Info

El nostre bloc té com a finalitat donar-vos a conèixer l’aula d’acollida del nostre institut.  Però sobretot fer una reflexió sobre la importància de que tothom (tan l’alumnat nouvingut com l’alumnat autòcton) siguem conscients de la responsabilitat que tenim si volem contribuir en la creació d’un veritable “centre acollidor“.

Com veieu el títol que encapçala el bloc és Aula d’acollida de l’IES Pau Vila: Conviure més que tolerar.

Sota el lema Conviure més que tolerar alumnat nouvingut i alumnat autòcton del centre participem en diferens iniciatives que tenen com a objectiu facilitar la interacció entre l’alumnat que porta temps al centre i els companys que arriben de diferents països.

Victòria Camps, catedràtica d’ètica de la UB, fa una distinició entre Conviure i Tolerar. Sovint parlem de treballar els valors de la tolerància, però tolerar significa suportar en els altres comportaments que no ens agraden. Ser tolerants ens fa ser respectuosos però passius i indiferents envers els altres. En canvi CONVIURE implica estar convençuts que viure junts és possible.

Al Pau Vila apostem per la CONVIVÈNCIA i això ens porta a desenvolupar diferents actuacions que sorgeixen de l’Aula d’Acollida, però impliquen a tot el conjunt de l’alumnat del centre. Aquestes iniciatives són les que anirem explicant en el desenvolupament d’aquest bloc:

– Optativa a 1r d’ESO: Aula d’Acollida, una finestra oberta al món.

– Optativa a 2n i 3r d’ESO: Parelles lingüístiques. Treball cooperatiu a l’Aula d’Acollida.

– Joves Guia (ESO i Batxillerat).