Aprenentatge cooperatiu

Aquet trimestre, hem continuat aprenent a crear textos tenint en compte diferents criteris com la presentació, la coherència, la separació de paràgrafs, etc. L’últim dia vam escriure una redacció sobre un tema i quan vam acabar, ho llegíem als companys de la nostra taula. Entre tots, valoràvem el text seguint uns criteris d’avaluació que tenim en un full, sempre fent crítiques constructives i donant possibles estratègies per a millorar. El que més ens ha agradat de l’activitat és escoltar l’opinió que tenen els companys sobre els nostres textos, ja que sovint normalitzem detalls i no ens adonem. Això ens ha ajudat a tenir un altre punt de vista. Ens ha agradat molt l’activitat!

LLIBRES INTERESSANTS

A l’escola hem treballat alguna lectura de llibres que han portat de casa alguns companys i companyes. Us deixem un mini recull de llibres que hem treballat a la classe o que hem comentat i que poden ser del vostre interès.

Contes de bona nit per a nenes rebels: 100 Històries de dones extraordinàries

Elena Favilli, Francesca Cavallo | Ed. Estrella Polar

Hi havia una vegada una princesa… una princesa? No! Hi havia una vegada cent dones que van canviar el món.
De Serena Williams a Malala Yousafzai, de Coco Chanel a Frida Kalo, d’Hipàtia a Michelle Obama, aquest llibre narra les vides extraordinàries de cent dones valentes i, a més, conté les il·lustracions de seixanta artistes d’arreu del món. Científiques, astronautes, aixecadores de pesos, jutgesses, xefs… Cent exemples de determinació i audàcia per a les grans somiadores. Perquè totes les nenes haurien de créixer sabent que poden ser tot allò que vulguin ser.

Inventores i els seus invents

Aitziber Lopez / Luciano Lozano | Ed. Flamboyant

T’has fixat en tots els objectes, les màquines i els mobles que tens al voltant? Tots han estat inventats per algú. I n’hi ha molts que van ser ideats per dones: noies que, com tu, volien millorar el món. És impossible parlar de tots els invents i de totes les inventores, però aquí te n’oferim una selecció bonica i divertida. Apropa-t’hi i capbussa’t en el món del progrés!

Ja en sabem molt, de tot el que han fet Ells, i ara ens toca parlar d’Elles.

Dones extraordinàries que van canviar el món

Kate Pankhurst | Ed. Anaya

Coneix la història de tretze dones extraordinàries que van aconseguir coses increïbles seguint el que els deia el cor, el seu talent i els seus somnis. Vols volar pel cel amb l’aviadora AMELIA EARHART, defensar la justícia amb la ROSA PARKS, fer grans descobriments com la MARIE CURIE, crear l’estil de la FRIDA KHALO, la COCO CHANEL o la JANE AUSTEN? Viu la teva pròpia aventura de la mà d’algunes de les dones que han ajudat a definir el món en què vivim.

HAVE YOU SEEN A LEPRECHAUN?

Falcons and Àguiles created two versions of a Theatre Play “Have you seen a Leprechaun?”.
Here you are the one that Falcons did. We hope you enjoy it!

ENGLISH DAY!

We enjoyed the English Day a lot! Role plays, songs, crosswords…Here you are a little bit of what we did during that Day!

BALL DE CARNESTOLTES

Aquest curs el ball l’haureu de gaudir així…

Publicat dins de General | 1 comentari

Cursa “Save the children”

Un any més, hem participat en la campanya “quilòmetres de solidaritat” que organitza l’ONG Save the Children.

Aquest curs ha estat diferent ja que la cursa l’hem fet dins de la nostra escola. Sigui com sigui hem pogut fer aquesta cursa no competitiva i simbòlica per recollir fons en favor d’aquesta ONG.

Tal i com ja us hem informat, hem recollit un total de 1783,90 euros que hem ingressat a “Save the Children”.

Us deixem un mini recull de la nostra cursa:

Cursa Save The Children from Roser Callejas on Vimeo.

MCD

A classe hem estat treballant el Màxim Comú Divisor (MCD). Us deixem un vídeo que l’explica força bé per si voleu repassar amb la família:

WE ARE REPORTERS!

In the English Class, we’ve been working the WH-question words. We recorded this scenes to practise them, asking and answering questions. Do you want to watch the result?

RECEPTES FALCONERES

Teniu gana i no sabeu què menjar? Us proposem algunes receptes que hem preparat i que hem gravat a casa. Si en feu alguna, feu comentaris en el bloc!

BONES FESTES!

Els mestres de 6è us desitgem unes molt bones festes!

Però, ei! Que encara teniu una altra sorpresa! Esperem que us agradi!