Les darreres notícies aparegudes als mitjans de comunicació sobre la saturació de les aules en molts indrets de Catalunya em porta a pensar en la realitat d’algunes escoles situades en barris desfavorits.
Arribaran també els CAEP a tenir 28 alumnes per aula? Suposo que sí, ja que els nostres dirigents no mostren gaire sensibilitat davant la realitat d’aquests tipus d’escoles; actualment el nº màxim d’alumnes per aula en un CAEP és de 25, com a les escoles ordinaries.
Em pregunto,és possible sommiar amb l’excel.lència educativa (comcepte molt de moda ara en alguns ambients de “mentes pensantes”) en escoles amb un 97% d’alumnat immigrant i 25 alumnes a cada aula ?
Es pot parlar d’integració per a uns nens/es que no tenen cap tipus de relació amb criatures autóctones?
Són conscients els dirigents del que significa fer de mestra en aquestes escoles?
Per què a la xarxa pública hi ha escoles de primera molt “mimades” i altres no ja de segona ,sinó de tercera categoria?
Podrem començar a parlar d’excel.lència educativa quan tinguem els mitjans per aconseguir-la i aquests mitjans em sembla que no cal dir qui els ha de proporcionar.