El dilluns vam veure la informació de l’aigua que vam portar de casa i que parlava de la importància que tenia.
El dimarts vam fer vaixells de paper perquè el dimecres faríem experiments amb ells.
El dimecres va ser el dia que ens va agradar més. En grups barrejats vam fer experiments al pati. Miràvem quines coses suraven i quines no: escorça, tisores, taps de suro, vaixells de paper, una moneda…També quins materials es barrejaven o no amb aigua: cola-cao, vinagre, oli, llenties, macarrons o crema solar.
Estem barrejant aigua amb cola-cao.
L’ampolla d’aigua tapada sura.
Els vaixells, de moment, també suren. Els deixarem una bona estona més per veure què passa.
El dijous vam veure un vídeo de la Gota Carlota que explicava el cicle de l’aigua. Després vam fer un dibuix del que vàrem veure. El divendres havíem d’anar d’excursió però con que va ploure ens vàrem quedar a dinar a l’escola.
Quan vam acabar la setmana vam fer un resum dels experiments i vàrem arribar a les següents conclusions:
1.- El suro, l’escorça, les crispetes… són materials que suren perquè pesen menys que l’aigua.
2.- Els materials de metall, de vidre, el guix, les pedres…són materials que pesen més que l’aigua i per aquest motiu s’enfonsen.
3.- Alguns materials, com el paper, primer suren però poc a poc absorbeixen aigua i es van esfonsant.
SOM LA CLASSE DE LES TORTUGUES. NOSALTRES VOLEM ESTUDIAR ELS VAIXELLS I HEM VIST QUE VOSALTRES N’HEU FET DE PAPER. GRÀCIES PER LA IDEA.
SOM DE P-5