Activa’t a casa!

Realitzar activitat física durant el nostre confinament ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir el nostre sistema immunitari, controlar el nostre pes, enfortir els nostres ossos i musculatura, reduir l’ansietat i millorar el nostre estat d’ànim.
Per aquest motiu, des de l’àrea d’educació física, us compartim algunes propostes senzilles que poden fer els vostres fills/es a casa amb poc material o que podeu fer conjuntament amb ells/es.

Dividirem el treball en diferents apartats :

• RUTINES PER A PRIMÀRIA
  • RUTINES PER A INFANTIL
  • REPTES PER A TOTS I TOTES
  • JUST DANCE INFANTIL
  • JUST DANCE PRIMÀRIA
  • YOGA PER A NENS I NENES
  • HÀBITS SALUDABLES – consells i recomanacions
  • ESPORT EXTRAESCOLAR – pels més esportistes de la casa

A la barra de de dalt teniu les pàgines per entrar a veure les activitats.

ORGANITZACIÓ DE LA  SETMANA :

• DILLUNS , DIMECRES I DIVENDRES: Escollir un video de les RUTINES INFANTIL O PRIMARIA
  • DIMARTS , DIJOUS I DISSABTE : Escolllir un video de JUST DANCE infantil o primària
  • DIUMENGE : video YOGA
  • CADA DIA : fer el repte del dia

10 REPTES PER FER EN FAMILIA

1. FER EL LLIT O AJUDAR A FER-LO. És una rutina que encara que no marxem de casa ha d’estar interioritzada i sempre va bé començar-la de ben petits

2. DIARI EMOCIONAL. Us animem a fer un diari emocional, explicant, dibuixant….com us sentiu i les experiències que aneu vivint, quan redacteu aquest diari ho podeu fer utilitzant els cinc sentits i les emocions, segur que encara serà molt més ric i emocionant!

3. CONSTRUIR UNA CABANA. Els infants tenen molta imaginació. A partir de cartons, teles o qualsevol altre tipus de material reciclat que tingueu per casa, podeu construir cabanes dins de casa per crear un espai en el qual pugueu desconnectar i jugar.

4. CUINAR EN FAMÍLIA. Des de les clàssiques galetes fins a receptes que incorporin fruita i verdura!! Podeu consultar antics llibres o revistes que tingueu per casa, preguntar (per telèfon!) als vostres avis receptes tradicionals o fins i tot, innovar iimprovisar! La dieta i l’exercici ja sabeu que van de la mà!

5.JUGAR A JOCS DE TAULA TRADICIONALS. Legos i Playmobils, l’Uno, el Twister, el futbolin, el Monopoly, el Pictionary, el parxís, l’oca, el dòmino, els escacs, … I moltes més que segur que guardeu a les vostres golfes! Traieu-li la pols i recupereu les tradicions!

6. FER D’EQUILIBRISTES AMB EL COS. Entre tots us inventeu o consulteudiferents exercicis d’equilibri amb el cos per qualsevol racó de la casa. Des de damunt d’una cadira, fins a seguir les ratlles de les rajoles de terra, entre d’altres. Fer figuresamb el cos és molt divertit!

7. PUJAR I BAIXAR ESCALES DE MIL MANERES. Torneu a fer volar laimaginació… i sobretot, amb precaució!

9. POSAR MÚSICA I BALLAR. Qualsevol estil musical és bo per fer moure el nostre esquelet. Som-hi! Podeu inventar coreografies o imitar-les, us podeu filmar i compartir-ho.

10. FER MASSATGES DIVERTITS, AMB DIFERENTS MATERIALS O AMB LES MANS. Podeu posar música relaxant i amb materials com, mocadors, pilotes petites,plomes… fer un massatge per les diferents parts del cos.

Sort i ànims.

Idea original : Escola Arnau Berenguer