Escoltarem aquesta meravellosa música mentre dibuixem la primavera pel pòster de la classe
VINE AL MERCAT !
Per començar a ambientar el tema: Quin mercat tenim ben a prop de casa? T’has passejat alguna vegada pel mercat? Quantes portes te?. A Quines parades vas a comprar? T’agrada anar a mercat? Explica algunes coses que compres i a quines parades ho fas. Observa atentament aquest mercat i desprès podràs fer les activitats
EL MES DE MARÇ
LA VELLA QUARESMA, …ES AQUI !
NOTICIA!!!! Les festes de carnestoltes han acabat buaaa!!!! en el record esta el pa amb tomàquet i botifarra. Ara ben fort cantarem amb el grup Picarol mentres escribim què ens va semblar l’esmorzar tan bó que varem fer tots junts. A CANTAR !Download link
QUÈ LI FA MAL?
FESTES DE CARNAVAL
PER CARNAVAL TOT S’HI VAL !!!
Primer esbrinarem quí és el carnestoltes.Fes clic al mussol de la imatge. Es cert què és el rei dels poca-soltes? Voldries dibuixar com seria el teu carnestoltes?
![]() |
La festa de Carnaval són diversos dies. S’Ha d’omplir la fitxa del calendari amb la informació que trobes fent clic a la imatge. |
![]() |
En aquest enllaç , trobaràs quí és la vella quaresma .Busca més imatges,i totes són ben divertides. Són amics el carnestoltes i la vella quaresma?. |
Ara tornem a la pàgina del i juguem a disfressar ninots . De què et disfressaràs tu ?
30 de gener, treballem per la PAU !
Cada 30 de gener reflexionem sobre la fragilitat de la pau. Tú, què pots fer?. Parlant la gent s’entèn.
?El 3 de juny de 1992 una nena de 12 anys , Severn Suzuki als 10 anys va fundar ECO ( Environmental Childrens Organization ) amb un grup d’amics a Vancouver, es va desplaçar, al costat d’un grup de nens ((Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg)pertenecientes a ECO (Environment Children Organization), des de Canada fins a la Conferència de Medioambiente i Desenvolupament “The Earth Summit” celebrada per l’ONU en Riu de Janeiro. I…..PENSEM-HI
OPINIONS DEL CONCERT
DE: KAINAT IMTIAZ de Pakistan
Hola a tothom:M’agraden molt les Cançons ,El Cajon i tot el que han cantat. El nom Sakapatu surt d’ una cançó d’estil afroperuà que canten , hi ha una frase que diu:“Saca para tu lado”.Si la repeteixes molt ràpida i amb accent sud-americà, surt sakapatu….Quan els músics van voler triar un nom per al grup, no hi va haver res millor que una frase amb molt de ritme:SAKAPATU. Es un grup fantàstic i m’ha agradat molt.ADEU Amics i Amigues.
DE: LADY DIANA de Perú
PER A :TOTS ELS NENS I NENES.
Hola nens i nenes sóc de cinquè, he anat d’ excursió a la caixa social , i m’ ha agradat perquè canten i toquen cançons de Perú, Argentina, Bolivianas i una part de l’ Equador
Nens i nenes heu d’anar a veure al grup Sakapatu es un grup fantàstic, divertit i simpàtic, que ens ensenya a cantar i a conèixer els instruments.
El que més m’ ha agradat ha sigut la cançó “ Poco a poco” que ara mateix us l’escric:
Poco, poco a poco me has querido,
poco a poco me has amado,
al final todo ha cambiado
morenita de mi amor.
Bé nens i nenes, adéu! un peto a tots.
DE: ODETTE ESTEFANIA de la República Dominicana
Per a :TOTS ELS NENS I NENES.
Hola nens i nenes he sortit d’ excursió al teatre de La Caixa Social amb els companys de cinquè i sisè de l’escola i he vist un grup de joves que es diuen Sakapatú i són
de diverses països:; de Peru ,de Chile
I he sentit cançons andines, afro-peruanes i he après la història de com s’han fet fa molts anys: 1r. Els espanyols i desprès els africans .
M’ ha agradat totes les musiques i sobretot la cançó Poco a Poco. Ens han ensenyat noms d’instruments com : la zampoña, la quena, l’ocarina, el bombo andí, la quijada, el cajón, la cajita, el Palo de lluvia, la guitarra i el cuatro.
Sakapatu es la lletra de una cançó i que vol dir “saca para tu lado” dit molt de pressa i amb accent sud-americà.
Adéu Siau a tots i totes!
SAKAPATÚ! un viatge per la música andina
Hem anat a sentir i veure un concert interpretat pels SAKAPATU:
Un grup de joves de diversos països i que viuen a Barcelona, ens proposa un viatge que va començar fa més de 500 anys amb sons de l’Imperi inca i va continuar amb la música del Renaixement, que van dur fins a aquelles terres els conqueridors espanyols. Aquestes dues maneres d’entendre la música es van fusionar en el folklore andí i també ens expliquen com s’hi afegeix la música africana que els esclaus que van arribar a les costes del Perú van aportar a la cultura musical de la zona.TORNEM A DISFRUTAR DE L’ESPECTACLE!
- A més de la història ens han ensenyat instruments i cançons
- El recomaneu a altres escoles?
- Segur que us ha agradat , que destaques ?
- Què vol dir el nom del grup ?
- En una altra ocasió parlarem dels molts instruments que ens han ensenyat, recordes el seu nom?
CONCERT DE NADALES
Tots els nivells d’alumnes, primer, segon, tercer, quart, cinquè i sisè, han participat en aquest concert de Nadales ple de sorpreses i bones actuacions . Fantastic ! Felicitacions a tots els nens i nenes i a la professora Immaculada Martínez pel seu esforç en organitzar-ho i preparar-ho.
sabries dir-me quina nadala vas cantar ?
BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing