Les famÃlies  emigrants que acaben d’arribar a la nostra terra procedents d’altres cultures passen per un procés d’ntegració i adaptació a la nova cultura . Al mateix temps passen un procés de dol perquè han hagut de deixar la seva terra i, en molts casos, a éssers estimats.
La nostra aula d’acollida serveix per “acollir”, com el seu nom indica, i per facilitar la integració . Intentem que sigui molt acollidora i que disposi de diferents racons de treball perquè els diferents nens que venen, de diferent procedència, llengua, edat i nivells d’alfabetització i aprenentatge puguin anar adquirint un nivell mÃnim d’usuari del català (escrit i oral) aixà com de matemà tiques.Â
L’objectiu és que cada nen se senti acollit , que es vagi integrant i que es pugui anar  incorporant amb la major rapidesa possible a l´horari normal de l’aula ordinà ria. Durant el temps que s’estimi necessari el nen compartirà unes hores d’aula d’acollida setmanal amb la resta d´hores d’aula ordinà ria compatibilitzant horaris.
Dins de l’aula tenim :
- El racó del clima i dels temps.
- El racó de les là mines (amb els diferents temes que anem treballant).
- el racó de llengua amb diferents jocs de lletres per confegir paraules i frases, dictats muts, jocs de grafisme i pre-escriptura, jocs d’associació imatge-paraula, pautes per fer diferents tipus de text (descripció, nararració, dià leg, text poètic…).
- El racó d’informà tica on hi ha infinitat de jocs matemà tics, lingüÃstics, de ciències naturals i socials, perquè puguin repassar vocabulari, ortografia, comprensió i expressió escrita en general.
- El racó de biblioteca amb llibres prou atractius que els incitin a llegir.
- El racó de “pensament i observació ” on resolen mots encreuats, associen, aparellen, classifiquen, observen diferències, etc.
- El racó de matemà tiques amb molts jocs de numeració, de quantificació, operacions matemà tiques, geometria, lògica, les monedes…
- El racó de jocs: sobretot de llengua:”el linx”, trencaclosques variats, diferents “quintos” i lotos, jocs de l’oca amb diferent vocabulari, altres jocs de construcció de frases, “el penjat”, etc.
Els diferents racons serveixen per motivar els nens a aprendre d’una manera més lúdica, més autònoma i adaptada als diferents nivells i necessitats, sempre combinant-los amb un treball més acadèmic.
Ens agrada la nostra aula d’acollida i ens hi trobem molt bé.
Seguidament us mostrem un vÃdeo de la nostra aula.
BENVINGUTS!!!!
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/9gmq6yzAWWg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Nit d’Oscars!
L’acadèmia de Hollywood otorga tots els seus premis a la producció de l’Aula d’Acollida Sant Julià .
Sóc una mestra de l’escola Miquel Carreras. Només volia felicitar-vos per la feina que mostreu. Tot molt interessant!!