Un xarop per la tos

Tinc molta tos. El metge m’ha receptat un xarop. He de prendre’n 2 culleradetes 3 vegades al dia durant 10 dies. En tindré prou amb una ampolla de 200ml?

 

 

Resum

Fer estimacions, calcular de forma estimativa és molt necessari a la vida quotidiana. Aquesta situació mostra la necessitat d’aquest tipus de càlcul i convida a buscar-ne estratègies. D’altra banda la unitat de mesura de capacitat, el ml mililitre pot servir per a introduir el treball del sistema decimal de mesures.

 

ASPECTES METODOLÒGICS RELLEVANTS I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Destaquem la importància i la qualitat de l’acompanyament que fa l’ensenyant durant tot

el procés d’ensenyament – aprenentatge possibilitant les condicions favorables:

  • Organitzant els continguts entorn a problemes o reptes a assolir(elements) per

    afavorir la implicació de l’alumnat en el propi procés d’aprenentatge.

  • Tenint cura de la presentació de les situacions problema per aconseguir la motivació i l’acceptació dels reptes per part de l’alumnat. Sabem que es construeix coneixement

    quan posa en marxa l’ activitat intel·lectual.

  • Creant un clima de classe respectuós on es fomenti la participació i l’ intercanvi entre

    iguals. El treball en grup afavoreix el desenvolupament de les capacitats i habilitats individuals i ajuda tant a l’adquisició de competències relacionades amb el coneixement com les de caire més social. La capacitat de treballar en grup implica responsabilitat i respecte: intervenir fent aportacions argumentades però també saber escoltar els raonaments dels altres, contrastar els resultats obtinguts i arribar a acords sobre presentació de resultats.

  • Ajudant a trobar similituds amb altres problemes coneguts.
  • Reconduint les explicacions cap a bones preguntes situades a la zona de desenvolupament proper de cada alumne, que facilitin l’establiment de connexions.
  • Fent propostes de gestió d’aula que contemplin l’atenció a la diversitat com la

    diversificació de formes d’agrupament (grups heterogenis, grups homogenis segons afinitats de personalitat, de nivell acadèmic, de forma de treballar, escollits per l’alumnat, proposats per l’ensenyant)

  • Acceptant formes diverses de representació (comunicació no verbal, esquemes, dibuixos, etc.) i solucions també diverses
  • Ajudant a l’alumnat a confiar en les pròpies capacitats. Quan un pren consciència de les seves possibilitats augmenta la seva capacitat d’elaborar i planificar estratègies.
  • Gestionant l’error no associant-lo a fracàs sinó a replantejament de la situació.
  • Procurant que l’alumnat comprengui la relació entre els llenguatges natural, simbòlic i

    formal perquè faci ús d’un llenguatge matemàtic cada vegada més acurat.

  • Propiciant la verbalització del procés i de l’estratègia utilitzada; perquè el que hom sap comunicar és el que sap fer. ajudant a la transferència de conceptes.
  • Afavorint en tot el procés l’autonomia

 

 

Font: ARC