Passaltpas és una entitat constituïda l’any 1994.
Ara és formada per tres grups: Granollers, La Garriga, i Sant Celoni.
Aquesta entitat pretén conèixer i difondre les danses populars d’arreu del món, (sobretot de la zona mediterrània, de Grècia, dels Balcans, Israel, etc., sense deixar de banda les danses dels països catalans). Tracten la dansa com a bé cultural que cal conservar, però alhora és una manera de passar-s’ho bé.
Un cop a la setmana, d’octubre a juny, en els diferents pobles es reuneixen per aprendre i ballar aquestes danses. Per tal que tothom ho pugui seguir, els tres primers mesos es fa iniciació.
Una altra activitat per la que es caracteritza l’associació són les trobades que tres cops a l’any organitzen. Porten professors especialitzats i nadius dels diferents països per tal que tots els balladors coneguin a través d’ells les danses de primera mà.
Passaltpas també realitza ballades al carrer. És una manera de donar el lloc que correspon aquest tipus de dansa: el carrer i la plaça.
Informació extreta de: www.santceloni.cat/entitats/passaltpas