Anem a l’Hort?

Aquest curs, estem fent una petita excursió a l’hort de l’escola. Hi estan anant els alumnes de 5èA i 6èB. L’hort de l’Anicet de Pagès va ser creat el 2020. És un hort situa a Figueres, al costat de l’ALDI.

Cada grup de l’escola  planten una verdura a les seves  classes i quan creixin les portarem al hort.  Els de 5èA van a l’hort els dijous al matí  i els de 6èB hi van els divendres al matí.

Quan anem a l’hort agafem les eines i abans de treballar fem un escalfament. Allà,  trèiem  les males herbes de la terra, després fem un cercle llarg i a continuació posem les llavors.

L’hort és part d’un projecte que cicle superior està treballant. Van dos professores, la Laura i la Txell. És un treball que ens fa molta il·lusió.

Notícia escrita pels Alumnes de 6èB

Quina de Nadal a Cicle Superior

Els nens i nenes de cicle superior no van poder celebrar la tradicional Quina de Nadal el passat dia 21 de desembre perquè algunes classes estaven confinades, així que ho vam aturar fins el dia 15 de gener d’enguany.
Com es va fer: A través d’un meet; tothom estava a la seva classe, mentre un mestre es va quedar connectat a l’aula de informàtica cantant els nombres que es podien veure a través de les pissarres digitals de cada aula. Si algun alumne/a havia fet línia o
quina cridava per avisar a totes les classes i anava a l’aula de informàtica a recollir el seu premi.
Els diversos guanyadors van ser:
5éA- Isa,Omar i Wasim van ser uns premiats de línies.
5éB- Adam una quina i Rayan una línia.
5éC- Saad una línia i Nabila una quina.
6éA- Aya va ser premiada amb una quina i Nada va ser premiada amb el desgraciat.
6éB- Yassin va ser un guanyador d’una quina.
Va ser una tarda molt divertida , ens ho vam passar molt be , ens va
agradar a tothom.

Notícia escrita per Aya Chariai i Dienabou Balde

Activitats de cicle mitjà

Aquest any a cicle mitjà, ha arribat en Kirikú, pels que no el coneixeu, explicar-vos que és un personatge d’una pel·lícula anomenada “Kirikú i la bruixa”.

Ell serà el fil conductor al llarg de l’any per treballar les diferents tipologies textuals. Inicialment partim de la visualització de la pel·lícula. Llavors, en “Kirikú” ens guia pels diferents continents ensenyant-nos contes i històries.

A més a més, ens envia postals i cartes des de diferents continents i així treballem una tipologia textual nova. Quan acabem de treballar el text, pintem el continent on ha estat.

Ens ho passem molt bé i ens agrada molt!

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari

Disfresses de Sant Jordi. Creativitat a casa!

Els alumnes de cicle mitjà no van deixar passar l’oportunitat de celebrar Sant Jordi, tot i estar confinats a casa.
Qualsevol material que tenim a casa, es pot convertir amb una genial disfressa. Amb una mica d’imaginació i saber fer, una bossa de plàstic es pot convertir en el millor vestit per a la princesa. I un cartró ben tallat es pot transformar amb una espasa invencible que faci front al temut drac.
Fins i tot, hem tingut lloc per a un famós personatge d’una coneguda saga de pel•lícules de por. La intenció és el que compta: ESPANTAR AL DRAC!!!

3r. Club de lectura

Avui els nens i nenes de cicle superior que formen part del Club de Lectura s’han trobat per comentar l’últim llibre llegit: “Una noia N.O.R.M.A.L. s’ofereix de cangur”. I és que la Ru, que té 13 anys, somia viure en un ranxo de cavalls dels Estats Units… Per guanyar diners se li acut que pot fer de cangur, de 3 bessones! Aquestes nenes són tres monstres que li faran la vida impossible… Sort que pot comptar amb el suport incondicional de la Xeila i la Nàdia, les seves dues amigues!

Excursió a Girona

Els alumnes de Cicle inicial hem fet una excursió a Girona. Hem visitat el museu d’art de la ciutat i la Catedral de Girona. També hem visitat el barri vell buscant els protagonistes de les llegendes que hem estat treballant a classe. Ens ho hem passat molt bé!!

Fira de coneixements de 4t

Aquest dijous 13 de febrer els alumnes de 4t han preparat una mostra de tot el que han après fins ara. Hi han assistit els nens i nenes de 3r, les famílies, mestres, membres de l’equip directiu… Ha estat tot un èxit!

La fira ha tingut lloc a les aules de 4t i, també, a la sala del gimnàs. D’aquesta manera els visitants han fet un recorregut on han vist i gaudit de jocs matemàtics, geoplans, activitats de llengua, cronologia històrica, experiments, etc.

Els experts (alumnes de 4t) han treballat molt per què aquesta fira sortís bé i així ha estat!

Molt i molt contents pel resultat! Donem les gràcies a totes les persones que han participat en el procés i les que ens han vingut a veure. Esperem repetir l’any que ve.

Els alumnes de 2n anem a la biblioteca

Els nens i nenes de 2n hem anat a visitar la biblioteca de Figueres. Un cop allà, ens han explicat què s’hi pot fer i quins serveis hi ofereixen. També hem tingut una estona per llegir i mirar contes. Ens ho hem passat molt bé!

1r anem al Teatre la Cate

El passat dimecres els alumnes de primer de primària varem fer una sortida al Teatre la Cate de Figueres per veure l’obra: “L’aventura d’avorrir-se” ens va encantar!!! també vam tenir temps d’esmorzar al Parc Bosc i jugar una mica, mireu, mireu…

Visitem el Museu d’Art de Girona

El passat 6 de febrer, els alumnes de Cicle Superior van visitar el Museu d’Art de Girona.

Va ser una experiència molt enriquidora. Vam desplaçar-nos amb el tren fins a la capital gironina i un cop al costat de la magnífica Catedral ens vam endinsar en el món de la pintura medieval. Vam descubrir l’inici del colors i les pintures i les vàrem recrear.

Després de la visita i els tallers, vàrem anar al centre de la ciutat tot fent una petita gimcana per aprendre més coses sobre Girona.

Molts es van atrevir a fer un petó al cul de la lleona; senyal que volen tornar.