Maquillatge a 5è A. A disfrutar!

Maquilla’t, maquilla’t! Ombra aquí, ombra allà! Això prodríem haver cantat mentre deixàvem volar la imaginació i la creativitat. Felicitats per la feina ben feta i per la diversió.
Taller de maquillatge a 5è A on PhotoPeach

Publicat dins de CINQUÈ, General | Deixa un comentari

En Francesc i la Sara ens visiten!

Hem tingut la sort de poder entrevistar en Francesc Busquest (arqueòleg) i la Sara Barranco (estudiant d’arqueologia) per poder ampliar la informació del Què volem saber sobre l’arqueologia. Hem après que:

-El primer arqueòleg va ser un grec
-L’arqueologia va néixer per intentar respondre a les grans preguntes filosòfiques (Què som, a on anem, d’on venim)
-Origen de la paraula arqueologia
-Des de quan som homo sapiens
-Tots som homo sapiens, independentment del color de la nostra pell
-La hª de l’arqueologia pot canviar d’un dia per l’altre
-Qui és la Lucy
-Al cementiri dels Caputxins hi ha una casa i un forn de l’època romana
-Quant més baixem en una excavació, més antic és el jaciment
-Què és el carboni 14
-Existeixen mapes d’arqueologia
-Amb el Google Earth podem buscar restes arqueològiques
-La importància del concepte de patrimoni històric
-Els dinosaures els estudia la Paleontologia (des del Big Bang fins l’aparició de l’homínid). I l’Arqueologia estudia des de l’aparició de l’homínid fins els nostres dies
-Podem estudiar l’arqueòleg mataroní Marià Ribas

Moltes gràcies! Continaurem investigant …
Alumnes de 5è A
Entrevista arqueòlegs on PhotoPeach

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els alumnes de 5è fem ràdio!

Aquest curs, els alumnes de 5è, hem començat a fer ràdio. A continuació us deixem uns podcast de les tertúlies d’ahir a la tarda.





Publicat dins de General | 1 comentari

Dictats”

….ui ! sona a altres èpoques …. i ara, que apostem per les TAC,  encara els treballem ?.

I tan! Tot depèn de com fer-ho. Depèn del tractament metodològic que se li doni.

 

Mireu, els dictats continuen essent una bona eina per a treballar la ortografia. Però el més important és que el dictat no es treballa aïlladament, per arribar a fer un dictat, aprofitem abans per  treballar la comprensió lectora i  escrita, la mecànica lectora….

 

Us descrivim una sessió de llengua en l’agrupament flexible amb nois i nois de 5è on fem “dictat”.

 

Text:

Es treballa sobre un text de medi o d’una lectura de l’aula….

 

Procés metodològic:

  • La mestra llegeix el text, ja que cal abans de tot donar un model i referent positiu.
  • Després lectura individual  tenint en compte ritme, agilitat, puntuació, accentuació, entonació, l’èmfasi, …… és a dir la mecànica i agilitat en la lectura.
  • Treballem després la comprensió del text a partir de preguntes i respostes concretes.
  • La mestra distribueix després fragments del text escrit als alumnes.
  • La mestra torna a llegir. En el moment que un nen/a sent el seu tros de text ha d’aixecar-se o fer un signe …. el que entre tots s’hagi pactat.
  • Després els alumnes formaran el text sencer entre ells: Cada alumne ha de possessionar-se al llarg de l’espai convingut. S’ han d’ordenar segons les frases del text. Tot seguit cada un llegeix el seu petit text i entre tots comprovem si el text complert té coherència … si les frases estan ordenades o l’hem alterat…  ( fixeu-vos : mentre continuem fent comprensió i lectura … )
  • En intercanviem els textos i repetim.
  • Cada nen/a  “delatreja” les paraules escrites en negreta del seu text.
  • Podem també fer reflexió i recordar les normes d’accentuació i ortogràfiques.
  • ………

 

I finalment passem a escriure individualment el text que la mestra o un nen llegeix.

I després sentim  la sensació d’èxit perquè l’activitat ens ajuda a millorar.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens convertim en mestres

Com estem aprenent! Durant uns dies els nens i nenes de 6è. hem treballat junts un tema de història i més tard l’hem exposat davant tota la classe. Hem fet resums, mapes conceptuals, textos escrits i finalment hem creat unes presentacions que volem que veieu. Esperem que gaudiu tant com nosaltres en vam gaudir!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Turistes modernistes a Mataró

Durant aquest mes de novembre, el curs de 6è B hem moltes coses, i una d’elles és que a més de veure fotografies en llibres de paper, hem pogut convertir-nos en fotògrafs i descobrir meravelles a la nostra ciutat. Fent una ruta modernista hem descobert que hi ha façanes i edificis emblemàtics a prop d’on vivim. I aquí teniu les nostres obres!
Turistes modernistes a Mataró on PhotoPeach

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ruta modernista a Mataró

El passat mes de novembre els alumnes de 6è A vam fer de turistes per alguns indrets de la nostra ciutat. Aprofitant que estàvem estudiant el Modernisme, vam visitar algunes de les obres que el nostre màxim representant mataroní, Josep Puig i Cadafalch va llegar a la ciutat de Mataró.
Ruta Modernista a Mataró on PhotoPeach

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Vídeo del passeig en vaixell pel litoral de Mataró.

Els mestres de l’escola estem fent un curs sobre les TAC, i a mida que anem aprenent com fer les coses les anem penjant. Ja sabem que l’excursió del Port de Mataró fa dies que la vam fer però ha estat aquestes últimes setmanes que hem après a enllaçar vídeos en un sol arxiu i l’hem après a penjar al blog.
Així que aquest és el resultat d’aquest treball. Esperem que el mireu i en feu algun comentari.

Publicat dins de CINQUÈ, General | 6 comentaris

Investiguem aliments!

Com a científics que som, hem investigat alguns aliments que mengem a diari. Us ensenyem dos exemples i podreu descobrir el procés d’aquests aliments des del seu origen fins que arriba a la nostra taula.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Llet nostra

Hem fet d’investigadors! A través de les nostres recerques hem anat descobrint tot el camí que fa la llet des que surt de la vaca fins que arriba a les nostres taules.

Publicat dins de General | Deixa un comentari