La classe dels Tritons ja hem començat els RACONS. En fem 4 sessions a ls setmana d’una hora i mitja, preparem 11-12 racons que anem treballant durant 1 setmana i mitja, llavors, fem canvi d’activitats. Els alumnes poden desplaçar-se de forma lliure pels racons que més els hi agraden; per tenir-ne constància, ells/es mateixos/es quan comencen un racó han de posar-se un gomet al seu nom, d’aquesta manera saben si repeteixen sovint al mateix i se’ls pot reconduir perquè intentin passar per la resta. Els racons són de: motricitat fina, llengua, plàstica, observació i experimentació, mates, pintura, construccions, jocs de taula, pissarra (pantalla o tradicional) i biblioteca.
El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu,manipulatiu i simbòlic. La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.
Als i les Tritons els hi agrada molt aquesta metodologia. Aquí us deixem un petit recull d’imatges. Esperem que us agradin!!
