Educació Conjunta

Educació conjunta alumnat sord i alumnat oïdor

L’escola  ofereix als alumnes sords un equip docent compromès i un projecte educatiu que promou la seva inclusió impulsat per tota la comunitat escolar.

L’escola, marc d’educació normalitzat, permet oferir a l’alumne sord els mitjans necessaris per al seu desenvolupament personal, emocional, intel·lectual, lingüístic i social.

El currículum de l’alumnat sord té com a referent el currículum oficial. Aquest fet afavoreix un major assoliment dels objectius educatius i promou actituds de tracte igualitari, respecte de les normes de convivència, solidaritat, tolerància i cooperació entre els nens i nenes sords i oïdors.

Els alumnes sords formen diferents agrupaments. Es distingeixen tres àmbits de treball de l’agrupament

• amb el grup-classe
  • en grup específic de nens i nenes sords/es
  • treball individual.

Utilitzem el català signat (bimodal) com a recolzament de la llengua oral i escrita, l’objectiu és que els alumnes puguin comunicar-se a través del llenguatge oral.

Imatge extreta de: http://www.rtve.es/resources/jpg/5/0/1235589296805.jpg

Imatge de portada extreta del llibre de Marta Capdevila i Planta, Sords profunds, però hi sentim i parlem!

8 respostes a Educació Conjunta

1. Yolanda diu:

Fantàstic blog per poder fer més proper aquest petit món desconegut però apassionant i molt emotiu. Felicitats per la feina que realitzeu, teniu tota la meva admiració.

2. Joan diu:

Més enllà de l’ensenyament, que també, el vostre treball es imprescindible en aquesta societat en que vivim. Moltes felicitats

3. Areny Cirilo, M. Dolors diu:

Un treball molt interessant i enriquidor!
    Aquest bloc transpira il·lusió per la feina pedagògica que esteu fent i transmet l’optimisme necessari per poder creure en un futur millor… Moltes gràcies per compartir la vostra tasca. És molt important divulgar el que esteu fent i encomanar el plaer per la feina ben feta. Endavant!!

4. isabel diu:

desitjo que aquest curs sigui igual de increíble que el passat
    per nosaltres ha estat una experiencia marevellosa
    agraïm tots els esforços per part de equip doçent
    gracies i anims per aquest cami que començem dilluns