El divendres 25 de gener el grup de mares i els pares que participem en el grup de lectura de l’escola Alberich i Casas ens vam retrobar per comentar les lectures proposades.
Per aquesta trobada es va proposar de llegir un còmic, concretament Arrugas, de Paco Roca, que també ha estat portada en forma de curt al cinema. A part d’aquesta lectura, se’n van proposar d’altres com Chico y Rita, de Javier Mariscal i Fernando Trueba i El Arte de Volar, d’Antonio Altarriba i dibuixos de Kim.
El comentari general va ser que és una lectura fàcil de fer, però acostumats a que la lectura et suggereixi entre línies, en el còmic es troba a faltar. Per la temàtica, Arrugas ens transporta a la decadència provocada per l’alzheimer, Chico y Rita és una història d’amor entorn de la música cubana i El Arte de Volar explica una dura història de misèries i soledats amb el rerefons de la guerra civil.
També es va comentar la lectura de La Metamorfosi, de Franz Kafka. Aquest llibre, que alguns ja consideren un imprescindible, ens explica la surrealista història (bé, ja la podem anomenar kafkiana) de les relacions que s’esdevenen en una família quan un d’ells es converteix en un insecte de la nit al dia.
La lectura que ens hem compromès a llegir abans de la propera trobada, aprofitant que el 2012 va ser l’any Calders, Tísner i Sales, és qualsevol llibre de Pere Calders, tant reculls de contes com novel•les. Alguns títols són L’ombra de l’atzavara, Ronda naval sota la boira, Cròniques de la veritat oculta, Antaviana, Invasió subtil i altre contes i molts més…
Aprofitem per recomanar-vos la magnífica pàgina de l’any Calders, Tísner i Sales, on trobareu abundant material dels tres autors.
El dia 8 de març a l’hora habitual (15.30) serà la propera trobada i si us agrada la lectura, us animem a participar-hi.
Ramon