Cicle Mitjà excursió Fortalesa de Sant Ferran

Avui l’alumnat de 3r i de 4t de l’escola Anicet de Pagès i de Puig hem anat d’excursió a la fortalesa de Sant Ferran. Per anar-hi i hem anat amb autocar i després hem arribat caminant al “castell”. Allà inicialment hem anat a veure una exposició sobre dibuixos de nenes i nens refugiats d’Afganistan, Kènia.. Després hem fet una tenda d’acampada amb un paper fent servir la tècnica de la papiroflèxia.

Per acabar hem visitat la fortalesa on hem après moltes coses, quants soldats i havia, on hi havia l’església, quants pous i havia.. etc. Ens ho hem passat molt bé!! I per acabar hem anat a dinar al Parc Bosc on hem jugat molt!!!

Cliqueu a la fotografia per veure l’àlbum!!

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari

Excursió final de curs a la platja de Sant Martí d’Empúries

Ahir els grups de Cicle mitjà de l’escola vam fer l’excursió de final de curs!! Vam anar a passar el dia a la platja de Sant Martí d’Empúries, allà vam jugar a l’aigua i a la sorra, fent castells, jugant amb pilota, etc. Va ser un dia fabulós on vam riure i ens ho vam passar d’allò més bé!!!

Després de la platja vam anar a dinar a la zona dels pins, on l’ombra va anar molt bé per recuperar-nos. De postres, vam menjar un gelat boníssim!!!

CICLE INICIAL ANEM A LA PISCINA

La sortida de final de curs de l’alumnat de 1r i 2n ha estat d’allò més refrescant. Aquest dimecres 15 de juny hem anat a la piscina municipal de Figueres. Allà ens hem pogut remullar, banyar, saltar i nedar. Ens ho hem passat d’allò més bé.

Us deixem amb algunes imatges d’aquesta sortida.

Publicat dins de Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

Descobrim la Muga i el Manol i la costa del mar mediterrani amb en Xavier Vizcaíno

Els alumnes de Cicle Superior, durant diferents dies, vàrem gaudir de la natura amb en Xavier Vizcaíno dins del programa Agenda 21 amb la intenció de conscienciar als nostres alumnes de la necessitat de preservar el medi ambient.

Els rius Muga i Manol i Llançà varen ser els escollits per la recerca d’espècies d’animals aquàtics entre els nens i nenes de cinquè i sisè. Una experiència enriquidora i divertida.

Excursió 3r a la Granja

Bon dia, divendres passat dia 27 de maig l’alumnat de 3r vam anar a visitar una granja!

Com podeu veure ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses del dia a dia dels ramaders i de les necessitats que tenen els animals!! Vam veure vaques i vedells i va ser una experiència molt xula.

Excursió 4t al riu Manol

El passat divendres dia 20 de Maig els grups de 4t de cicle mitjà vam fer una excursió al riu Manol. Allà hi vam anar amb diferents materials de laboratori per així poder analitzar si l’aigua del riu està en bon estat o no, i en vam prendre mostres.

Vam fer petits grups per de camí observar diferents invertebrats i així poder-los anotar a la nostra fitxa d’experimentació. Per fer-ho vam utilitzar pipetes, lupes…

Quan vam tornar a l’escola, cada grup tenia a la seva placa de petri aigua del riu per poder observar els invertebrats i les algues recollides. A més a més vam poder observar els insectes amb el microscopi.

Ens ho vam passar molt bé!!

Colònies Cicle Superior a Torroella

Els dies 23, 24 i 25 de maig, els alumnes de cicle superior varen gaudir d’unes colònies inoblidables. Després d’un parell d’anys limitats per la pandèmia, el càmping Castell Montgrí, de Torroella de Montgrí, va ser l’escenari escollit per poder conviure tres dies intensos.

Vàrem dormir en bungalows, vàrem banyar-nos en piscines gegants amb tobogans, vàrem cantar al karaoke, vàrem fer un gimcana corsària…

Tota una experiència que , tot i la pluja, recordaran sempre més.

Trobada de danses de 2n

Aquest dilluns 25 d’abril l’alumnat de 2n de l’escola ha participat en la trobada de danses dirigida als alumnes de 2n curs de totes les escoles de Figueres.

Aquesta trobada s’ha realitzat a la Plaça Catalunya de Figueres. Cada escola realitzava un o dos balls i, al final, totes les escoles juntes hem realitzat dues danses més.

Des de l’escola hem ballat “El ball del Rogle”, “El Patatuf” i “La Marieta Cistellera”. Quan s’han acabat les danses hi ha hagut un grup d’animació infantil que ens ha fet ballar i passar-nos-ho d’allò més bé.

Si cliqueu a la foto veureu les imatges i vídeos d’aquesta trobada.

Publicat dins de Cicle Inicial | Deixa un comentari

L’empresari Buba Sidibeh de 16 anys ens visita.

Avui ha estat un dia especial. L’emprenedor Buba Sibideh de només 16 anys, cosí del nostre alumne Mohamed Lamin de 5è B, ens ha visitat per parlar-nos de la seva empresa de roba Sibideh Collection.

Hem quedat encantats de la seva simpatia, la seva predisposició i la seva paciència. Ha estat un exemple d’emprenedoria i hem descobert tots els secrets del seu projecte.

Moltes gràcies Buba.

Excursió a Roses de 3r i 4t

Ahir els grups de 3r i 4t de l’escola vam marxar d’excursió a Roses. Inicialment vam anar al Port, vam esmorzar i on ens van explicar les peculiaritats de les barques d’arrossegament, vam descobrir què es fa a una llotja i ens van ensenyar diferents peixos com el lluç, el roger, el verat, el gall de Sant Pere i uns quants més!!

Després vam fer xino – xano el passeig de Roses fins la Ciutadella. Allà vam dinar i tot seguit amb les nostres mans vam poder fer una llàntia com a l’època dels romans!! Hem après i ens ho hem passat d’allò més bé!