MÉS NOVETATS!!

Hola companys i companyes,

Com a responsable de l’aula de ciències, us comunico que demà tindrem la primera sessió de l’acompanyament de l’aula de ciències. Farem tres sessions aquest curs la Mariona, la Patrícia i jo. Espero treure profit i les novetats i aspectes importants les aniré posant al bloc.

També aniré a les jornades de”Els infants i les ciències” que es faran aquest cap de setmana al MNACTEC de Terrassa. Hi explicaran moltes experiències i espero fer-vos cinc cèntims al bloc o personalment.

Bé, no deixeu de fer ciència sempre que pogueu i compartir les bones pràctiques amb els membres de l’equip per a millorar tots plegats.

A reveure!

TORNEM A COMENÇAR!!!

Hola companys i companyes!

Ja hi som un altre curs amb il·lusions i ganes renovades després del període de vacances.

Per començar amb algunes idees… us comunico que la setmana del 14 al 23 de novembre d’enguany es celebra la SETMANA DE LA CIÈNCIA  amb activitats arreu de Catalunya i el dia 19 de novembre es celebra el DIA DE LA CIÈNCIA.  Us deixo aquestes adreces on podreu trobar més info sobre aquestes diades i les activitats organitzades, entre elles una proposta per participar en un concurs de fotografia amb el tema de la ciència. A més a més alguns enllaços interessants.

Fins aviat!

Asun M.

Bones vacances a tots i a totes!!

Companys i companyes,

Això s’ha acabat fins el setembre!

Ens mereixem un descans i recuperar-nos fisica i mentalment. Ha estat un curs mogut pel que es refereix a innovacions metodològiques: grups cooperatius i aula de ciències.

S’han fet moltes coses i em consta que molts i moltes de vosaltres heu sacrificat molt de temps personal per tal de planificar activitats dins de l’aula de ciències. Des d’aquí us voldria animar a continuar fent-lo el curs vinent. Continuar millorant la nostra tasca d’educadors i educadores. Sabeu que podeu comptar amb mi pel que necessiteu!

Per la meva part, us vull donar les gràcies a tots i totes les que heu fet ús de l’aula de ciències i heu dedicat temps a escriure les vostres experiències per deixar-les a l’arxiu de l’aula.

Bon estiu a tots i a totes!!!

Asun Muriana Guai!

UNA WEB INTERESSANT !!

Hola a tots i a totes,

Navegant per l’EDU he trobat una pàgina de la Fundación CIENTEC, que encara que està en castellà, és una font de idees per planificar sessions de ciència amb els nostres alumnes.

Els experiments estan classificats segons diferents aspectes: acustica, òptica, biologia, instruments, percepció, química, …

Són molt senzills i amb materials molt fàcils d’aconseguir. Si teniu un moment us doneu una passejadeta.

També podeu accedir entrant a l’edu365.com/alumnes primaria/coneixement del medi natural/al bloc d’enllaços d’interès trobareu un titolat “experiments” .

Apa! Ànims i a experimentar!!

Asun M.

Que fascinant és la naturalesa!!

Les imatges parlen per si mateixes… No hi ha res més bonic que l’harmonia, l’equilibri i l’esplendor de la pròpia naturalesa. Quan l’observes amb atenció sents la pau dins el teu cor i arribes a la conclusió que cal un esforç individual i col·lectiu per tal de conservar-la. A partir de l’observació en directe o de imatges tan sorprenents surgeixen infinitats de preguntes que poden motivar una experiència. Els nens i les nenes que tot ho pregunten, que tot ho qüestionen, que miren d’una manera especial… poden generar preguntes i curiositats a partir de l’observació de la naturalesa o de imatges d’aquesta.

Aquí teniu algunes…. imatges.

Asun

Per què van les abelles a les flors??

De què estan fets els núvols??

????

SEGONA SESSIÓ D’ACOMPANYAMENT DE L’AULA DE CIÈNCIES

Hola, que tal?

Ja queda poc per a que aquesta bojeria del Carnaval s’acabi i “tornem a la normalitat” Fer l'ullet

Us volia dir que el pròxim dijous 7 de febrer farem la segona sessió de l’acompanyament de l’aula de ciències i posarem en comú les experiències que cada centre ha portat a la pràctica a l’aula de ciències.

Ja sé que anem molt enfeinats i enfeinades; però us agraïria que em fèssiu arribar cinc cèntims del que heu fet a l’aula de ciències.

Podeu fer un comentari al bloc o agafar-me pel passadís i explicar-m’ho.

Gràcies a tots i a totes!

Ens veiem!