10/02/06
Llibres de text per al curs 2010-2011
EDUCACIÓ INFANTIL
CURS |
TÍTOL |
EDITORIAL |
EI 3 anys |
– El petit univers. Educació Infantil 3 anys |
Barcanova |
EI 4 anys |
– El petit univers. Descoberta de l’entorn. – Aprenc amb les xifres 4-5 anys. Quaderns nº2, 3, 4, 5, 7 i 8 |
Barcanova Vicens Vives |
EI 5 anys |
– El petit univers. Descoberta de l’entorn. – Aprenc amb les xifres 5-6 anys. Quaderns nº2, 3, 4, 5,7 i 9 |
Barcanova Vicens Vives |
EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Cicle Inicial
CURS |
TÍTOL |
EDITORIAL |
1r. |
– Matemàtiques 1. Quaderns 1, 2, 3 i quadern per practicar – Matemàtiques. Xifra nº 3. Sumar i restar fins al 99. – Matemàtiques. Quaderns Rubio nº1 (sumar sense portar) i 2 (restar sense portar) – Llengua i literatura. Lectures Nou Bufi 1. – Bufi 1. Grafisme. – Bufi 1. Lletres i paraules. – Camallarg nº 1 – Anglès: Sunshine 1. Pupil’s Book – Anglès: Sunshine 1. Workbook |
Teide Vicens Vives Rubio Vicens VivesVicens Vives Vicens Vives Vicens Vives LongmanLongman |
2n. |
– Matemàtiques 2. Quaderns 1, 2, 3 i quadern per practicar – Matemàtiques. Penso i faig nº 3 – Matemàtiques. Xifra nº5. Sumar portant-ne i restar sense portant-ne – Bufi 2. Llengua i literatura. Lectures. – Bufi 2. Juguem amb les paraules. – Bufi 2. Ortografia. – Camallarg nº 3 i 4. – Lector nº 5 – Llengua Castellana. Jara 2 – Anglès: Sunshine 2. Pupils Book – Anglès: Sunshine 2. Workbook |
Teide Teide Vicens Vives Vicens VivesVicens Vives Vicens Vives Vicens Vives Nadal Vicens VivesLongmanLongman |
Cicle Mitjà
CURS |
TÍTOL |
EDITORIAL |
3r. |
– Matemàtiques. Projecte Tornasol. Quadern per practicar 3r. – Matemàtiques. Penso i faig nº 4 i 5. – Matemàtiques. Quadern de treball CM 1. – Matemàtiques: Quaderns “9 set” nº 2, 3, 4 i 5 – Llengua Catalana. Projecte 3 punt 16. 3r. Llegir. – Llengua Catalana. Quadern de treball 1 CM. – Camallarg nº 5. – Lengua Castellana 1 CM. – Medi Natural, Social i Cultural CM 1. – Anglès: Sunshine 3. Pupils Book. – Anglès: Sunshine 3. Workbook. |
Teide Teide Barcanova Nadal CruïllaBarcanova Vicens Vives BarcanovaBarcanovaLongmanLongman |
4t. |
– Matemàtiques. Projecte Tornasol. Quadern per practicar 4t. – Matemàtiques. Penso i faig nº 6. – Matemàtiques. Quadern de treball CM 2. – Matemàtiques: Quaderns “9 set” nº 6, 7, 8 i 9. – Llengua Catalana. Projecte 3 punt 16. 4t. Llegir. – Llengua Catalana. Quadern de treball 2 CM. – Camallarg nº 7. – Lengua Castellana 2 CM. – Medi Natural, Social i Cultural CM 2. – Anglès: Sunshine 4. Pupils Book. – Anglès: Sunshine 4. Workbook. |
Teide Teide Barcanova Nadal CruïllaBarcanova Vicens VivesBarcanova BarcanovaLongmanLongman |
Cicle Superior
CURS |
TÍTOL |
EDITORIAL |
5è. |
– Matemàtiques 5. Projecte Tram. Llibre de text. – Matemàtiques 5. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Llengua 5. Projecte Tram. Llibre de text – Llengua 5. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Camallarg nº9 – Llengua Castellana 5. Projecte Tram. Llibre de text. – Llengua Castellana 5. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Coneixement del Medi 5. Projecte Tram. Llibre de text – Coneixement del medi 5. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Educació per a la ciutadania. – Anglès: Sunshine 5. Pupils Book – Anglès: Sunshine 5. Workbook – Diccionari Català/Anglès (ISBN 978-0-19-431729-0) |
Text. La GaleraText. La Galera Text. La GaleraText. La Galera Vicens Vives Text. La Galera Text. La Galera Text. La Galera Text. La GaleraText. La Galera LongmanLongman Oxford |
6è. |
– Matemàtiques 6. Projecte Tram. Llibre de text. – Matemàtiques 6. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Llengua 6. Projecte Tram. Llibre de text – Llengua 6. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Camallarg nº11 – Llengua Castellana 6. Projecte Tram. Llibre de text. – Llengua Castellana 6. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Coneixement del Medi 6. Projecte Tram. Llibre de text – Coneixement del medi 6. Projecte Tram. Quadern d’activitats – Educació per a la ciutadania. – Anglès: Sunshine 6. Pupils Book – Anglès: Sunshine 6. Workbook – Diccionari escolar (ISBN 978-84-489-2066-1) |
Text. La GaleraText. La Galera Text. La GaleraText. La Galera Vicens Vives Text. La Galera Text. La GaleraText. La Galera Text. La GaleraText. La Galera LongmanLongman Barcanova |
Administrativa:
– dimarts de 9 a 1 del matí i de 3 a 3.45 de la tarda.
– divendres de 9 a 1 del matí.
SERVEIS
L’escola, a través de L’AMPA ofereix:
– Activitats extraescolars en acabar les classes.
– Servei d’acollida matinal de 7,45 a 9.
– Servei de permanència per als alumnes d’Educació Infantil de 12 a 13.
– Servei de menjador gestionat pel Consell Comarcal del Maresme. Per fer-ne ús, cal adquirir els tiquets a la Caixa Laietana de Poblenou i lliurar-los a l’escola degudament omplerts a les 9 del matí.
Horari d’atenció de l’AMPA:
– Per confirmar.
ENTRADES I SORTIDES
Les portes s’obriran a les 9 del matí i a les 3 de la tarda.
Per tal d’afavorir el bon funcionament del centre és molt important:
– Respectar els horaris assenyalats. Els alumnes que arribin tard hauran de romandre al despatx durant la primera sessió per tal de no interrompre les classes.
– No travessar ni entrar al pati a les hores d’entrada i sortida. Les comunicacions amb els/les tutors/es s’han de fer a través de l’agenda.
L‘entrada i la sortida dels alumnes d’educació infantil es realitzarà per les portes del carrer Marina.
L’entrada i la sortida dels alumnes d’educació primària es realitzarà per la porta del carrer Cisneros.