EL FUTBOL

Per Sankung i Leo.

 

HISTORIA DEL FUTBOL
La història del futbol comença el 1863, any de fundació de The Football Association, encara que els seus orígens es remunten diversos segles en el passat, a les illes Britàniques durant l’Edat Mitjana.

EL FUTBOL DE GÀMBIA
La selecció de futbol de Gàmbia, anomenada The Scorpions, és l’equip nacional de Gàmbia i és controlat per la Federació de Futbol de Gàmbia. Fins el 1965, l’equip i el país eren coneguts com British Gàmbia. Mai no s’ha classificat per a la Copa del Món o la Copa Africana de Nacions.

EL FUTBOL DE HONDURAS
La selecció de futbol d’Hondures és l’equip masculí de futbol en les competicions oficials. La seva organització està a càrrec de la Federació Nacional Autònoma de Futbol d’Hondures (FENAFUTH), la qual està afiliada a la FIFA des de 1951 i a la Confederación de Norteamérica, Centroamérica y el Caribe de Fútbol (Concacaf) des de 1961.

FUTBOL DE ESPANYA
El futbol es va donar a conèixer a Espanya a la fi del segle XIX gràcies a diverses colònies d’anglesos assentades al país. Va ser al voltant dels anys 1870 quan es comencen a recollir les primeres cròniques sobre la pràctica de l’esmentat esport. Existien diversos col•lectius d’estudiants o treballadors que van començar a difondre-ho per diferents regions, essent conegudes les d’Andalusia, Madrid, Bilbao, Canàries, Barcelona o Vigo entre d’altres.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *