Visita al Cim de les Àligues

El dijous 14 de desembre vam fer primera sortida del curs.  Falcons i Àguiles vam visitar el Cim de les Àligues, a Sant Feliu de Codines. Us deixem un recull de moments de la sortida:

Carnaval a l’escola

Hola famílies!
Aquestes dues últimes setmanes hem celebrat el Carnaval a l’escola.
Al ser els grans de l’escola, hem acompanyat a la Carnestoltina en totes les seves entrades. Ens ho hem passat molt bé acompanyant-la amb tambors i altres instruments.
Divendres de carnaval vam fer un ball de bastons i anàvem disfressats de Sonia Delaunay.
Aquí teniu diverses imatges per veure la festa que hem fet!

Boet per la fam

Avui hem anat a l’institut Laia l’Arquera. El motiu de la visita ha estat participar amb alguns alumnes de 4t de la ESO en la creació d’uns cartells publicitaris per fer una recollida d’aliments per al menjador social Sant Joaquim. La recollida d’aliments serà del 8 al 30 de març.
Pròximament podreu veure els nostres cartells per l’escola, a les entrades i als espais comuns. Esperem que us agradin!

Les dones i la ciència

Dimarts 14 de febrer vam tenir una visita ben interessant a 6è!
L’Imma, científica i tieta de la Daniela dels Falcons, ens va venir a explicar el paper de la dona a la ciència i la seva experiència. Ens va preparar una presentació per explicar-nos la seva feina i donar-nos informació sobre dones i homes científics. Ens va fer pensar què volem ser de grans, i vam poder veure que la ciència no és només experiments amb gasos i cabells esbojarrats. Ens va agradar molt!

Moltes gràcies Imma!

Publicat dins de General | 2 comentaris

AMIC INVISIBLE

Aquí teniu unes imatges amb els súper regals que han preparat els companys i companyes de la classe del Falcons:

CIM D’ÀLIGUES

Us deixem un recull d’imatges de la nostra visita al Cim d’Àguiles.

BON NADAL!

Les Àguiles i els Falcons us desitgem que passeu uns dies de vacances genials!

LECTURES RECOMANADES

S’acosten dates on es fan regals als nens i nenes, un llibre pot ser un molt bon regal. Us deixem algunes idees de llibre que poden agradar als vostres fills i filles. Només són això, idees. Us recomanem que us deixeu aconsellar pels llibreters i bibliotecaris, estan molt al dia de tot allò que es va publicant i us aconsellaran molt bé.

LLIBRES:
El dia de l’esquerda
 és una novel·la divertida, imprevisible, amb grans dosis d’imaginació. Explica la història d’en Lluci, que un dia reuneix els seus amics i els explica que marxarà del poble. De cop, hi ha un terratrèmol idel centre de la Terra en surt una noia misteriosa que ho capgira tot. Hi ha un tema de fons interessant al llibre, que és el missatge que ens vol donar la Terra. Quan la Terra es mou, alguna cosa està a punt de canviar, i cal escoltar-la. En alguns moments, el llibre em va transportar a les meves lectures d’infantesa com ara La colla dels deu, de Joaquim Carbó. Aquí també hi descobrim un grup fantàstic, una aventura, uns éssers al·lucinants i uns quants fenòmens difícils d’explicar. Els lectors adults hi podran descobrir alguna picada d’ullet a les anteriors novel·les de l’autora i els lectors joves podran submergir-se en un món ple d’imaginació, i humor!

Invisible narra, a través dels ulls d’un nen, una història que podria ser la de qualsevol de nosaltres. Qui no ha pensat alguna vegada a ser invisible? Qui no ha desitjat alguna vegada deixar de ser-ho? El problema és que mai ha arribat a controlar bé aquest poder: de vegades, quan més ganes tenia de ser invisible, era quan més gent el veia i, en canvi, quan desitjava que t
ots el veiessin, era quan al seu cos desapareixia.

La chica pájaro: December només té onze anys, però ja sap quin és el seu destí: es convertirà en ocell. Un dia no gaire llunyà, de la cicatriu de la seva esquena brollaran unes ales i tirarà a volar lluny, molt lluny. I per fi abandonarà la casa d’acolliment en la qual ara està tancada. Però abans ha d’entrenar-se molt dur, perquè volar no és cosa fàcil.

Una història de superació que demostra que els somnis es poden aconseguir si t’esforces.

A mi también: Si l’adolescència t’ataca, llegeix aquest llibre. Aquest és el subtítol d’aquesta obra que ve per a acompanyar als joves en aquest estrany procés que anomenem adolescència.

Especialment dirigit a les nenes, el llibre tracta de donar savis consells sobre el seu cos, l’amor, l’amistat i el sexe. Una obra molt divertida perquè aquelles nenes que arriben a la pubertat se sentin acompanyades i compreses. Perquè, en aquesta edat, sempre semblarà que els pares no les comprenem.
Un llibre divertit, didàctic i sense embuts perquè les nenes comprenguin tots els canvis que comporta l’adolescència.

En aquest enllaç trobareu lectures adreçades a cicle superior (5è i 6è) una miqueta diferents. Són d’editorials independents i no tan conegudes:

PADRINS LECTORS

Ja fa uns dies que hem començat a fer de padrins dels Dofins. Ens trobem cada quinze dies per ajudar-los a llegir una miqueta.

Us deixem alguns moments d’aquestes trobades:

SANTA CECÍLIA

Un any més, l’escola s’ha afegit a la celebració de Santa Cecília. Aquest any hem gaudit d’actuacions d’alumnes i familiar.