ASSEMBLEA DE REPRESENTANTS D’ESCOLA VERDA

El divendres 31 de maig a les 11:30 a l’Aula de 3rB
Assistents: un alumne representant de cada classe

P3:Les Marietes:         OMAR OUBELLA

P4A: Els Esquirols:         ALBA COSTA

P4B: Les Granotes:       MÍRIAM FERRERA

P5A: Les Girafes:         LAIA RIUS

P5B: Els Elefants:        LLUC NIETO

1rA: Els Dofins:            BRUNO ALOCEN

1rB: Els Taurons:          JOAN PONT

2nA: Les Orenetes:     ARIADNA JUANCHIC

2nB : Els Trencalossos: ALBA CARRERA

3rA:   ÀLEX BOSCH

3rB:    JANICK ANDRÉ

4tA:   MARC PERATI

4tB:   MERITXELL MARTÍ

5èA:   MIREIA RIUS

5èB:   JOFRE CASTELLS

6èA:  MARIA PÉREZ

6èB:  NÚRIA COSTA

Temes tractats:

1.- Coneixement, relació i respecte envers l’entorn: El Projecte Interdisciplinari: el Bosc
Els alumnes han explicat on han anat i què han fet en les sortides que han realitzat.
El CS va anar a la Roca Foradada i per explicar-ho han portat l’article que es va publicar a la BORRUFA del mes de maig. Destaquen l’esforç que van fer alguns per arribar a dalt de tot i la quantitat de deixalles que es van anar trobant pel camí. Durant la setmana del projecte , els agents forestals els van explicar que es feia per evitar els incendis: fer cremes controlades i tallar branques i recollir arbres caiguts que es trituren ( ho van provar al pati de l’escola) i se’n fan pelets ( unes peces de fusta per cremar a les calefaccions)
El CM va anar a Santa Magdalena. Ens han explicat que van trobar ossos, caus dels animals i tota la informació la recollien per grups fent una gimcana. També han explicat que pel camí van trobar deixalles que van recollir tot baixant. Durant la setmana del projecte els van explicar coses el Xavi Garreta , que treballa al Parc de l’Alt Pirineu, ( sobre l’ós- a la classe de 3rB tenen una petjada d’una pota del davant) i els agents forestals del Pallars els van explicar coses dels trencalòs, el voltor i els van portar banes.
El CI va fer una excursió a sant Miquel, va recollir roure, alzina, timons i romer i després van fer unes bosses d’olor per casa. Durant la setmana del projecte, els agents forestals els van explicar coses del trencalòs, el voltor, les orenetes i les àguiles. També els van portar banes.
El Parvulari van anar al bosc d’Aramunt, als peus de St Corneli. Alí van trobar caus i ossos d’animals i hi vivia un ésser fantàstic que cuida els boscos, la fada Molsosa.
2.- Reutilització  Reducció i reciclatge de residus (els taps)
Hem parlat de la recollida de taps. Ara els recollim per una nena de Térmens, la Laura,  que té una lesió cerebral. La seva família recull els taps i els porta a una fàbrica que els desfan i en fan… carreteres, per exemple. Per cada 100Kg de taps recullen 20 €. Nosaltres, aquest curs ja en portem recollits prop de 300Kg. i si anem als bars per a què ens en guardin en tindrem més.
També hem parlat de la recollida de tintes. Al final de curs , una senyora d’una empresa que recicla els cartutxos de les tintes les ve a buscar i així guanyem dos coses:
 No contaminem tirant cartutxos a la brossa
 Guanyem una mica de diners ja que ens paguen pels cartutxos que reutilitzaran ( no tots) . Aquests diners els fem servir per comprar planter per l’hort (aquest any ens l’han regalat) i per comprar les plantes i el compost per les jardineres de l’escola
3.- Les plantes : cura de parterres, sembra de flors, plantada de plantes a les jardineres. L’hort.
Al parvulari han sembrat calèndules en testos, les han cuidat i ja se les han emportat cap a casa per a continuar cuidant-les. A més cuiden els testos de la planta baixa de Raiers I
Al CI cuiden l’hort: han plantat: enciams, menta, bledes i cebes
Al CM cuiden les jardineres de l’escala. Han trasplantat 3 plantes d’interior a cada jardinera
Al CS han arregalat els parterres del davant de Raiers I . Les plantes que hi havien trasplantat noves, les van arrencar i s’ha trencat alguna branca de l’espígol.
4.- La neteja del Parc Alcalde Boixareu
El 5 de juny se celebra cada any el DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT.
A nivell internacional, aquest any es treballa sobre la quantitat enorme de menjar que es llença, sobretot als supermercats, amb les dates de caducitat avançades, i als restaurants.
A l’escola, donat el problema de poca cura que hi ha envers l’entorn ( en totes les sortides hem trobat deixalles) , haurem de conscienciar-nos de com s’ha de mantenir net: LES DEIXALLES NO CAL LLENÇAR-LES A TERRA, N’HI HA PROU EN TORNAR-SE-LES A EMPORTAR FINS QUE TROBEM UN CONTENIDOR.
Per això el dimecres 5 de juny caldrà netejar un entorn molt proper a nosaltres, el Parc, on fem pati, on juguem i es passeja.
 Ens repartim el pati de la forma següent:
1. Davant de Raiers I : Educació Infantil
2. Davant de Raiers II fins la petanca : CI
3. Els “pins” de la zona dels vestidors : CM
4. Entrada al Parc per la Bellavia, des de les obres i fins la rodona, a més de tot el passeig que és més a prop de l’escola.
Quan acabem ho portem tot lligat al davant dels contenidors i les bosses que ens han fet de guants, totes juntes en una sola bossa que la llençarem al contenidor groc. Farem una foto a totes les bosses juntes
5.- La fruita a l’escola. Tornem a menjar fruita el dia 11 i 12 de juny: ens repartiran poma i albercoc.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.