Bennachín
És un plat típic molt bo. Es fa amb arròs i verdures. Les verdures que s’han de posar són pastanaga, col, coliflor, carxofa, mandioca, moniato, ceba, tomàquet, albergínia, pebrot picant i espècies. També es pot servir amb carn o peix, llimones i ocra. Aquest plat es prepara en 1 hora i 15 minuts com a màxim i és difícil de cuinar.
Domoda
Hi ha un altre plat que es diu Domoda. És un plat típic mandinka, però hi ha molta d’altres cultures que mengen aquest plat. També és un plat molt bo que es fa amb verdures, s’hi poden posar tantes verdures com es vulgui. Per elaborar aquest plat es tarda 55 minuts o 1 hora, perquè primer s’ha de cuinar l’arròs i després la sopa, què és una mica més difícil de fer-la.
Peix a la planxa
Aquest també és un plat típic de Gàmbia que m’agrada molt. Aquest plat es pot fer amb verdures o també amb fruites. Les verdures i fruites que es posen són: enciam, tomàquet i llimona. Aquest plat només es fa amb peix, perquè queda molt bo i àcid. Es tarda més d’una hora per elaborar-lo i també s’hi posa salsa de tomàquet, pebrot picant, ceba i oli d’oliva.


