Resum final curs 2012-2013

Tema tractat: Actualització TDHA.

Objectius:

·         Reflexió crítica sobre el concepte de TDAH.

·         Revisar diferents perspectives.

·         Revisar línies d’intervenció pedagògiques per facilitar l’atenció d’aquests alumnes dins la dinàmica del grup classe.

Desenvolupament:

El grup havia treballat el tema amb anterioritat però darrerament s’han fet noves aportacions:

Ø  En concret a l’XTEC s’han posat molts materials i recursos per entendre i atendre els alumnes amb TDHA, i ens va semblar important que  a més de tenir accés al materials  poguéssim compartir-los i fer una posada en comú. Per tan una de les activitats que hem fet ha estat navegar pel web:

http://www.xtec.cat/web/curriculum/diversitat/alumnes/trastorns/tdah

Els materials que volen destacar:

·         Informació sobre el TDAH de la Fundació Adana. Aquesta guia ja l’havíem fer servir, i continua sent un punt de referència.

·        
Pràctiques docents que incrementen el compromís i la implicació en les activitats d’aprenentatge.

·         Intervencions que pretenen crear i estimular el desenvolupament d’habilitats d’autocontrol i autogestió en el nen.

 

Ha restat pendent fer una lectura més acurada de la Guia  El TDAH: detecció i actuació en l’àmbit educatiu, que va sortir publicada a final de curs.

 

Ø  C om a grup de treball vàrem voler assistir a les Jornades organitzades per la Societat Catalana de Pedagogia (29, 30 i 31 de gener 2013):

 INFÀNCIA I TDAH. ANÀLISI MULTIFACTORIAL. Perspectiva neurobiològica, psicosociològica i educativopedagògica.

La convocatòria va tenir tant bona acollida que malauradament ens vàrem quedar sense places. Tot i així hem dedicat tres sessions per veure els vídeos de les conferències.

http://videoteca.iec.cat/entrada.asp?v_id=354

Una altra font que ens ha estat útil per completar la informació sobre TDHA, han estat els vídeos del programa “Quèquicom” de C33 que vàrem trobar al bloc:

http://blocs.xtec.cat/recursosee/guies/

Reflexió final:

Sobre el TDAH hi ha molta informació, materials per a treballar amb aquests alumnes també,  però el repte és l’atenció i l’encaix dins l’aula ordinària i la dinàmica de l’escola. I sembla evident que a on s’han fet plantejaments més globals i innovadors les necessitats educatives  estan millor ateses.

Deixa un comentari