Los profesores reclaman métodos “atractivos” para la enseñanza de las matemáticas

from gentedigital.com 18/9/2008

En torno a medio centenar de profesores de matemáticas en Castilla y León se reunió el pasado fin de semana en Segovia, en un congreso organizado por la Asociación del Profesorado de la asignatura, “Miguel de Guzmán”.

La principal preocupación expuesta durante la reunión fue la necesidad de revisar los métodos de enseñanza de esta materia, que puede llegar a “atragantarse” a un buen número de alumnos, por lo que se reclamó la aplicación de la introducción de las matemáticas mediante el razonamiento natural y aplicando conceptos que permitan la interactividad de los estudiantes.

El presidente de la asociación organizadora, Antonio Arroyo, incidió en esta cuestión asegurando que el colectivo cree en “la necesidad de un cambio de orientación en los métodos que se alejen de los números y las fórmulas”.


Para Arroyo, los modelos aplicados en los últimos años han contribuido a que la asignatura tenga “mala prensa” entre los estudiantes.

1) What did the teachers compain about?

2) Why does it seem that logical reasonings and practice have to be incompatible?

3) Why does math have such a bad image among students?

7 thoughts on “Los profesores reclaman métodos “atractivos” para la enseñanza de las matemáticas

  1. Joel M.

    The teachers complained about that would be neccesary to put another system for the mathematics to learn with a way more usful, for the students that can’t understand or don’t want to understand the mathematics, to get differents methods to teach mathematics.

    I think the logical reasonings and practice have to be incomaptibles because the logical reasonings is based on something easy to understand and the practice on the other hand seems “to simply view” difficult and that doesn’t make sense.

    The image of maths in the students is bad, i agree, not all the students think maths are boring, difficult, stressing…but the students that think this is in my simply opinion because they don’t like maths and they don’t strain for a better signature. If you don’t try to “belive” in maths…it’s impossible to have a good image of maths.

  2. Andrea Valencia

    Some teachers complain about the method some teachers use to teach maths , some teachers think that they will have to look for a new methods more dinamics for teach maths.

    the logical reasoning and the practise seems that have to be incompatible because students don’t make the offert to understand them. In my opinion logical reasoning and the practice are compatible, i think that you can make the logical reasoing of a some practice.

    I think some students deteste maths, i think is maybe because when they don’t understand anything they get frustate and they think maths are horrible, in my opinion if you underestand the theory and you can apply it ,
    it is less difficult

  3. Paula Pont Escalante

    Hem sembla bé. Perque las mates per la majoria dels estudiants es fan molt pesades… i crec que va bé que apliquin un altre mètode per ensenyar i que els alumnes a part de que no es facin tan avorrides les entenguin molt millor.

  4. Albert Costa

    Jo desde el meu punt de vista, crec que les matemàtiques cada any són lo mateix, i lo únic que passa es que l’assignatura es va expandint amb noves idees i formules, i amb tot cas si algun curs anterior t’ha costat ho li has vist dificultat cada vegada s’ha anirà augmenten el nivell de l’assignatura i alguns alumnes no entendran res.

  5. Martí Mulero

    Jo crec que hi ha una part de por a las matematiques entre els estudiants, es una por en molts casos sense motiu pero que acaba perjudicant a l’alumne.Per tant jo crec que estaria be trobar una nova forma d’ensenyal les matematiques tot-hi que seria dificil ja que si portes tota la teva vida escolar estudiant i usant les matematiques d’una manera potser seria dolent de cop i volta cambiar-ho ja que hi hauria gent que no s’adaptaria correctament.

  6. Mireia Echegoyen

    Jo crec que si, que l’idea esta bé.
    Perqué las matemàtques ja tenen fama de que son aburrides, i normalement les classes es poden fer pesades ja que cada any es fan casi les mateixes coses només que afeigint alguna cosa més.
    Estaria bé que fesian alguna cosa perque les clases no siguin pesades i per exemple que t’expliquin per a que et servirà despres a la vida les matemàtiques, i fer activitats o exemples amb coses cuotidianes i així jo crec que canbiaria una mica l’idea del que son las matemàtiques.

  7. Judit Garriga Peguero

    Jo crec que és bona idea, perquè les matemàtiques ja són complicades, doncs si ames s’ha aplicarà un mètode per nosaltres millor, doncs a l’hora d’estudiar ho notarem més.
    I també les classes no és farien tant pesades i llargues

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *