AMIC INVISIBLE

Aquí teniu unes imatges amb els súper regals que han preparat els companys i companyes de la classe del Falcons:

CIM D’ÀLIGUES

Us deixem un recull d’imatges de la nostra visita al Cim d’Àguiles.

BON NADAL!

Les Àguiles i els Falcons us desitgem que passeu uns dies de vacances genials!

Publicat dins de General | 1 comentari

LECTURES RECOMANADES

S’acosten dates on es fan regals als nens i nenes, un llibre pot ser un molt bon regal. Us deixem algunes idees de llibre que poden agradar als vostres fills i filles. Només són això, idees. Us recomanem que us deixeu aconsellar pels llibreters i bibliotecaris, estan molt al dia de tot allò que es va publicant i us aconsellaran molt bé.

LLIBRES:
El dia de l’esquerda
 és una novel·la divertida, imprevisible, amb grans dosis d’imaginació. Explica la història d’en Lluci, que un dia reuneix els seus amics i els explica que marxarà del poble. De cop, hi ha un terratrèmol idel centre de la Terra en surt una noia misteriosa que ho capgira tot. Hi ha un tema de fons interessant al llibre, que és el missatge que ens vol donar la Terra. Quan la Terra es mou, alguna cosa està a punt de canviar, i cal escoltar-la. En alguns moments, el llibre em va transportar a les meves lectures d’infantesa com ara La colla dels deu, de Joaquim Carbó. Aquí també hi descobrim un grup fantàstic, una aventura, uns éssers al·lucinants i uns quants fenòmens difícils d’explicar. Els lectors adults hi podran descobrir alguna picada d’ullet a les anteriors novel·les de l’autora i els lectors joves podran submergir-se en un món ple d’imaginació, i humor!

Invisible narra, a través dels ulls d’un nen, una història que podria ser la de qualsevol de nosaltres. Qui no ha pensat alguna vegada a ser invisible? Qui no ha desitjat alguna vegada deixar de ser-ho? El problema és que mai ha arribat a controlar bé aquest poder: de vegades, quan més ganes tenia de ser invisible, era quan més gent el veia i, en canvi, quan desitjava que t
ots el veiessin, era quan al seu cos desapareixia.

La chica pájaro: December només té onze anys, però ja sap quin és el seu destí: es convertirà en ocell. Un dia no gaire llunyà, de la cicatriu de la seva esquena brollaran unes ales i tirarà a volar lluny, molt lluny. I per fi abandonarà la casa d’acolliment en la qual ara està tancada. Però abans ha d’entrenar-se molt dur, perquè volar no és cosa fàcil.

Una història de superació que demostra que els somnis es poden aconseguir si t’esforces.

A mi también: Si l’adolescència t’ataca, llegeix aquest llibre. Aquest és el subtítol d’aquesta obra que ve per a acompanyar als joves en aquest estrany procés que anomenem adolescència.

Especialment dirigit a les nenes, el llibre tracta de donar savis consells sobre el seu cos, l’amor, l’amistat i el sexe. Una obra molt divertida perquè aquelles nenes que arriben a la pubertat se sentin acompanyades i compreses. Perquè, en aquesta edat, sempre semblarà que els pares no les comprenem.
Un llibre divertit, didàctic i sense embuts perquè les nenes comprenguin tots els canvis que comporta l’adolescència.

En aquest enllaç trobareu lectures adreçades a cicle superior (5è i 6è) una miqueta diferents. Són d’editorials independents i no tan conegudes:

Publicat dins de General | 1 comentari

PADRINS LECTORS

Ja fa uns dies que hem començat a fer de padrins dels Dofins. Ens trobem cada quinze dies per ajudar-los a llegir una miqueta.

Us deixem alguns moments d’aquestes trobades:

SANTA CECÍLIA

Un any més, l’escola s’ha afegit a la celebració de Santa Cecília. Aquest any hem gaudit d’actuacions d’alumnes i familiar.

VISITA AL VAIXELL “ASTRAL”, OPEN ARMS

El passat 3 de novembre, els Falcons, vam visitar el vaixell de rescat Astral. Es tracta d’un veler de salvament de l’ONG Open Arms.

Vam poder pujar a bord i allà ens van explicar en què consisteix la feina d’aquesta organització. També ens van ensenyar com és un rescat real a través d’un vídeo molt interessant.

Els voluntaris ens van mostrar algunes parts del vaixell per poder entendre millor com és la vida a bord d’un vaixell de rescat.

Us deixem un vídeo de la nostra visita així com un enllaç on podreu trobar més informació sobre la imprescindible feina que fa Open Arms.

OPEN ARMS

Publicat dins de General | 4 comentaris

VISITA A LA BIBLIOTECA POMPEU FABRA

El passat dijous 13 d’octubre, els Falcons, vam visitar la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró.

Allà ens van explicar com funciona una biblioteca, quines activitats podem fer-hi i quins serveis ens ofereix.

També vam poder mirar i llegir llibres.

Us deixem alguns enllaços interessants relacionats amb les biblioteques de la ciutat i unes imatges de la visita:

REPASSEM LES DIVISIONS

Ja hem començat a treballar i estem repassant les divisions. Per tal de no despistar-nos us deixem dos vídeos on s’explica pas a pas la divisió:

COMENCEM EL CURS 2022 – 2023

Aquest és el primer post dels Falcons de sisè. De moment som tots aquests Falcons que veieu a la foto, però serem més…