PLA CATALÀ D’ESPORT A L’ESCOLA

sin-titulo-2.gif

Aquest curs el nostre centre, participa en el Pla Català d’Esport a l’Escola (PCEE). El Pla pretén incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i l’adquisició d’hàbits saludables.El Pla Català d’Esport a l’Escola es basa amb una sèrie d’actuacions:
–          La creació d’una Associació Esportiva Escolar, amb la participació activa dels membres de l’AMPA.
–          Col·laboració entre el centre escolar i les entitats esportives del poble.
–          Oferta d’activitats esportives que responguin a la demanda dels alumnes.
–          Coordinació de les activitats per part d’un mestre d’educació física del centre.
–
Creació de la figura dels dinamitzadors escolars.

En el nostre centre la coordinació del Pla va a càrrec de Ferran Albiac, mentre que els dinamitzadors són quatre alumnes de 1CS: Irene Blanch, Laia Ferrús, Martí Guiu i Carles Salinas. Ells quatre seran els encarregats d’explicar als seus companys el perquè és important fer esport i a més, són els qui hauran d’engrescar i animar a tot el centre a participar en les activitats esportives que es puguin oferir en el futur. Tenen doncs, la responsabilitat d’estar al costat del coordinador del Pla Català al centre per ajudar-lo en aquelles tasques que facin falta.

De moment, la primera activitat que s’ha dut a terme ha estat una Jornada de Formació a les instal·lacions del Centre d’Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat del Vallés el dimarts dia 20 de novembre. Els dinamitzadors van anar amb un monitor a descobrir i provar diferents esports “minoritaris” com ara: l’esgrima, el tennis taula, el bàdminton, les bitlles, el voleibol, el korfbal i el futbol flag. També van gaudir d’un taller sobre l’organització d’activitats. Per la seva banda, un membre de cada federació dels esports citats anteriorment i d’altres com ara el beisbol, l’hoquei, el ciclisme i el tennis, van presentar als coordinadors tota una sèrie de materials adaptats pels alumnes de primària amb la finalitat de poder-los provar en futures classes d’educació física i descobrir les possibilitats pedagògiques que poden oferir i treballar amb la seva pràctica.  El Pla Català acaba de començar i ja s’estan preparant, conjuntament amb l’AMPA, tot un seguit d’activitats de cara al segon i tercer trimestre, amb la intenció d’obrir les portes a les diferents entitats del nostre poble i donar vida al lema del Pla: Jo faig esport a l’escola, i tu?

sin-titulo-3.gif

En el següent enllaç podreu trobar tota la informació corresponent al PCEE: