VIDEO RESUM – SETMANA EUROPEA DE LA NETEJA D’ESPAIS NATURALS

Formem part del conjunt d’associacions i entittas que volem un país i una Terra neta.
Ens podeu trobar al minut 8′ 20” del següent video:

SETMANA EUROPEA DE NETEJA D’ESPAIS NATURALS 2016

La neteja del Parc Alcalde Boixareu és una activitat que es programa des de l’Assemblea de Representants . L’alumnat i els mestres volen fer palesa la necessitat de la cura dels espais públics i més concretament del nostre Parc. Aquesta activitat s’ha inscrit dins el conjunt d’activitats organitzades per diferents entitats d’arreu d’Europa. Podeu trobar més informació a http://www.ewwr.eu/ca/take_part/lets-clean-up-europe

RECOLLIM PILES!!!!

Tornem a participar al concurs de recollida de piles APILO XII .

El curs passat vam aconseguir 218Kg, el que suposa 750g per alumne. Vam quedar en 115a posició de 630 centres participants. Amb la col.laboració de tots farem possible que el reciclatge de piles sigui una rutina dins de les nostres vides.

Podeu trobar més informació al web http://www.apilo.cat/a-casa/

VOLEM UN PARC NET I CURÓS

A les nenes i nens de l’escola ens preocupa l’estat del nostre Parc. El considerem nostre perquè l’utilitzem molt sovint: anem a fer pati, hi fem educació física, l’anem a estudiar,… A la tarda hi anem  a jugar als gronxadors, al camp de futbol i per tot el Parc.

El volem net  i nosaltres l’hem de cuidar. Entre tots!

Hem fet cartells per a conscienciar i per a informar i els hem penjat per tot el parc.

L’ASSEMBLEA DIU:

ASSEMBLEA ESCOLA VERDA
DATA: 29 DE FEBRER DE 2016
HORA: LES 11.00
LLOC: BIBLIOTECA DE L’ESCOLA
TEMES TRACTATS
1.- Concreció dels acords de la darrera assemblea
2.- Organització de les tasques a desenvolupar

Primària:
– 14 de març NETEJA AL PARC Ens organitzem ens equips de diferents cursos. A la classe us passaré 6 targetes de colors diferents i organitzareu als vostres alumnes en 6 equips. El representant ha de baixar al plafó del costat de Secretaria i apuntar cada alumne a l’equip de neteja.
– Carta a l’ajuntament. A cada classe heu de preparar una carta en què s’expliqui les demanades que fem i per a què les fem.
AQUESTES ACTUACIONS S’HAN DE FER AQUESTA SETMANA
La setmana que bé els representants de CM i CS quedaran convocats per a portar les seves cartes i fer-ne una comuna
EL PROPER 7 DE MARÇ DILLUNS

Educació Infantil: recollim brossa al pati el 14 de març

L’ASSEMBLEA ÉS VIVA

Aquest trimestre hem reactivat l’assemblea de representants d’Escola verda amb noves propostes d’actuació.
Els nous representants són:

P3: INÉS MILLÁN              P4A: ILIAS BEN SASSI                           P4B: QUIM RIBA   P5A: ORIOL FLORES        P5B: RIM TAHIRI

1A: MARIA BOIX                1B: BERNAT JOSEP                                 2A: GINA PIJUAN
2B: IONA CABA                   3A:LAIA RIUS                                        3B: AINA VILANOVA 4A BIEL LÓPEZ                  4B:GABRIEL SÀNCHEZ                        5A. PAULA FERRER    5B YON TAVERAS              6È: ARES SELLART

L’ASSEMBLEA DE REPRESENTANTS D’ESCOLA VERDA ÉS VIVA!!!

Els nous representants són:

P3: INÉS MILLÁN         P4A: ILIAS BEN SASSI              P4B: QUIM RIBA                     P5A: ORIOL FLORES    P5B: RIM TAHIRI                      1A: MARIA BOIX                        1B: BERNAT JOSEP       2A: GINA PIJUAN                     2B: IONA CABA                    3A:LAIA RIUS                3B: AINA VILANOVA                4A BIEL LÓPEZ
4B:GABRIEL SÀNCHEZ 5A. PAULA FERRER                 5B YON TAVERAS                      6È: ARES SELLART

Hem treballat de valent:

-Penjarem cartells al Parc Alcalde Boixareu per a recordar a tothom que cal fer per mantenir-lo net.

– Hem escrit a l’ajuntament de la Pobla demanant n aparcament de bicis i permís per a penjar els cartells

– Hem organitzat un dia de neteja al Parc: Avui 14 de març a l’hora de l’esbarjo. Aquí podeu veure com treballàvem en equip.

Continuem recollint taps!!!

Moltes gràcies a totes les famílies que ens heu fet arribar taps solidaris per la Laura de Térmens.
En un sol trimestre hem recollit 466 kg de taps.
Els alumnes de 5è els van a buscar al Casal de Gent Gran, empaqueten tots els que recollim a l’escola i els pesen.
L’empresa PIGOT de Balaguer recull els taps i els porta cap a Térmens.
Amb la col.laboració i implicació de tots es poden fer grans coses.

ELS PETITS CANVIS SÓN PODEROSOS ( com deia el Capità Enciam)

Si en voleu saber més connecteu: https://www.facebook.com/totsamblalaura

GUARNIM EL NADAL!

Aquest Nadal, l’escola s’ha guarnit a partir dels conceptes de sostenibilitat i reutilització: no hem generat més residus per a poder deixar l’escola guarnida i… hem utilitzat recursos a l’abast per a reutilitzar: capses de cartró que s’han convertit en un tren, unes ampollles de plàstic en fanalets, el paper de diari en mòbil de fulles de tardor i les pinyes, escorces, bastons i altres elements de la natura s’han convertit en fantàstics arbres de nadal, motius de sobretaula, mòbils,…. Fins i tot la carrossa elaborada per l’AMPA per a la cavalcada de Reis s’ha fet així.
Ens anem conscienciant….

A L’EDUCACIÓ INFANTIL SEPAREM ESCOMBRARIES

Comença un nou curs i hem de recordar on llencem cada residu que produïm treballant, esmorzant o jugant.
Els més petits de l’escola ja ho tenen clar.