Hola famílies,
us recordo l’enllaç on us heu de connectar per fer les entrevistes.
https://meet.google.com/omc-jqvs-qmk
Tutora: maidobover@jverdaguerseb.cat
Hola famílies,
us recordo l’enllaç on us heu de connectar per fer les entrevistes.
https://meet.google.com/omc-jqvs-qmk
Els nens i nenes de P5 junt amb les mestres volem desitjar a totes les famílies molt Bones Festes i donar-vos l’enhorabona per haver superat amb salut, paciència, alegria i bon humor aquest primer trimestre del curs 2020-21
Avui, per celebrar l’últim dia del trimestre hem fet sessió de Cinema amb dues pel.li cules molt especials: “De Nadal a Reis” protagonitzada pels nens i nenes de E.Infantil i C.Inicial , i “Els Pastorets” a càrrec de C.Mitjà i C.Superior. I després del pati, el que tots estàvem esperant: Cagar el Tió.
Hem estat una estona buscant-lo per tots els racons del pati, fins que la Clara l’ha vist enfilat a les branques d’un arbre. Quina sorpresa! Portava una nota on deia que tenia fred i gana, així que l’hem portat a la classe perquè estigués ben calentó i l’hi puguem donar menjar cada dia fins que estigui ben tip!
SURA O S’ENFONSA? Els divendres a la tarda fem tallers. En un dels tallers d’experimentació vam investigar quines coses suren i quines s’enfonsen. Cadascú va escollir un o dos objectes de la classe, i vam fer hipòtesis sobre el què passaria quan els poséssim a l’aigua. Vam pensar per què deu ser que hi ha coses que s’enfonsen i n’hi ha que no. Amb els objectes escollits vam fer una taula de doble entrada dient el què ens semblava que passaria...![]()
I després vam comprovar si realment passava el què havíem dit...
I vam haver de refer alguna dada de la taula...
Llavors vam anar pensant quines podien ser les raons de perquè les coses suren o s’enfonsen. Cadascú va dir-hi la seva... - Les coses que no pesen suren. - Els vaixells pensen molt, però suren. Alguns creiem que és perquè tenen suro a dins, altres creiem que tenen una corda que els aguanta. - Les coses de fusta suren. - Les coses grans suren, però a vegades hi ha coses grans que s’enfonsen. - Les coses del bosc també suren. - Els troncs grossos i els arbres suren perquè són grossos. - Els matalassos d’aigua també suren perquè estan plens d’aire. - ... Ens va agradar molt rumiar i dir la nostra. Vam aprendre a pensar, a comunicar-nos, a descobrir, a tenir iniciativa, a respectar les opinions dels altres... En definitiva, va ser molt interessant!!!
Avui per celebrar la festa de Santa Cecília, patrona dels músics, l’Ivan ens ha portat les seves gralles. Ens ha explicat coses d’aquest instrument i ens ha tocat algunes cançons. Gràcies Ivan!
Al taller de llum i ombra hem gaudit molt jugant i experimentant amb les taules de llum i altres elements.