CARNESTOLTES

El dia 13 de febrer va ser el dia que es va celebrar el carnestoltes.
Va començar a les 5 de la tarda, però a les 3:30 vam anar tots a l’escola a practicar el ball. En acabar ens vam afegir a la desfilada de carnestoltes amb les altres escoles i gent disfressada.
La Vila anava de venecians.
Però també hem de dir, que la Vila portava una carrossa ( hi havia una mascara de carnestoltes típica de Venècia i una gòndola).
Quan ens vam afegir a la desfilada, vam estar una estona voltant per Banyoles, i tot seguit vam anar a la Plaça Major, a ballar, escola per escola el ball que ens havíem preparat.
Tot seguit, quan totes les carrosses van fer el seu ball, van tornar a refer la desfilada, que va durar entre 1 i 2 hores més. Allà s’acabava la desfilada de la tarda, i apartir d’allà també començava la desfilada de al nit.
La Vila va participar també a la desfilada de la nit, en la qual es feien concursos de la carrossa més maca i la Vila va quedar 1r. I aquí es va acabar el carnestoltes.
La carrossa la van fer els membres de la junta de l’AMPA, amb la ajuda de alguns altres pares.
L. Pèlachs